مهدوی کیا: انتظار یک پیروزی بزرگ بر عراق را دارم

به گزارش وبلاگ هوانورد، مهدوی کیا کم مصاحبه می کند و به ندرت در رسانه ها پیدا می شود. یافتن او چندان ساده نیست اما پس از مدت ها فرصتی دست داد تا به بهانه بازی تیم ملی مقابل عراق با آقا مهدی به گپ و گفت بنشینیم.

مهدوی کیا: انتظار یک پیروزی بزرگ بر عراق را دارم

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ هوانورد، مهدوی کیا کم مصاحبه می کند و به ندرت در رسانه ها پیدا می شود. یافتن او چندان ساده نیست اما پس از مدت ها فرصتی دست داد تا به بهانه بازی تیم ملی مقابل عراق با آقا مهدی به گپ و گفت بنشینیم. مهدوی کیا پیروزی مقابل عراق را هرگز دور از انتظار نمی داند. او براین باور است که تیم ملی می تواند دست پر به تهران بازشود و سه امتیاز بازی حساس با عراق را بگیرد. مهدوی کیا به تیم ویلموتس امید بسته.

تیم ملی فوتبال ایران 23آبان ماه با عراق بازی دارد و شما بارها مقابل این تیم به میدان رفتی و حتی درجام ملت های 1996در نخستین بازی ملی تجربه شکست مقابل این تیم را هم داشتی. عراق را چه طور تیمی می بینی؟

عراق یکی از کشورهای با استعداد درفوتبال آسیاست که بازی های ما مقابل این تیم همیشه جذاب بوده است. من خاطرات زیادی از بازی مقابل عراق دارم اما آخرین بار که مقابل این تیم قرار گرفتم این تیم را شکست دادیم و احساس می کنم تیم ملی که مقابل بحرین بدشانس بود در این بازی به پیروزی می رسد.

تصورمی کردید که تیم ملی در بحرین شکست بخورد؟

تصور باخت را نداشتم و روی اتفاق و یک پنالتی تیم ما شکست خورد اما پیش بینی می کردم بازی سختی پیش روی تیم ملی باشد. شاید هیچ کس فکر نمی کرد پس از آن پیروزی پر گل مقابل کامبوج در بحرین آن نتیجه رقم بخورد. به هرحال آن بازی گذشت و تمام شد وحالا ما باید به فکر بازی با عراق در اردن باشیم و با برنامه ریزی مناسب گام به این میدان بگذاریم. عراق تیم خوبی است اما فوتبال ایران به مراتب سطحی بالاتر از عراق دارد و اگر اسیر مسائل حاشیه ای نشویم بدون شک مقابل عراق به پیروزی می رسیم. من انتظار یک پیروزی بزرگ را می کشم تا تیم ملی با سه امتیاز به تهران برشود و در جدول 9 امتیازی شویم. با توجه به اینکه هم با عراق و هم با بحرین در تهران بازی داریم و میزبان آن ها هستیم احساس می کنم بردن عراق خیلی به فوتبال ما کمک خواهد کرد.

لیگ برتر به انبوهی از مربیان خارجی رو آورده که خودت هم با آن ها کار کرده ای. چه نظری درباره حضور این دست مربیان به فوتبال ایران داری؟

ما در فوتبال باید یاد بگیریم از مربیانی که در سطح اروپا فعالیت کرده اند یاد بگیریم. نه اینکه مربیان داخلی خوب نباشد. این طور نیست اما باید یاد بگیریم و به علم روز نزدیک شویم. مربیان خارجی فقط مسائل فنی را وارد فوتبال نمی کنند بلکه رفتارهای خود را هم به فوتبال ما می آورند که آموزنده است. من حضور مربیانی همچون دنیزلی را که یک سال با او در پرسپولیس کار کردم و انسان فوق العاده ای است ودیگر مربیان نظیر استراماچونی و کالدرون را به فال نیک می گیرم. امیدوارم فوتبال ما از این مربیان بهره ببرد.

اما شرایط کالدرون درپرسپولیس چندان تعریفی نیست. فکر می کنید باید به این مربی اعتماد کرد؟

زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس شد همین شرایط را داشت. او هم نتایج مد نظرش را نمی گرفت اما هرچه گذشت پرسپولیس بهتر توانست خودش را با تفکرات او هماهنگ کند. نتیجه اعتماد به برانکو شد 6 جامی که یکی از دیگری دلنشین تر بود. به نظر من باید تا جایی که می شود به مربیان فرصت داد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کنند.

خودتان هم در تیم ملی شاگرد برانکو بودید. از او چه چیزهایی یاد گرفتید؟

برانکو که نیازی به تعریف من و دیگران ندارد. آنچه در فوتبال ایران انجام داد، معرف عملکرد اوست. او یک انسان جنتلمن و یک مربی بزرگ است. برانکو غرور را به پرسپولیس برگردانده و شخصیتی دوست داشتنی هم دارد.

او بهترین مربی خارجی است که به فوتبال ایران آمده است.

پرسپولیس با کالدرون می تواند بازهم قهرمان شود؟

ببینید سبک دو مربی با هم متفاوت است. پرسپولیس سعی کرد اسکلت تیمی اش را حفظ کند که بهترین کار بود. حالا بازیکنان تا تغییر ذهنیت بدهند کمی زمان می برد. همین الان هم تیم پرسپولیس بالای جدول است که می تواند قهرمان هم شود.

در مورد جونیور و عملکردش حتماً چیزهایی شنیده اید.

بله کم و بیش در جریان هستم و ناراحتم که هنوز هم شاهد این اتفاق ها موقع خرید بازیکن در تیم های بزرگ هستیم. واقعاً در فوتبال ایران مهاجم بهتری پیدا نمی شد.

این روزها تیم های امید و جوانان در حال آماده سازی برای بازی های مهمی هستند. شما که در تمام رده ها ملی پوش بودید آینده این تیم ها را چگونه می بینید؟

اگر تیم ملی قوی می خواهیم باید به تیم های جوانان و امید توجه کنیم. ما هر وقت تیم های امید قوی داشته این تیم ملی مان هم قوی بوده است. من به این تیم امید و کادر فنی اش خوشبین هستم. با کمی حمایت و البته همکاری باشگاه ها می شود با تیم امید کارهای بزرگی کرد. در تیم جوانان هم بازیکنان با استعدادی بازی می کنند که به زودی در لیگ خواهند درخشید.

پس از رفتن کرانچار به شما پیشنهاد شد سرمربی تیم ملی امید شوید. با توجه به تجربه خوبی که در مورد کار با رده های پایه دارید چرا قبول نکردید؟

برای هر فوتبالیستی افتخار بزرگی است که روزی سرمربی تیم های ملی کشورش شود. برای من هم جای افتخار داشت که بتوانم روی نیمکت تیم ملی امید بنشینم اما واقعیت این است که من با تیم های پایه هامبورگ قرارداد دارم و نمی توانم آن را فسخ کنم. در عین حال معتقدم که کمی باید صبورتر باشم و بر دانش خود اضافه کنم تا بتوانم مثمرثمر باشم.

منبع : قدس آنلاین

بازگشت به صفحه رسانه ها

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مهدوی کیا: انتظار یک پیروزی بزرگ بر عراق را دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی کیا: انتظار یک پیروزی بزرگ بر عراق را دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید