جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال، ارائه بسته سیاستی حامی اشتغال مولد

به گزارش وبلاگ هوانورد،محمد شریعتمداری روز دوشنبه پس از خاتمه جلسه شورای عالی اشتغال گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد فعالیت های اشتغالزایی دولت در طول هفت سال و چند ماه ارائه شد.

جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال، ارائه بسته سیاستی حامی اشتغال مولد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین وزرای حوزه های فراوریی در این جلسه به ارائه اقدامات انجام شده پرداختند.

شریعتمداری، موضوع سیاست های فعال بازار کار و سیاست های مداخله جویانه دولت برای ایجاد اشتغال از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و همچنین مشوق های بیمه و یارانه دستمزد را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که در این جلسه در خصوص آن ها بحث و آنالیز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای عالی اشتغال که امروز به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اصلاحاتی در زمینه توسعه اشتغال پایدار روستایی مطرح شد که مورد تصویب نهاده شد.

شریعتمداری توضیح داد: استفاده از منابع بازگشتی از تسهیلات اعطایی در نظام اشتغال پایدار روستایی به طرح های مولدی که بانک ها منتظر منابع آن هستند از جمله اصلاحاتی بود که در این زمینه مطرح و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد در خصوص یکسان سازی نرخ تسهیلاتی و محدود کردن دامنه نوسان نرخ تسهیلات اعطایی به نفع ایجاد اشتغال تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: مقرر شد زمان بازپرداخت در خصوص وام ها افزایش یابد که این فرصت ایجاد می گردد باز پرداخت وام از یک سال به یک سال و نیم افزایش پیدا کند.

شریعتمداری اضافه کرد: تصمیمات این جلسه که نیازمند تغییر قانون است به ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای هماهنگی سران قوا تقدیم خواهد شد تا با تصمیم این دو مرجع در سال 1400 به جای قانون بتواند اصلاحات لازم را اعمال کند.

وی گفت : با مصوبه امروز جلسه شورای عالی اقتصاد بخش صنعت نیز که در متن اصلی قانون از دریافت این منابع محروم بود، به لیست رسته های قابل استفاده اضافه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سایر مصوبات جلسه امروز شورای عالی اشتغال نیز اضافه کرد: در حوزه فعالیت های کرونایی، مشوق های لازم پیشنهاد شد که بیشتر آن ها مورد تأیید و تصویب نهاده شد.

به گفته شریعتمداری؛ رئیس جمهور در این جلسه تاکید نمود، برای بکارگیری جوانان دانشگاهی و نیز دانش آموزان دوره دبیرستان که در دوران کرونا برای تحصیل از فضای مجازی استفاده می نمایند، مشوق هایی برای استفاده از معافیت های قانون کار یا بیمه بیکاری در نظر گرفته گردد تا در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد.

وی همچنین از ارائه بسته حمایتی اشتغال مولد در جهت صیانت از اشتغال موجود و توسعه فعالیت های اشتغالزا در این جلسه اطلاع داد و گفت: در سالی که به نام فراوری نام گرفت ما موظف بودیم که این بسته سیاستی را ارائه بدهیم و مقرر شد کمیته چهارگانه ای مرکب از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تشکیل گردد تا این بسته سیاستی را مورد توجه قرار دهند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه این بسته حمایتی شامل حمایت هایی از فراوری و کارآفرینی در کشور است اضافه کرد: امیدواریم این بسته پس از تصویب کارگروه، رئیس جمهور آن را ابلاغ نماید تا در مدت باقی مانده از فعالیت های دولت بتواند منشأ خیر و اثر در توسعه کارآفرینی کشور باشد.

منبع:مهر

منبع: تجارت نیوز

به "جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال، ارائه بسته سیاستی حامی اشتغال مولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال، ارائه بسته سیاستی حامی اشتغال مولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید