مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، معین شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود؟

به گزارش ایرنا، دکتر یونس پناهی روز یکشنبه در نشستی خبری در مشهد اضافه نمود:مسمومیت دانش آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.

وی که عضو اصلی کمیته علمی تخصصی آنالیز این ماجرا نیز بوده است توضیح داد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و آنالیز قرار گرفته است و تا به امروز تعیین شده، ترکیبات مواد شیمیایی، جنگی نیست و هیچ نشانه ای از مسری بودن ندارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: دانش آموزان مسموم شده احتیاج به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است.

پناهی اضافه نمود: حفظ آرامش افراد مسموم در اولویت است چرا که برهم خوردن آرامش سبب ایجاد استرس، اضطراب و در نتیجه طولانی شدن روند بهبودی می گردد.

وی با بیان این که 25 درصد شرکت های دانش بنیان فعال کشور، در حوزه سلامت فعالیت می نمایند گفت: در سطح کشور 25 شبکه تحقیقاتی، 69 پژوهشکده و بیش از 800 مرکز تحقیقاتی فعالیت می نماید که به تحقیق و پژوهش روی موضوعات مختلف از جمله مساله جمعیت می پردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: ما در پی فراوری علمی هستیم که منجر به ثروت و سرمایه بگردد و اثرات بالای اجتماعی و مالی داشته باشد و همیشه بر این اعتقاد بوده ایم که باید از پژوهش ها و تحقیقاتمان در حوزه سلامت حداکثر استفاده را ببریم.

پناهی اضافه نمود: درصد قابل توجهی از دانشمندان کشور از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و در این کلانشهر شرکت های توانمند زیادی هستند که دستگاه ها، ابزارها، ماشین آلات و دیگر تجهیزات مورد احتیاج حوزه سلامت را فراوری می نمایند.

منبع: فرارو

به "مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید