شرایط حذف یارانه دهک های پردرآمد و توزیع کالابرگ در سال آینده

به گزارش وبلاگ هوانورد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون گذار تکلیف نموده است که ما دهک های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره ای ملاحظات تا به امروز تصمیم جدی برای حذف دهک های بالای درآمدی گرفته نشده است.

شرایط حذف یارانه دهک های پردرآمد و توزیع کالابرگ در سال آینده

به گزارش وبلاگ هوانورد، سید صولت مرتضوی درباره شرایط یارانه ها در قانون بودجه سال 1402 اظهار کرد: یارانه را قانونگذار معین و دولت هم اعلام نموده است. تکلیفی که قانونگذار در تبصره 14 بودجه سال 1401 برای دولت مشخص کرد حاکی از آن بود که دولت ارز ترجیحی 4200 تومانی را حذف کند و مابه التفاوتش را به شکل کالابرگ و یا روش های دیگر بپردازد.

وی اضافه کرد: منتها زمانی که ارز ترجیحی به موجب قانون بودجه 1401 حذف شد و ابلاغ بودجه به فروردین ماه کشید، زمانی برای آماده کردن زیرساخت ها نداشتیم و زیرساخت ها بلافاصله آماده نمی شد. دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت داد که زیرساخت های مربوط را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ما این کار را انجام دادیم و طرح توزیع کالابرگ را در گام نخست در چند شهرستان آزمایش کردیم و پاسخ مناسب گرفتیم گفت: پس از آن بود که طرح مذکور به صورت نمونه در استان هرمزگان عملیاتی شد. اکنون ضریب نفوذ بسیار بالاست و حدود 1300 تا 1400 فروشگاه به سامانه شبکه ملی اعتبار متصل هستند.

وزیر رفاه ادامه داد: با این حال گزارش های دریافتی حاکی از آن است که با اقبال عمومی چندانی روبرو نشده ایم، ضمن آنکه اطلاع رسانی مناسب هم صورت گرفته است.

صولت مرتضوی با اشاره به اینکه بناداریم طرح کالابرگ را توسعه دهیم اظهار کرد: براین اساس توزیع کالابرگ الکترونیک در سه استان گیلان، قزوین و مرکزی ادامه می یابد. همکاران ما در معاونت رفاه و شرکت مربوطه، با فروشگاه های زنجیره ای هماهنگ کردند تا در گام های بعدی طرح را به وسیله فروشگاه های زنجیره ای به کل کشور تعمیم دهیم. این شبکه آماده است و دریافت کالا یا یارانه نقدی نیز اختیاری است و امیدوارم با اقبال بیشتری روبرو گردد.

وی اضافه کرد: ما کار را ادامه می دهیم و امیدواریم فرهنگ آن نیز نهادینه گردد و بتوانیم ترویجش دهیم. 10 قلم کالای اساسی در این طرح قابل خریداری از فروشگاه ها هستند.

وزیر رفاه بعلاوه در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه دهک های درآمدی بالا در سال آینده حذف می گردد گفت: قانون گذار تکلیف نموده است که ما دهک های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره ای ملاحظات تا به امروز تصمیم جدی برای حذف دهک های بالای درآمدی گرفته نشده است. باید ببینیم در بودجه سال آینده قانونگذار چه تکالیفی را معین می نماید. ما برابر قانون پیگیری و اجرا می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرایط حذف یارانه دهک های پردرآمد و توزیع کالابرگ در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حذف یارانه دهک های پردرآمد و توزیع کالابرگ در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید