خبرنگاران 2 گروه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند

به گزارش وبلاگ هوانورد، سمنان-خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: 2 گروه شکارچی متخلف در اجرای عملیات کنترل و پایش محیط بانان در مناطق این شهرستان طی روزهای اخیر دستگیر شدند.

خبرنگاران 2 گروه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند

علی آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ هوانورد اعلام کرد: شکارچیان متخلف با کوشش ماموران یگان حفاظت محیط زیست دامغان در منطقه رشم و دیباج به دام افتادند.

وی ادامه داد: در منطقه کوهستانی رشم، یک شکارچی همراه با یک قبضه سلاح شکار تک لول، قبل از هرگونه شکار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهر امیریه شد.

آذرپور توضیح داد: با توجه به گزارش های متعدد مردم مبنی حضور یک گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه سربند و لارکوه دیباج، دستگیری این شکارچیان جانوران وحشی در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: پس از چندین مرحله عملیات تحقیق و جستجو، مخفیگاه این افراد در شهر دیباج شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی و عوامل ناجا شهر دامغان از مخفیگاه این شکارچیان بازرسی انجام شد.

آذرپور خاطر نشان کرد: در این بازرسی، یک قبضه سلاح جنگی کالیبر 308، مقداری از لاشه گزار وحشی، مقداری گوشت شکار قوچ وحشی، سه دستگاه دوربین شکاری و یک کوله پشتی حمل ادوات کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: این افراد به جرم حمل و نگهداری سلاح و مهمات به استناد بند الف ماده 5 و 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات می شوند که طبق این ماده قانونی، دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به ترتیب به حبس از 6 ماه تا 2 سال و حبس از 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال محکوم می شوند.

آذرپور مطرح نمود: جریمه شکار غیرمجاز دو رأس قوچ و گزار وحشی از بابت شکار غیرمجاز هر رأس قوچ وحشی معادل 250 میلیون ریال و هر رأس گراز وحشی چهار میلیون و پانصد هزار ریال است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: در تیرماه سال جاری، یگان حفاظت محیط زیست با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شهرستان 2 نفر از افرادی که در سطح شهرستان اقدام به شکار و فروش گوشت حیوانات وحشی می کردند، شناسایی و در فرصتی مناسب به همراه ادوات شکار و صید دستگیر کردند.

در سال گذشته، 26 مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز در دامغان رخ داد و 33 نفر در این راستا به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.

همشهریان می توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2 گروه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 گروه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید