قیمت های عجیب میلیاردی برای فروش سنگ الماس

به گزارش وبلاگ هوانورد، حدود 4 هفته از انتشار اولین آگهی فروش سنگ آسیاب الماس در سایت های خرید و فروش آنلاین می گذرد. این آگهی دهنده که ساکن محدوه میرداماد در تهران است، برای این سنگ قیمت 240 میلیون تومان مشخص نموده بود. اما با انتشار تصویر این سنگ گرد سفید، پلتفرم هایی همانند دیوار، ایسام و شیپور مملو از آگهی هایی است که مدعی هستند سنگ آسیاب الماس اصل دارند.

قیمت های عجیب میلیاردی برای فروش سنگ الماس

به گزارش وبلاگ هوانورد، آنالیز ها نشان می دهد که آگهی دهندگان برای فروش این سنگ ها قیمت های متفاوتی را طلب نموده اند. این قیمت ها از یک میلیون تومان آغاز می گردد و گاه به یک میلیارد تومان هم می رسد.

یکی از این آهنگی دهندگان که برای فروش یه سنگ آسیاب خود قیمت 700 میلیون تومان را معین نموده است. او در شرح این سه سنگ گفته که بالای صد سال دارد و تمام تست ها روی سنگ با حضور کارشناس صورت گرفته است.

او در خصوص آزمایش های صورت گرفته هم گفته که تست یخ، تست اسکناس و تست آتش را روی هر سه سنگ انجام داده و سربلند بیرون آمده اند. این آگهی دهنده برای جلب رضایت و توجه مشتری گفته که با خریدار کنار می آید و پای معامله به خریدار واقعی تخفیف هم می دهد.

سنگ الماس ها اصل است، اما شما هم کارشناس بیاورید!

در میان انبوهی از آگهی های فروش سنگ آسیاب اصل، یک آگهی دهنده که قیمت سنگ اش را یک میلیارد تومان معین نموده و ساکن ورامین تهران است، توجه ام را جلب می نماید. به او پیغام می دهم و از او می پرسم که آیا سنگ ها را خودش استخراج نموده یا خریده است؟ دوم هم اینکه آیا شناسنامه و آزمایش تخصصی و علمی روی سنگ آسیاب الماس صورت گرفته یا نه؟

آگهی دهنده پاسخ می دهد که آزمایش های مختلفی صورت گرفته است. سختی سنگ ها 10 است و کار درست و اصلاست. اماشما باید کارخودتان را انجام دهید و کارشناسی خودتان را بکنید.

اما هر چه سوال اول را تکرار می کنم، تمایلی به پاسخ دادن ندارد.

می روم سراغ آگهی دوم. او که ساکن گلاب دره استان تهران است برای 5 سنگ آسیاب الماس اش، 50 میلیون تومان طلب نموده است. او در شرح آگهی اش گفته که روی تمام سنگ الماس ها آزمایشات خانگی انجام داده و سختی آن ها ده است. بعد هم تاکید نموده که عکس ها موجود است و نیازی به شرح ندارد.

سوال ها را از این آگهی دهنده هم می پرسم. اما پاسخ اش غافل گیرام می نماید. عصبانی است و از کوره در می رود. او در پاسخ به سوال می گوید: شما چه کار به این کار ها داری الان که مال من است. یک چیزی دست صد نفر می چرخد الان هم صاحب اش من است.

در خصوص سوال دوم هم می گوید که آزمایش کارشناسی روی سنگ ها انجام نشده و تست ها بیشتر خانگی است. سعی می کنم آرام اش کنم و اعتمادش جلب گردد، تا شاید به دیگر سوالات ام پاسخ بدهد. اما فایده ای ندارد. در نهایت هم می گوید که خواستی در خدمتم.

آگهی دهنده سوم مد نظر من، در میدان آرژانتین ساکن است و قیمتی برای دو سنگ 282 گرمی اش معین ننموده است. او در پاسخ به سوالات ام می گوید: این سنگ ها را من استخراج ننموده ام و از کسی گرفته ایم و آزمایش علمی هم انجام ندادیم. همان تست های که یخ را آب می نماید، سنگ رنگ پول را پاک می نماید، روی آتش نمی سوزد را انجام داده است.

اما او تاکید می نماید که اگر خواستید برای تان تست علمی هم می گیریم، چون این سنگ ها اصل و خیلی قدیمی هستند.

سنگ هایی که تقلبی از آب در آمدند

جالب است بدانید که ماجرای فروش سنگ های الماس تنها مربوط به ایران نیست. بلکه مردم بسیاری از کشور ها با این تصور که هر سنگ گرد و سفیدی می تواند الماس لونسدالیت یا الماس اختری باشد، در سایت های فروش آنلاین قیمت های کهکشانی برای آن ها معین می نمایند.

مثلا یک آگهی دهنده در کشور ترکیه تصویری از یک سنگ گرد سفید منتشر نموده و آن را الماس لونسدالیت اصل معرفی نموده است. او برای این سنگ 25 هزار دلاری طلب نموده است.

اما ماجرای این سنگ الماس گران قیمت چیست؟

در واقع آنچه آگهی دهندگان به عنوان سنگ آسیاب الماس معرفی می نمایند، تصور اشتباهی از الماس لونسدالیت یا همان الماس اختری است. به اعتقاد یوگندرا گوپتا، مدیر موسسه فیزیک شوک دانشگاه ایالتی واشنگتن، این ماده کمیاب زمانی که گرافیت در معرض گرما و تنش شدید -مانند محل برخورد شهاب سنگ- تشکیل می گردد.

خصوصیات شگفت انگیر این ماده و ارتباط خانوادگی آن با الماس حالا باعث شده تا در بازار سنگی های قیمتی و مواد معدنی گران بها گردد. اما مسئله این است که الماس لونسدالیت بسیار کمیاب است و تشخیص اصل و بدل بودن آن تنها در آزمایشگاه های تخصصی امکان پذیر است.

از طرفی موسسه گوهرشناسی GIG عمان دو سال قبل در مطالعه ای علمی یکی از توپ های سفید و گرد ادعایی فروشندگان را مورد آنالیز قرار داد. پس از انتشار این مطالعه معین شد که این سنگ الماس لونسدالیت نیست و در واقع آلومینا است.

این مطالعه اشاره می نماید که توپ های آلومینا مواد بسیار رایج و نسبتا ارزانی هستند که برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین به نظر می رسد سنگ هایی که در ایران به عنوان سنگ آسیاب الماس معرفی می شوند در واقع سنگ های طبیعی و کم ارزش باشند.

منبع: فرارو

به "قیمت های عجیب میلیاردی برای فروش سنگ الماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های عجیب میلیاردی برای فروش سنگ الماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید