قیمت رسمی مرغ اعلام شد، جزییات تغییر قیمت

به گزارش وبلاگ هوانورد، با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار و افزایش فراوری مرغ ناشی از ازدیاد جوجه ریزی ها، قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته است به طوریکه میانه قیمت هرکیلو مرغ در تهران به 78 هزار تومان می رسد. این درحالی است که طی ماه های قبل از 100 هزار تومان هم فراتر رفته بود.

قیمت رسمی مرغ اعلام شد، جزییات تغییر قیمت

به گزارش باشگاه وبلاگ هوانورد، براساس آمار اعلامی اتحادیه و تشکل های فراوریی در تیرماه 132 میلیون قطعه، مرداد 135 میلیون قطعه جوجه ریزی شد که در مقایسه با جوجه ریزی 85 میلیون قطعه ای فروردین، روند جوجه ریزی رشد چشمگیری داشته است که با تامین به موقع نهاده دامی و مکمل ها کمبودی در تامین مرغ مورد احتیاج نداریم.

آقای جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران می گوید: روزانه 1200 تا 1300 قطعه مرغ وارد استان تهران می گردد که با این وجود احتیاج بازار به طور کامل تامین می گردد.

برادری گفت: کوشش های متعددی در راستای بازگشت واحد های مرغداری غیرفعال به چرخه فراوری انجام شده که براین اساس برای نخستین بار ظرفیت جوجه ریزی در استان تهران به یک میلیون و 300 هزار قطعه رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران میانه قیمت مرغ در مغازه های سطح شهر تهران را 80 هزارتومان بیان کرد و گفت: کوشش های متعددی در راستای رساندن گوشت مرغ به نرخ مصوب 73 هزار تومان در حال اجرا است.

بسیاری از مسئولان اتحادیه و تشکل های فراوریی اذعان می نمایند که پتانسیل فعلی فراوری سالانه صنعت مرغ گوشتی 3 میلیون تا 3 میلیون و 200 هزارتن است که با احتساب مصرف داخل و افزایش تقاضا برای خرید مرغ ناشی از گرانی گوشت قرمز 2 میلیون تا 2 میلیون و 100 هزارتن است که با این وجود احتیاجی به واردات گوشت مرغ نداریم و تنها احتیاج است که نهاد های فراوری و سرمایه در گردش مورد احتیاج فراهم گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت رسمی مرغ اعلام شد، جزییات تغییر قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رسمی مرغ اعلام شد، جزییات تغییر قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید