تعطیلی موزه شاهرود؛ غنی ترین موزه استان سمنان

به گزارش وبلاگ هوانورد، موزه شاهرود در استان سمنان که جزو غنی ترین موزه های این استان است به دلیل اجاره معوقه بسته شد.

تعطیلی موزه شاهرود؛ غنی ترین موزه استان سمنان

حمید رضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود ضمن اشاره به تعطیلی موزه شاهرود و علل آن، شرح داد:

امروز شهرداری شاهرود به علت اجاره معوقه مکان موزه که سابقا بلدیه بوده و در اختیار این نهاد است، از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان شکایت نموده است اما این در حالی است که اصلا بندی به عنوان اجاره بها در قرارداد موزه وجود ندارد.

وی اضافه کرد که امیدوارم به زودی این مشکل برطرف گردد. چرا که تعطیلی این موزه به نفع هیچکس در شهرستان و استان نیست. از سوی دیگر میراث فرهنگی تا کنون 500 میلیون تومان اعتبار صرف این مجموعه نموده است و هم اکنون چهار کارمند در آن مشغول به کار هستند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره شرایط موزه های شاهرود گفت که این شهرستان یکی از غنی ترین موزه های استان سمنان را دارا است و امروز خوشبختانه شرایط عمومی این موزه ها مطلوب ارزیابی می گردد و تنها مشکل موضوع بسته شدن موزه شاهرود است که امیدواریم به زودی برطرف گردد اما شرایط عمومی این موزه بسیار خوب تلقی می گردد.

حسنی درباره موزه شاهرود و اهمیت آن برای این شهرستان، اعلام کرد که موزه شاهرود شامل دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی و اشیای تاریخی که در بخش باستان شناسی این مجموعه وجود دارد، مربوط به اشیای سنگی و استخوانی با قدمتی هفت هزار ساله به جا مانده از تخته باستانی چخماق است. بعلاوه این موزه، اشیای تاریخی از تپه بلوار شاهرود با قدمت سه هزار سال دارد و در قسمت مردم شناسی مردم با خوراک، پوشاک، ابزار کار، آیین ها و مراسم آشنا می شوند این موزه در طول سال مورد بازدید هزاران دانش آموز، دانشجو و گردشگران است که این، اهمیت موزه شاهرود را نشان می دهد.

وی اضافه کرد که موزه شاهرود به این لحاظ ارزشمند است که معرف گدشتگان به نسل نو محسوب می گردد و ما را با قدمت شهرستان و روش ها و آداب و سنت های دوران قدیم آشنا می نماید که بنای این مجموعه نیز از قدمت ویژه ای برخوردار است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "تعطیلی موزه شاهرود؛ غنی ترین موزه استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موزه شاهرود؛ غنی ترین موزه استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید