توصیه ویژه به زنان ؛ تست پاپ اسمیر را جدی بگیرید!

به گزارش وبلاگ هوانورد، بعضی بیماری ها فقط مختص بانوان است که یکی از آنها مربوط به عوارض رحم است که در بعضی موارد درمان قطعی برای آنها وجود ندارد.

توصیه ویژه به زنان ؛ تست پاپ اسمیر را جدی بگیرید!

به گزارش وبلاگ هوانورد، سرطان رحم از بیماری های رایج بین بعضی از زنان است که اگر به موقع تشخیص داده یا بعد از تشخیص این عارضه نسبت به درمان آن اقدام نگردد، عواقب بسیار بدی برای بیماران دارد. بر همین اساس نسبت به در امان ماندن این بیماری نکاتی توصیه می گردد.

1) پاپ اسمیر به چه درد می خورد و چرا زنان باید هر سال یک بار این آزمایش را انجام دهند؟

تشخیص به موقع و زودهنگام سرطان دهانه رحم درمان بهتر و مؤثرتری برای آن همراه خواهد داشت، و چون ممکن است مراحل اولیه سرطان هیچ علامتی نداشته باشد، انجام مرتب آزمایش پاپ اسمیر باعث می گردد این سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی و درمان گردد؛ حتی وقتی هنوز هیچ علامتی از خود نشان نداده است. به همین علت، توصیه می گردد خانم ها سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند.

2) تغییر رنگ ترشحات واژن طبیعی است یا می تواند نشانه یک بیماری باشد؟

به طور طبیعی مخاط مجرای تناسلی (واژن) همواره ترشحاتی دارد که اندازه آن کم است و در طول چرخه ماهانه تغییر می نماید. این ترشحات معمولا بی رنگ و شفاف است، اما اگر با علائم دیگری مانند خارش، درد یا سوزش همراه باشد، غیرطبیعی است و احتیاج به آنالیز بیشتر دارد. ترشحات واژن به طور طبیعی شفاف، سفید یا شیری مایل به سفید است. اگر رنگ آن تغییر کند، مثلا مانند ترشحات عفونی سبز یا خاکستری گردد یا اگر در دوران غیر از عادت ماهانه خون از واژن خارج گردد، ضروری است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "توصیه ویژه به زنان ؛ تست پاپ اسمیر را جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ویژه به زنان ؛ تست پاپ اسمیر را جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید