کوشش جامعه ورزش همگانی کم نظیر است، 34 درصد مردم داری تحرک هستند

به گزارش وبلاگ هوانورد، رضا شجیع در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص آمارهای متناقض مربوط به کم تحرکی ایرانیان بویژه در ایام کرونا گفت: در اینکه بحران کرونا شرایط کم تحرکی ایرانیان که به مرحله هشدار رسیده را تشدید نموده شکی نداریم، ولی نتایج پیمایش اجتماعی بحران کرونا در ایران نشان که به وسیله پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که 75 درصد مردم به نحوی دارای تحرک هستند که البته فعالیت بدنی 41 درصد آنها ناکافی ارزیابی می گردد. از این رو بر اساس پیمایش مذکور، 34 درصد ایرانیان در دوران کرونا هم ورزش می نمایند.

کوشش جامعه ورزش همگانی کم نظیر است، 34 درصد مردم داری تحرک هستند

رییس دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رویکردهای جدید فدراسیون ورزش های همگانی مبنی بر تمرکز بر بازاریابی اجتماعی و تغییر رفتار کم تحرک اقشار و گروه های مختلف اجتماعی گفت: فدراسیون ورزش های همگانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان، خود را در خط مقدم مقابله با کم تحرکی می داند و امیدوار است سیاست سایر دستگاه های اجرایی بویژه وزارت بهداشت به سمت پیشگیری و هم افزای حرکت کند تا زمینه برای بهبود موثرتر شاخص های سلامت عمومی و کاهش نرخ بیماری های غیرواگیر فراهم گردد.

شجیع در ادامه با اشاره به تدوین سند ملی فعالیت بدنی، این سند را اقدامی جدی در موضوع تقسیم کار ملی در حوزه فعالیت بدنی ارزیابی کرد و اضافه نمود: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های همگانی امروزه در موضوع ورزش در خانه و طراحی پویش های آگاهی بخش متناسب با شرایط کرونا پیش قدم هستند و امید است این حجم از اقدامات مداوم و هدفمند، از سوی سیاستگذاران حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی در انتها بر ضرورت هم افزایی و اجرای اقدامات مشترک ملی به دور از بخشی نگری و فعالیت های جزیره ای تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوشش جامعه ورزش همگانی کم نظیر است، 34 درصد مردم داری تحرک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش جامعه ورزش همگانی کم نظیر است، 34 درصد مردم داری تحرک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید