جاعل حرفه ای شناسنامه های مفقود شده بازداشت شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری جاعلی خبر داد که با جعل مدارک هویتی گم شده شهروندان، آن را در اختیار سایر افراد سود جو قرار می دهد.

جاعل حرفه ای شناسنامه های مفقود شده بازداشت شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هوانورد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی یک شهروند مبنی بر جعل شناسنامه اش توسط فرد ناشناس موضوع در دستور کار تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد مدتی قبل شناسنامه اش شاکی مفقود شده بود و متاسفانه برای دریافت المثنی اقدامی نکرده و اطلاع رسانی به مراکز مربوط نکرده است. پس از مدتی به دلیل نیاز مبرم به مدارک سجلی، اقدامات اداری و قانونی شناسنامه المثنی را انجام و متوجه شده فردی ناشناس شناسنامه اش را جعل کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران با یک سری تحقیقات پلیسی پیروز شدند مخفیگاه متهم را در محدوده میدان آزادی شناسایی و با هماهنگی قضائی وی در عملیات پلیسی دستگیر کردند.

راستی شرح داد:متهم که تبعه خارجی است در بازجوئی های به عمل آمده اعلام داشت، پس از پیدا کردن شناسنامه با همکاری فردی جاعل که بصورت حرفه ای در زمینه جعل شناسنامه و مدارک هویتی فعالیت دارد شناسنامه در قبال پرداخت 100 میلیون ریال جعل کرده ام.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه فرد جاعل در حوالی خیابان هاشمی شناسایی شد و نتیجه تحقیقات به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری فرد جاعل گرفته شد، شرح داد: روزگذشته سی و یکم تیر ماه، ماموران این مرکز پیروز شدند وی را در عملیاتی پلیسی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

سرهنگ راستی اضافه نمود:در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف 6 جلد شناسنامه جعلی آماده، دو قبضه سلاح گرک، دو عدد ماسک شیمیایی و تعدادی ابزار و دستگاه های چاپ برای جعل مدارک هویتی کشف شد.

این مقام مسئول گفت: متهم در بازپرسی های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و گفت: در قبال دریافت مبالغی بین 50 الی 100 میلیون ریال از مشتریانش برخی شناسنامه های مفقود شده شهروندان را با ایجاد تغییراتی سجلی برای افراد متقاضی جعل می کرده است.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در انتها با اشاره به اینکه هر دو متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، گفت: شهروندان در صورت گم کردن مدارک هویتی خود حتما در سریع ترین زمان ممکن گزارش مفقودی را به مبادی ذیصلاح اعلام و بلافاصله برای دریافت اسناد المثنی خود اقدام کنند تا مدارک سجلی و هویتی آن ها مورد سوء استفاده افراد جاعل و سودجو قرار نگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جاعل حرفه ای شناسنامه های مفقود شده بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاعل حرفه ای شناسنامه های مفقود شده بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید