جمعی از نمایندگان مجلس از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند

به گزارش وبلاگ هوانورد، صبح امروز جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در پژوهشگاه فضایی ایران از دستاورد های فضایی این پژوهشگاه دیدن کردند.

جمعی از نمایندگان مجلس از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ هوانورد به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز به همراه جمعی از نمایندگان مجلس و

مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از دستاورد های فضایی در این پژوهشگاه بازدید کرد.

بنا به این گزارش، عارف در بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت دانشگاه و انگیزه جوانان دانشمند کشور، گفت: به دلیل همین اهمیت، در سند چشم انداز، فعالیت در حوزه هوا و فضا در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: بر این باور هستیم که با سمت و سویی که کشور در این حوزه می گیرد، می توانیم در میان کشور های برتر در حوزه فناوری فضایی قرار بگیریم و در کمتر از 20 سال که از اجرای این سیاست ها گذشته است، شرایط خوبی در این حوزه داریم.

عارف با اشاره به بازدیدی که از توانمندی ها و فعالیت های پژوهشگران فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران داشته، شرح داد: ما امیدواریم با انجام این فعالیت ها به جایگاهی که در شان ایران است در دنیا برسیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در حال حاضر، یک پله از هم گرایی فناوری ها در حال عبور هستیم، گفت: با سمت و سویی که دنیا در حوزه فناوری فضا گرفته است، این فناوری جایگاه خاصی دارد و ما اگر بخواهیم مطالبات و نیاز های کشور را در زمینه های مختلف تامین کنیم و به کشور های منطقه نیز سرویس دهیم و همچنین، در دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم، حتما باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: این سرمایه گذاری نباید محدود به سرمایه گذاری دولتی باشد و راهبرد اصلی کشور باید استفاده از تمامی توانمندی ها و پتانسیل ها با حمایت بخش خصوصی باشد و امیدواریم وزارت ارتباطات، دولت و مجلس حمایت جدی تری نسبت به فناوری فضایی که اولویت کشور است، داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه حوزه فضایی کشور، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی باید تحریم را تبدیل به فرصت و همه را متوجه این مهم کند که برای توسعه این حوزه باید نگاهمان به داخل و توانمندی های داخلی با مشارکت همه مراکز پژوهشی و دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان باشد و بدین منظور باید در این زمینه سرمایه گذاری شود و این سرمایه گذاری محدود به دولت نیست، بلکه بخش خصوصی هم باید از این حوزه حمایت و سرمایه گذاری کند.

پژوهشگاه در حوزه های چالشی، سد شکنی می کند

حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه، گفت: الگو های خوبی بین پژوهشگاه فضایی و دانشگاه ها شکل گرفته و رمز موفقیت پژوهشگاه در پیشبرد پروژه های خود نیز همین همکاری با دانشگاه ها بوده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تاکید کرد: ایجاد فضای کاری مناسب برای حضور جوانان متخصص واعتماد به آنها، این جسارت را به پژوهشگاه می دهد که در حوزه های چالشی و سخت حاضر شده و سدشکنی کند.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جمعی از نمایندگان مجلس از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعی از نمایندگان مجلس از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید