غروب روز جمعه - همچنان بدون اینترنت!

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرگزاری های داخلی از زبان این و آن، نوید داده اند که اینترنت ما، بالاخره اندک اندک وصل خواهد شد. حال با چه سرعتی و با چه سطحی از دسترسی در کدام روز از هفته بعد، شاهد اتصال اینترنت خود خواهیم بود، من نمی دانم. به هر حال این رشته سر دراز دارد…

غروب روز جمعه - همچنان بدون اینترنت!

یک زمانی من کلی DVD تهیه می کردم، زمانه ای بود که دانلود فیلم از اینترنت، چیز دشواری بود و من که دوست نداشتم فیلم های شاخص روز یا فیلم های کلاسیک را ندیده باشم، از هر فرصتی برای آرشیو کردن استفاده می کردم، گرچه در 90 درصد اوقات وقت کافی نداشتم و این DVDها انبار می شدند، اما یک حسی به من می گفت که شاید زمانی تنها منبع دلخوشی تو همین DVDها خواهند بود.

می خواهم بگویم که این حس عدم اطمینان از فردا، به نوعی به حوزه سرگرمی های ما راه پیدا کرده. مثلا هنوز که که هنوز است من میانه خوبی با دیدن فیلم یا گوش کردن موسیقی به صورت جاری از طریق VODها یا مثلا اسپاتیفای ندارم. وقتی فیلمی یا موسیقی را دانلود و ذخیره کنی، می توانی مطمئن باشی که روی آنها تملک داری و فردای روزگار اگر اینترنت هم نداشته باشی، فیلم با موسیقی را خواهی داشت، اما پخش جاری برای ما فانی است!

به عبارتی این حس انبار کردن و پس انداز کردن برای فردای نامعلوم در عمق جان دسته بزرگی از ما جا خوش کرده است.

پارادوکسی شده اینترنت برای ما. در شرایط نرمال، فضاهای ابری و سرویس های پخش جاری، باید به ما اطمینان خاطر بدهند که این همه جوش ذخیره کردن فایل ها در هاردها را نزنیم. اما ما کم کم داریم فکر می کنیم که با نیروی صدچندان از فردای اتصال مجدد به اینترنت همه چیز را ذخیره کنیم: فیلم - سریال - موسیقی و حالا حتی دیگر مقاله های خوب و باارزش را. انبار کنیم تا دیگر غافلگیر نشویم!

یکی از فیلم هایی که به تصادف از همین آرشیو سابقا بی مصرف و حالا ارزشمندم، پیدا کردم و دیدم فیلمی بود از کوستا گاوراس با نام اصلی LE COUPERT که اتفاقا داستان دراماتیزه شده همین جوامعی است که از فردای خود اطلاعی خود ندارند.

فیلم داستان مهندس کاغذی را روایت می کند که بیکار شده و با اینکه دو سال آزگار در به در به دنبال جستن کار است، پیروز نمی شود. چند نفر از کسانی که تخصصی مشابه او دارند، در کارهای سطح پایین بی ربط مشغول شده اند، در این میان ناگهان فکر بکری به ذهن او خطور می کند تا مطمئن شود که به زودی کار پیدا خواهد کرد …

اتفاقا فیلم بدی نبود، گرچه نه به درخشانی کارهای سابق گاوراس، اما داستان این فیلم به هزار شیوه دیگر در همه کشورهایی که با بحران اقتصادی و معضل بیکاری هستند، تکرار می شود.

در نبود گوگل، این شات را از روی فیلم گرفتم تا مطلب بدون عکس نماند.

فیلمی دیگری که این وسط دیدم و دو هفته پیش دانلود کرده بودم، فیلم خوب تمام پول های جهان بود. همان طور که احتمالا شنیده اید قرار بود در این فیلم کوین اسپیسی نقش اصلی را داشته باشد و او حتی در این فیلم بازی هم کرد، اما متعاقب اتهاماتی که در زمینه تعرض جنسی به اسپیسی وارد شد، صحنه های بازی او را درآوردند و بعد کریستوفر پلامر این صحنه ها را بازی کرد.

کارگردان این فیلم ریدلی اسکات است و بازیگر دیگر معروفش مارک والبرگ است.

طبعا چون حس می کردم که ممکن است با فیلمی تکه پاره شده روبرو شوم، تا مدت ها این فیلم را ندیدم، اما دیروز که فیلم را دیدم، پسندیدمش، اتفاقا بازی پلامر هم ستودنی بود و حالا واقعا شک دارد که اسپیسی این فیلم را بهتر بازی کرده بود یا پلامر فیلم را بهتر درآمرده است.

فیلم تمام پول های جهان، در مورد پل گتی، میلیاردر معروف درگذشته- است. فیلم بر اساس داستان وقاعی به گروگان گرفته شدن، نوه او ساخته شده و فقط اندکی داستان و دیالوگ برای افزوده شدن جذابیت روایی آن، تقویت شده اند.

پل گتی یک تفکر اقتصادی منحصر به فرد و شم بالایی در مدیریت داشت، اما باید فیلم را ببینید تا مشاهده کنید که در عرصه یک بحران پیشبینی نشده، این شخصیت چطور عمل کرده است.

از دیگر کتاب های تازه تهیه کرده ام، می توانم به خانه ای که جک ما ساخت -علی بابا- اشاره کنم. در شرایط عادی احتمالا همین دو سه روزه، می بایست بخشی از کتاب را خوانده باشم، اما راستش را بخواهید جو کتاب و مقایسه اش با هزارتوی دشواری هایی که ما برای یک آپدیت ساده وبلاگی داریم، تا مدت انگیزه ام را برای شروع کتاب، سست و کمرنگ کرده است.

پوزش که وقتتان را با یک روزنوشت گرفتم. البته شاید میانه بخشی از شما با مطالب با جنس روزنوشت خوب باشد.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: یک پزشک

به "غروب روز جمعه - همچنان بدون اینترنت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غروب روز جمعه - همچنان بدون اینترنت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید