توضیحات وزیر نفت درباره صادرات 1.2 میلیون بشکه ای نفت

به گزارش وبلاگ هوانورد، وزیر نفت از افزایش چشمگیر درامدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، گاز صادراتی، فراورده های نفتی و پتروشیمی در 10 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: با کوشش همکاران و با استفاده از ظرفیت های موجود دستیابی به رقم یک میلیون و 200 هزار بشکه محقق می گردد.

توضیحات وزیر نفت درباره صادرات 1.2 میلیون بشکه ای نفت

به گزارش ایرنا، جواد اوجی روز شنبه در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق بودجه 1401 که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه با منظور آنالیز بخش درآمدی لایحه کل بودجه برگزار گردید، اظهار کرد: در جلسه امروز در بحث تبصره های 1و 14 لایحه بودجه که عمدتاً درآمدهای ناشی از فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده ها بود توضیحات کاملی را خدمت اعضای کمیسیون تلفیق ارائه کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: دوستان سوالات و ابهاماتی درباره درآمدها داشتند که با توجه به جداولی که در حوزه تبصره 14 تنظیم شده، بعلاوه فروش فرآورده ها در داخل و هم درآمدهای صادراتی و هم فروش گاز در بخش داخلی و صادرات نفت و میعانات گازی که در تبصره یک بود،به این سوالات پاسخ داده شد.

وی اعلام کرد: با کوششی که در حوزه وزارت نفت در چند ماه اخیر در حوزه فروش نفت و میعانات و هم صادرات گاز و هم فروش محصولات پتروشیمی انجام شده فرایند رو به بهبود و رشد بوده و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

وزیر نفت ادامه داد: با کوششی که همکاران ما در حوزه وزارت نفت با استفاده از تمام ظرفیت ها، پتانسیل ها و شناسایی آن به کار گرفته اند و بعلاوه بازاریابی که در بسیاری از کشورها انجام می دهیم، اعداد و ارقامی که در بودجه و لایحه ای که از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده در سال 1401 محقق می گردد.

اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحقق فراوری و فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت اظهار کرد: با لطف پروردگار و همت همه همکارانمان در این حوزه و با استفاده از تمامی ظرفیت ها، پتانسیل ها و شناسایی بازارهای مختلف تمام کوشش ما و همکاران این است که این عدد یک میلیون و 200 هزار بشکه تحقق یابد.

منبع: فرارو

به "توضیحات وزیر نفت درباره صادرات 1.2 میلیون بشکه ای نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر نفت درباره صادرات 1.2 میلیون بشکه ای نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید