خبرنگاران استخراج مواد اولیه معدن زیرزمینی انگوران، سهم اساسی در تامین احتیاج کشور دارد

به گزارش وبلاگ هوانورد، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: به رغم اینکه زنجان، یکی از استان های معدنی کشور است اما هنوز هم بخشی از مواد اولیه و خاک معدنی وارد می گردد که استخراج مواد اولیه از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران می تواند سهم اساسی در تامین نیازهای استان و کشور داشته باشد.

خبرنگاران استخراج مواد اولیه معدن زیرزمینی انگوران، سهم اساسی در تامین احتیاج کشور دارد

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در جمع وبلاگ هوانورد گفت: وارد کردن خاک روی به دلیل کم بودن استخراج معادن بود، افتتاح این معدن، نقش مهمی در فراوری استان دارد زیرا 75 درصد صادرات استان زنجان، مواد معدنی فرآوری شده است.

وی اعلام کرد: هر اندازه که بتوانیم استخراج و فرآوری مواد معدنی داشته باشیم، نقش اساسی در رشد و توسعه استان زنجان داشته و سبب ارتقای صندلی این استان می گردد.

حقیقی گفت: این معدن قادر به استخراج سالانه 120 هزار تن ماده معدنی است که قابلیت افزایش تا 200 هزار تن را نیز دارد.

استاندار زنجان گفت: عیار مواد استخراجی از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران حدود 30 درصد است که برای استان زنجان بسیار مهم به شمار می رود.

مقام عالی دولت در استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در مسائل دیگر مانند مشخص تکلیف هفت میلیون تن پسماند روی نیز بتوانیم بهره مند شویم و به توسعه بیش از پیش استان زنجان یاری کنیم.

به گزارش وبلاگ هوانورد، برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و 200 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

با بهره برداری از این معدن ، سالانه 120 هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره-اکسیده و اکسید با عیار 25 درصد روی و 2 درصد سرب فراوری خواهد شد.

معدن انگوران در شهرستان ماهنشان، استان زنجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استخراج مواد اولیه معدن زیرزمینی انگوران، سهم اساسی در تامین احتیاج کشور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استخراج مواد اولیه معدن زیرزمینی انگوران، سهم اساسی در تامین احتیاج کشور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید