گزارش گاردین از تقلای ناامیدکننده هوک علیه ایران

به گزارش وبلاگ هوانورد، یک روزنامه انگلیسی، تلاش برایان هوک علیه ایران برای نشست آینده شورای امنیت را تقلای بی فایده خواند.

گزارش گاردین از تقلای ناامیدکننده هوک علیه ایران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هوانورد، وب سایت روزنامه گاردین در گزارشی از سفر برایان هوک به اروپا، این سفر را بی فایده خواند و نوشت که روسیه و چین این تلاش را وتو خواهند کرد ضمن اینکه کشورهای اروپایی پاسخ مطلوبی به نماینده وزارت خارجه امریکا در امور ایران نداده اند و پس از دیدار با رهبران اروپا ادعای نخ نمای خود را علیه ایران بار دیگر تکرار کرد.

گاردین نوشت: ایالات متحده تلاش می کند تا اعضای اروپایی را به گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در سازمان ملل تشویق نماید. با این حال، اعضای اروپایی نگرانند که تصویب چنین تحریمی به خروج ایران از توافق هسته ای منجر گردد. از سوی دیگر آنها امیدواراند که ایالات متحده با روی کارآمدن دموکرات ها در ماه نوامبر به برجام باز گردد و روابط ایران با غرب از سر گرفته گردد.

برایان هوک که چهارشنبه برای متقاعد کردن اعضای اروپایی در لندن بود، گفت که ایالات متحده به زودی پیش نویس قطعنامه خود برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل را منتشر می کند. احتمال دارد که روسیه یا چین این قطعنامه را وتو کرده و کار به مصالحه بکشد. چین در حال مذاکره با ایران برای افزایش روابط است.

برایان هوک پیشنهاد اروپا برای تحریم تسلیحاتی را رد کرد، چرا که طرح اروپایی ها بازهم به ایران اجازه خرید سلاح از خارج از اروپا و ایالات متحده را می دهد. هوک گفت: آنچه ما احتیاج داریم یک تحریم جهانی است در غیر این صورت ایران اجازه خرید سلاح را خواهد داشت.مسئله پیش روی جامعه بین الملل، تمدید تحریم تسلیجاتی نیست بلکه چگونه و چه موقع این تحریم ها باید اعمال شوند، مهم تر است. او همچنین پیشنهاد یک ساز و کار حل اختلاف را رد و تحمیل گسترش تحریم تسلیحاتی را یک موضوع غیر قابل مذاکره عنوان کرد.

برایان هوک باردیگر با ادعای خلاف واقع خود درباره فعالیت های ایران در یمن و حمله به تاسیسات نفت عربستان مدعی شد: تصور کنید منطقه چه وضعی خواهد داشت اگر تحریم تسلیحاتی منقضی گردد. در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران آنچه که مخفیانه انجام می دهد را در روز روشن از سر خواهد گرفت. هوک با دفاع از خروج از برجام این توافق را یک توافق موقتی در جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای دانست که هیچ جایگاه قانونی در سازمان ملل یا با ایالات متحده ندارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "گزارش گاردین از تقلای ناامیدکننده هوک علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش گاردین از تقلای ناامیدکننده هوک علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید