سهم فناوری نانو از نوآوری و اختراعات جهان در سال 2019 چقدر است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، بر اساس آمار های منتشر شده تا خاتمه ماه سپتامبر 2019 ایران سهم بالایی از کل پتنت های کشور را تشکیل داده است.

سهم فناوری نانو از نوآوری و اختراعات جهان در سال 2019 چقدر است؟

به گزارش گروه فناوری وبلاگ هوانورد، تا سرانجام ماه سپتامبر 2019 نزدیک به 365 هزار درخواست ثبت پتنت در دو دفتر USPTO و EPO منتشر شده که سهم فناوری نانو از این تعداد حدود 2.8 درصد بوده است. کشور های آمریکا، کره جنوبی، چین و ژاپن نیز به ترتیب بیشترین سهم را در ثبت اختراعات مرتبط با فناوری نانو در سال 2019 دارند.

در نه ماه اول سال 2019 نزدیک به 365 هزار درخواست ثبت پتنت در دو دفتر معتبر ثبت پتنت USPTO و EPO منتشر شدند که بیش از 10300پرونده یعنی در حدود 2.8 درصد مرتبط با فناوری نانو بوده اند. این در حالی است که در حوزه علم، حدود 10 درصد از کل انتشارات علمی جهان مرتبط با فناوری نانو است. این آمار با استفاده از یک عبارت جستجوی خاص علوم و فناوری نانو در بانک های اطلاعاتی مربوطه (Orbit و WoS) جستجو و ارائه می شوند.

USA همچنان جذاب ترین بازار برای نوآوری ها در فناوری نانو است و بیش از 8900 پتنت از پتنت های نانو در سال 2019 در دفتر ثبت پتنت آمریکا منتشر شده اند. به غیر از آمریکا و اروپا، چین و کره جنوبی هم مورد توجه مالکان اختراعات و نوآوری جهانی نانو هستند، ولی به دلیل محدودیت موتور جستجوی دفاتر آنها، امکان جستجوی پتنت های کشور های مختلف در این دفاتر وجود ندارد.

جدول زیر تعداد و سهم کشور های مختلف را از درخواست های ثبت پتنت سال 2019 در دو دفتر اروپا و آمریکا نشان می دهد. تا سرانجام سپتامبر 2019، 62 کشور در فناوری نانو صاحب حداقل یک اختراع بوده اند. مطابق انتظار USA با اختلاف زیاد در صدر قرار گرفته است و نزدیک به نیمی از اختراعات نانوفناری سال را به خود اختصاص داده است. چهار رده بعدی در اختیار کشور های شرق آسیا یعنی کره جنوبی، ژاپن، چین و تایوان قرار گرفته است و پس از آن ها کشور های پیشتاز اروپا یعنی آلمان و فرانسه و انگلستان قرار دارند.

بعضی از کشور ها مانند ایران، عربستان، برزیل و شیلی با وجود اینکه تعداد پتنت های نانوی آن زیاد نیست، ولی سهم بالایی از کل پتنت های این کشور ها را تشکیل می دهد. به عنوان مثال 18 پتنت از کل 93 پتنت منتشر شده ایران در سال 2019 در USPTO (حدود 19 درصد) مربوط به فناوری نانو است که نشان از اولویت دهی بالای این کشور ها به فناوری نانو دارد. این عدد برای عربستان حدود 16 درصد، سنگاپور 5.8 درصد، چین 3.3 درصد و برای USA 3.1 درصد است. نمودار زیر توزیع کشور های صاحب پتنت فناوری نانو را بر حسب سهم پتنت های نانوی آن ها از کل پتنت های آن ها در سال 2019 نشان می دهد.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سهم فناوری نانو از نوآوری و اختراعات جهان در سال 2019 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم فناوری نانو از نوآوری و اختراعات جهان در سال 2019 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید