غذاهای محلی کوش آداسی، ترکیه؛ از کباب ترکی تا سوپ عدس

به گزارش وبلاگ هوانورد، کوش آداسی شهرستانی زیبا در ترکیه با غذاهای خوشمزه و رنگارنگ است. برای آشنایی بیشتر با غذاهای محلی کوش آداسی همراه این مقاله باشید.

غذاهای محلی کوش آداسی، ترکیه؛ از کباب ترکی تا سوپ عدس

شهرهای ترکیه معمولا دارای غذاهای محلی و رژیم غذایی مشترک هستند. به عنوان مثال صبحانه مردم ترکیه به طور مشترک معمولا از پنیر، گوجه، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالامی (نوعی فرآورده گوشتی)، تخم مرغ آب پز و چای تشکیل شده است. اگر قصد دارید در تور ترکیه، از کوش آداسی بازدید کنید، در ادامه همراه ما باشید و با بعضی از غذاهای محلی کوش آداسی آشنا شوید.

کباب ترکی

در ترکیه گوشت گاو، بره یا گوسفند را روی زغال کباب می نمایند. کباب یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای ترکی است و کبابی که در تصویر می بینید آدانا (Adana) نام دارد.

کباب دونر (Doner)

کباب دونر نوعی کباب ترکی است و طرز تهیه آن بدین صورت است که گوشت گاو یا گوساله همراه با گوشت گوسفند یا مرغ را با ادویه های محلی طعم دار می نمایند و به صورت عمودی به سیخ می کشند.

لاهماجو یا پیتزای ترکی (Lahmacun)

لاهماجو نوعی پیتزای ترکی است که در کوره های سنگی پخت می گردد. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل گوشت چرخ نموده، جعفری، پیاز، سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، و خمیر (نان) است.

یپراک سارما (Yaprak Sarma)

یاپراک سارما به معنای برگ پیچیده شده شبیه به دلمه برگ ما ایرانی ها است. در این غذای ترکی گندم یا برنج را همراه با مواد دیگر، بسته به منطقه و محل، در برگ مو می پیچند.

دلمه (Dolma)

دلمه جایگاه بسیار مهمی در آشپزی ترکی دارد. بادمجان، فلفل دلمه ای و سبزیجات بسیار دیگری را با برنج یا گندم و دیگر مواد بسته به منطقه پر می نمایند.

برنج ترکی و مرغ

برنج ترکی معمولا با مرغ، سس و ادویه سرو می گردد. این برنج همراه روغن، آب مرغ، ادویه ها و مواد مخصوص عطر مدهوش نماینده ای دارد.

کارنیاریک (Karniyarik)

کارنیاریک از دیگر غذاهای مهم ترکی است. مواد تشکیل دهنده اصلی این غذا شامل بادمجان و گوشت چرخ نموده است. بادمجان را با گوشت چرخ نموده و دیگر مواد مانند سیر، پیاز، گوجه، فلفل دلمه ای سبز و غیره پر می نمایند.

سوپ عدس

سوپ عدس یکی از محبوب ترین سوپ ها در ترکیه است. این سوپ از عدس قرمز تهیه می گردد.

سفر مقرون به صرفه قیمت به ترکیه و کوشی آداسی را با وبلاگ هوانورد تجربه کنید. انواع تور ترکیه را در وبلاگ هوانورد ببینید و پکیج مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی بخرید.

تورهای متنوع استانبول

منبع: کجارو / handbookturkey.com

به "غذاهای محلی کوش آداسی، ترکیه؛ از کباب ترکی تا سوپ عدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی کوش آداسی، ترکیه؛ از کباب ترکی تا سوپ عدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید