در کشورهای جنوب شرق آسیا، چطور موتورسیکلت اجاره کنیم؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا

در بیشتر کشورهایی که در شرق آسیا قرار گرفته اند، مانند سنگاپور، مالزی، تایلند، ویتنام و باقی کشورها، مردم محلی با موتورسیکلت و وسپا درون شهر جابه جا می شوند. ازدحام بالای جمعیت و ترافیک بالا بیشتر گردشگران را به این سمت سوق داده که آن ها نیز از اسکوترها و موتورسیکلت ها برای رفت و آمد و بازدید در شهرهای این کشورها، استفاده نمایند. اما اگر شما به عنوان یک گردشگر و گردشگر به کشورهای شرق دور سفر کردید، چطور می توانید موتور اجاره کنید. در مجله خبرنگاران نحوه اجاره موتورسیکلت را به شما در کشورهای جنوب شرق آسیا می گوییم.

در کشورهای جنوب شرق آسیا، چطور موتورسیکلت اجاره کنیم؟

اجاره موتورسیکلت در ویتنام

ویتنام از کشورهایی است که ترافیک بالایی در خیابان هایش دارد. بنابراین اجاره موتور می تواند در این شهر مزیتی عالی به حساب بیاید. با موتور و وسپا به راحتی می توانید برای بازدید از جاذبه های ویتنام در شهرهای آن،رفت و آمد کنید. با این وجود کرایه موتور آسان نیست. نحوه اجاره موتورسیکلت در ویتنام خود فرایند ای دارد. همچنین باید حوصله سر و کله زدن با دیگر وسایل نقلیه در عبور از خیابان ها را داشته باشید. کمی هم از قوانین رانندگی در این کشور بدانید.

مکان های مختلفی در ویتنام وجود دارند که برای جهانگردان موتور وسپا فراهم می کنند. به عنوان مثال فام انگو لائو (Pham Ngu Lao) در هو جی مین سیتی (Ho Chi Minh City) و منطقه قدیمی در هانوی از جمله مکان هایی هستند که می توانید موتور بگیرید. نحوه اجاره موتورسیکلت به این صورت است که باید ابتدا فرمی را پر نمایید. سپس از شما می خواهند که پاسپورت خود را به عنوان گرو در آن اداره بگذارید. از میان موتورهای اتوماتیک و غیر اتوماتیک انتخاب خود را انجام دهید.

با هر موتورسیکلت به شما یک کلاه ایمنی، دفترچه راهنما و کاغذی مبنی بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت در ویتنام اجباری است، به شما داده می گردد.

نحوه اجاره موتورسیکلت در تایلند

در تایلند شرکت های مختلفی را پیدا خواهید نمود که به اجاره موتورسیلکت مشغول هستند. انواع موتورسیکلت های اسپا، کروزی و پر قدرت را می توانید اینجا اجاره کنید. یکی از مزیت هایی که اجاره موتورسیکلت در تایلند دارد، این است که به راحتی می توانید خود را به مناطق توریستی و جهانگردی تایلند مانند چیانگ مای و چیانگ رای برسانید. سپس با اجاره موتورسسیکلت در این مناطق به راحتی به دیدن جاذبه های اطراف، روستاها و طبیعت گردی بروید. بسیاری از شرکت های اجاره موتورسیکلتی که در فرودگاه های بانکوک، پاتایا و پوکت می بینید در شهرهای توریستی کوچک این کشور هم، شعبه دارند. بنابراین اگر قصد تایلند گردی دارید، به سراغ شرکت هایی بروید که شعب بیشتری در سرتاسر کشور دارد.

نحوه اجاره موتورسیکلت در تایلند به این صورت است که شما باید مدارکی زیر را به همراه داشته باشید.

  • پاسپورت
  • اطلاعات تماس (اگر شماره تلفن و سیم کارت تایلند را گرفته اید) و آدرس محل اقامت شما که همان آدرس هتل شماست
  • پول نقدی به اندازه 150 تا 450 بات (این هزینه برای تعداد روزهای کل اجاره موتورسیکلت محاسبه می گردد.)
  • و تقریبا کمی تجربه رانندگی با موتورسیکلت ها

نکته: یادتان باشد که اجاره موتورسیکلت در تایلند هر 24 ساعت محاسبه می گردد. معمولا اگر کل هفته یا ماه را کرایه کنید، تخفیف های خوبی می گیرید.

بیشتر شرکت ها نیز مسافران خود را بیمه موتورسیکلت می کنند.

دریافت کلاه ایمنی را نباید فراموش کنید. البته بیشتر کلاه های ایمنی ضربه خورده هستند و ممکن است، چندان مناسب سر شما نباشند.

اجاره موتورسیکلت در سنگاپور

در سنگاپور کمی اوضاع کرایه موتورسیکلت بهتر است. هر چند که قیمت ها هم بالاتر خواهد بود. با این حال شما با پرداخت مبلغی روزانه می توانید از میان موتورسیکلت های مختلف و با تنوع بسیار، موتورسیکلت مورد نظرتان را کرایه کنید. در این کشور، سایت های مختلفی برای انتخاب و اجاره موتورسیکلت وجود دارد. نمونه ای از یکی از این سایت ها را در پایین همین قسمت از مطلب وبلاگ هوانورد خواهید دید. یکی از مشهورترین سایت ها و شرکت های اجاره موتورسیکلت در سنگاپور، شرکت آلوراید (Aloride) است.

به طور مثال در همین شرکت آلوراید اگر موتورسیکلی را اجاره کردید و پس از رانندگی با آن به مسئله ای برخوردید، می توانید با شرکت تماس گرفته و از آن ها بخواهید تا موتور سیکلت شما را تعویض کنند.

  • از سایت های اجاره موتورسیکلت در سنگاپور: bhh.com.sg
  • نکته: هنگام اجاره موتورسیکلت در سنگاپور یا حتی دیگر کشورها، ترجیحا به دنبال موتورسیکلتی بگردید که هزینه های بالایی برای اجاره نخواهد. در سنگاپور پنج الی شش شرکت عظیم و معروف هستند که موتورسیکلت اجراره می دهند. البته موتورهای حرفه ای مسابقه و پر سرعت نیز دارند. پیشنهاد می دهیم که برای اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسسیا به سراغ موتورهای پر سرعت و مسابقه ای نروید. شما به عنوان جهانگرد به این کشورها آمده اید و اگر تنها به دنبال وسیله نقلیه ای هستید تا خود را به جاذبه ها برسانید، موتورهای وسپا یا شبیه به آن را انتخاب کنید.

موتورهای پرسرعت مسابقه ای را به جهانگردان و افرادی پیشنهاد می دهیم که تنها به خاطر هیجان جهانگردی ماجراجویانه موتورسواری و به صورت حرفه ای به دنبال چنین تجربه ای هستند. برخی از موتورسواران حرفه ای در مناطق طبیعت گردی و جنگل ها و سواحل به سراغ چنین ورزش حرفه ای می فرایند.

تقریبا تمام مدارکی که برای اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ویتنام و تایلند به شما گفتیم را برای اجاره موتورسیکلت در سنگاپور هم احتیاج دارید.

در چه مناطقی می توانید شرکت های کرایه موتورسیکلت را پیدا کنید؟

از آنجایی که نحوه اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شق آسیا تقریبا با یکدیگر یکسان است، تنها می ماند که به سراغ شرکت ها بروید. اما چگونه و در کجا می توان این شرکت ها را پیدا نمود. یکی از راهکارهای دنیای مدرن امروزی، استفاده از سایت های این شرکت ها در کشور مورد نظر و اجاره موتورسیکلت است. به وسیله اینترنت می توانید آدرس شرکت مورد نظرتان را در تایلند، سنگاپور، ویتنام، مالزی، اندونزی و خلاصه دیگر کشورها پیدا کنید.

همچنین هنگامی که به فرودگاه های بین المللی در این کشورها وارد می شوید، بیشتر این آژانس ها و شرکت های اجاره موتورسیکلت را خواهید دید که باجه فروش دارند. به راحتی می توانید هدایت های لازم را از این باجه ها بگیرید.

هنگامی که در هتل مستقر شدید، به پذیرش هتل مراجعه کنید و از آن ها، سراغ مکان های شرکت های اجاره موتورسیکلت را بگیرید. برای بازدید از جاذبه های جهانگردی این کشورها می توانید به سراغ موتورسیکلت ها بروید. با خیال راحت، با باکی پر خود را به هر مکان که می خواهید برسانید و تا هر زمان که می خواهید در بیرون بمانید.

و اما نکاتی برای اجاره موتورسیکلت در کشورهای جنوب شرق آسیا

همیشه موتورسیکلت خود را آنالیز کنید

با نحوه اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا که آگاه شدید، نوبت به توجه و دقت در انتخاب موتورسیکلت است. قبل از اینکه موتوری را انتخاب کنید، ابتدا آن را آنالیز کنید. چراغ ها و لامپ های آن را امتحان کنید تا به درستی روشن شوند. یادتان باشد در همان محل قبل از اینکه موتور خود را بردارید، از مغازه دار بخواهید که به شما اجازه دهد کمی امتحانی با این موتورسیکلت در همان اطراف بگردید. ترمز جلوی موتورسیکلت را امتحان کنید. باد لاستیک ها و راحت حرکت کردن موتور در هنگام دور زدن را نیز، امتحان کنید.

نکته: در هر نقطه و پارکینگی که موتورسیکلت خود را پارک می کنید، رسید پارکینگ را هرگز گم نکنید. گم کردن این رسید، دردسر بسیاری برایتان دارد. به این شکل که باید صاحب اصلی موتورسیکلت را پیدا کنید. پس می بایست با آژانس کرایه موتورسیکلت تماس بگیرید. و این یعنی کلی معطلی و دردسر در سفر!

حتما شماره تماس آژانس کرایه موتور را بگیرید

داشتن شماره تماس آژانس اجاره موتورسیکلت نه تنها ضروری است؛ بلکه در بسیاری از مواقع ممکن است نجات بخش شما هم باشد. این موضوع حیاتی و با اهمیت را نباید فراموش کنید.

مطمئن شوید که کلاه ایمنی مناسب شماست

برای انتخاب کلاه ایمنی وسواس به خرج دهید. اگر کلاه ایمنی که به شما داده اند، محکم و آزار دهنده یا اینکه خیلی عظیم بود، آن را به شرکت پس دهید و از آن ها کلاه ایمنی دیگری بخواهید. اگر دیدید که شرکت از انجام این کار، سرباز می زند، بی خیال آن شرکت شوید. از یک موضوع به شما اطمینان خاطر می دهیم که شرکت های بسیاری موتورسیکلت اجاره می دهند. پس با خیال راحت به سراغ شرکت بعدی بروید.

رانندگی در کشورهای جنوب شرق آسیا

نحوه اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا به یک کنار اما رانندگی با موتور در دیگر کشورها، موضوع دیگری است. رانندگان موتورسیکلت در این کشورها، آنچنان در رانندگی دقت ندارند. به هیچ عنوان به آینه های بغل توجه نمی کنند. بنابراین هنگامی که در این خیابان ها رانندگی می کنید، شما بسیار مراقب باشید.

تفاوت قیمت موتورسیکت ها

هنگام اجاره موتورسیکلت در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا دقت داشته باشید که قیمت موتورسیکلت های اتوماتیک از موتورسیکلت های بی کلاچ گران تر است. اگر نحوه رانندگی با موتورهای بی کلاچ را نمی دانید، ترجیحا این هزینه اضافه را بپردازید و موتورسیکلت های اتومات بگیرید.

منبع: الی گشت

به "در کشورهای جنوب شرق آسیا، چطور موتورسیکلت اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کشورهای جنوب شرق آسیا، چطور موتورسیکلت اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید