هفت عجایب تازه دنیا

به گزارش وبلاگ هوانورد، حتما می دانید که تنها یکی از هفت عجایب اصلی دنیا تا به امروز پا برجا مانده است. با این حال، در زیر می توانید فهرست هفت عجایب نو دنیا را مشاهده نمایید. این هفت عجایب ثابت نموده اند که ارزش این نامگذاری را دارند.

هفت عجایب تازه دنیا

1- دیوار بزرگ چین

بنابر گفته بعضی، اگر از فضا به زمین نگاه کنید می توان دیوار بزرگ چین که یکی از هفت عجایب تازه جهان است را مشاهده کنید. دیوار بزرگ چین تقریبا بیش از بیست و یک هزار کیلومتر طول دارد و در بخش شمالی کشور چین واقع شده است. شما به راحتی می توانید در خارج شهر پکن به این دیوار دسترسی داشته باشید.

2- ماچو پیچو

اینکه چه اتفاقی بر سر قوم باستانی اینکا افتاده است هنوز یکی از معماهای حل نشده جهان است اما سفر به ماچو پیچو ممکن است شما را به پیدا کردن حقیقت اندکی نزدیک تر کند. ماچو پیچو یکی از هفت عجایب تازه جهان است که در کشور پرو واقع شده است. مکان ماچو پیچو دارای سطحی پلکانی است و دارای طلوع آفتاب بسیار زیبا و قشنگی است که هر کسی را مجذوب خود می نماید.

3- تاج محل

تاج محل، جواهر هندوستان محسوب می شود. این مقبره نمادین، بهترین مقصد جهانگردی در کشور هندوستان است و سالانه میلیون ها نفر برای تماشا شگفتی و زیبایی این سازه مرمری سفید به این کشور سفر می نمایند. تاج محل یکی از تاثیرگذارترین آثار و بناهای اسلامی است. این بنا، بازتاب نماینده داستان عاشقانه و الهام بخش امپراتور و همسر مرحومش است.

4- کولوسئوم

با داخل شدن در کولوسئوم شما قدم در درون یکی از محبوب ترین تفریحات رومیان باستان می گذارید. این مکان، یکی از پر بازدیدترین مکان ها در جهان است. کولوسئوم بازدیدنمایندگان و جهانگردان داخل خود را به سازه ای از حدود 70 سال پیش از میلاد متصل می نماید. ویرانه های کولوسئوم بازگونماینده داستان های بسیاری از نبرد گلادیاتورها و دیگر رویدادهای برگزارشده در این مکان است. این مکان جمعیتی بیش از پنجاه هزار نفر را در خود جای می دهد.سالانه میلیون ها جهانگرد از این مکان تماشا می نمایند.

5- تندیس مسیح

هر کسی که در شهر ریودوژانیروی برزیل هست، اگر به بالای سر خود نگاهی بیاندازد، مجسمه و تندیس مسیح را در بالای کوه مشاهده می نماید. تندیس مسیح، نماد شایسته ای برای کشور برزیل است و جزو یکی از هفت عجایب تازه جهان به شمار میرود. ارتفاع و قد تندیس مسیح تقریبا سی و هشت متر است. این تندیس در بالا کوه کورکووادو قرار گرفته است. از پای این تندیس شما می توانید نمای بسیار وسیع و خارق العاده ای از شهر ریودوژانیرو داشته باشید.

6- چیچن ایتزا

چیچن ایتزا یکی دیگر از سازه هایی است که از عهد و تمدنی باستانی تا به امروز پا بر جا مانده است. این سازه در کشور مکزیک و خارج از شهر کانکون واقع شده است. این سازه هرمی متعلق به قوم آزتک است و یکی از بزرگترین هرم های پابرجا تا به امروز است و قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد مسیح باز می شود. با گردش و جستجو در اطراف این مجموعه شما می توانید شواهدی از تمدن آزتک، عبادتگاه های آنها و بعلاوه محل ورزش شان را مشاهده نمایید. به هنگام خسوف یا کسوف، چشم انداز جالبی در این مکان شکل می گیرد که بسیار تماشای و مجذوب کننده است.

7- پترا

احتمالا شما قبلا شهر باستانی پترا را در بعضی فیلم ها دیده باشید اما نمی دانستید که این شهر که در درون کوه و صخره کنده کاری شده، یکی از هفت عجایب تازه جهان است. زمانی این شهر، مکان بسیار مهمی در تجارت عشایر و صحرانشین منطقه بوده است. این سازه کنده کاری شده در دیواره های این دره همه موارد لازم برای یک جامعه مدرن را در خود جای داده بود و هنوز بخشی از آنها کشف نشده است.

منبع: فوت و فن / memphistours.com

به "هفت عجایب تازه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت عجایب تازه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید