دلیل سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه اراک در دست آنالیز

به گزارش وبلاگ هوانورد، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سال گذشته 4 حادثه در حوزه هواپیماهای فوق سبک داشتیم که 2 حادثه مربوط به پرواز های آموزشی بوده است.

دلیل سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه اراک در دست آنالیز

محمدحسن ذیبخش در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه هواپیمای فوق سبک فانتوم 29-11 امروز ساعت 10:06 صبح از فرودگاه اراک تیک آف (پرواز) کرد و در ساعت 10:07 این هواپیما سقوط نموده است، گفت: این پرواز آموزشی بوده و متأسفانه در این حادثه هر دو سرنشین هواپیما شامل خلبان اصغر نمازیان و دانشجو حمید مرادی جان باختند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این هواپیما متعلق به شرکت خصوصی بوده است، گفت: هواپیما از نوع فوق سبک و آموزشی و مدل فانتوم 29-11 بوده است.

ذیبخش شرح داد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، تیم آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی به محل وقوع حادثه در اراک اعزام شدند و در حال جمع آوری اسناد هستند و پس از آنالیز های دقیق، دلیل وقوع این حادثه اعلام می گردد.

او با بیان اینکه روزانه به طور متعددی پرواز های آموزشی با مجوز سازمان هواپیمایی کشور به وسیله آکادمی های مختلف پرواز آموزشی انجام می گردد، گفت: تمامی آکادمی های پرواز تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور فعالیت می نمایند و پرواز آن ها به وسیله دانشجویان بستگی به ساعت پرواز دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری شرح داد: 28 مجوز آکادمی هواپیمایی فوق سبک ارائه داده ایم که 3 آکادمی فنی و مابقی آموزشی است.

ذیبخش در خاتمه بیان نمود: در سال گذشته 4 حادثه در این بخش داشتیم که 2 حادثه مربوط به پرواز های آموزشی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دلیل سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه اراک در دست آنالیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه اراک در دست آنالیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید