عفونت های فصلی برای چه کسانی خطرناک تر است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، واهان مرادیانس در مصاحبه با رادیو سلامت اضافه کرد: بیمارانی که سابقه مسائل ریوی مثل آسم یا عفونت ریوی دارند یا افرادی که سیگار مصرف می نمایند، بیماری های طبی دیگری دارند که بیمار را مستعد عفونت های ریوی می کند. فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت های فصلی حساس تر است و باید مراقبت کند تا درگیر نشود.

عفونت های فصلی برای چه کسانی خطرناک تر است؟

وی ادامه داد: کسانی که می دانند مشکل ریوی دارند، باید داروهایشان را به صورت مرتب مصرف نمایند، و ریه را در برترین و طبیعی ترین حالت نگه دارند. واکسن آنفلوانزا را حتماً در فصل سرد سال تزریق و از ماسک استفاده نمایند.

این فوق تخصص بیماری های ریه ادامه داد: افراد برای پیشگیری و محافظت از ریه در فصل سرد سال، باید از ماسک استفاده نمایند و دارو های شأن را مرتب مصرف نمایند. اگر فردی به تب دچار شد، آن دیگر حساسیت نیست و احتمالاً عفونتی در کار است و باید به پزشک مراجعه کند. بخور های سرد، در افرادی که سرفه های خشک دارند مفید است و بخور گرم، مفید و یاری نماینده نیست.

وی با بیان اینکه برونشیت نوعی عفونت ریوی است که در حد مجاری ریوی محدود می گردد، گفت: اگر فرد مبتلا، بخور سرد انجام دهد خوب می گردد. بعد از عفونت های ویروسی، 4 تا 6 هفته احتمال علائم ریوی سرفه و تنگی نفس وجود دارد. این افراد، حداقل در دو هفته اول، مرتباً پزشک عوض ننمایند.

مرادیانس اضافه نمود: اگر تب شدید است چرا می توانند به پزشک دیگری مراجعه نمایند؛ اما اگر تب خفیف است، دارو مصرف نمایند خوب می شوند، و به تدریج مخصوصاً سرفه های ریوی به شرطی که خلط خونی و تب نداشته باشند با مصرف دارو خوب می شوند.

این فوق تخصص بیماری های ریه در انتها گفت: در بچه هایی که سرما می خورند به خاطر سیستم ایمنی قوی تر، ریسک علائم ریوی کمتر است؛ پس رعایت بهداشت و استفاده از ماسک می تواند برای جلوگیری ویروس ها مفید باشد؛ اما ویروس ها جز لاینفک زندگی ما هستند.

منبع: فرارو

به "عفونت های فصلی برای چه کسانی خطرناک تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفونت های فصلی برای چه کسانی خطرناک تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید