خبرنگاران بازارچه های صنایع دستی گیلان در مناطق سفید بازگشایی می شود

به گزارش وبلاگ هوانورد، آستارا - خبرنگاران - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بحران کرونا با تعطیلی اقامتگاه ها و بازارچه ها به گردشگری و صنایع دستی استان، خسارت زیادی زد و برای بازگشایی آن اماکن در مناطق سفید و کم خطر با رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش می کنیم.

خبرنگاران بازارچه های صنایع دستی گیلان در مناطق سفید بازگشایی می شود

فرزاد رشیدی روز دوشنبه در بازدید از پارک سیاهداران تالش اظهار کرد: 150 برنامه در هفته صنایع دستی برای معرفی و ترویج رشته های آن در سطح استان در حال اجراست و قدمت صنایع دستی تالش، از رواج رشته های گلیم بافی، شال بافی و لباس محلی در این شهرستان پیداست.

وی افزود: ارتباط گردشگری با صنایع دستی از سیاست ها و راهبردهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است و با افتتاح اقامتگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در تالش، از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان حمایت می کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تالش از قطب های گردشگری و صنایع دستی استان است و در انتخابات شورای سیاست گذاری صنایع دستی استان، با معرفی 250 گلیم باف، بیشترین استقبال را نشان داد.

20 تا 27 خرداد هفته صنایع دستی است و پارک جنگلی سیاه داران در جنوب غربی شهر تالش، از مناطق گردشگرپذیر این شهرستان است و در آن، حیواناتی مانند آهو و غزال وحشی نگهداری می شود.

شیوع بیماری کرونا که بیش از 200 کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و اماکن گردشگری و بازارچه های صنایع دستی شده است و برخی اجتماعات، با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازارچه های صنایع دستی گیلان در مناطق سفید بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازارچه های صنایع دستی گیلان در مناطق سفید بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید