آیا فعالیت بدنی باعث کاهش فشار خون می گردد؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: فعالیت بدنی باعث کاهش فشار خون می گردد و مؤثرترین نوع فعالیت بدنی، پیاده روی است.

آیا فعالیت بدنی باعث کاهش فشار خون می گردد؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، روح الله یزدانی ادامه داد: انجام فعالیت بدنی علاوه بر کاهش فشار خون باعث تقویت ماهیچه ها، بهبود سوخت و ساز، کنترل وزن و کاهش بیماری های مزمن می گردد.

وی اظهار کرد: اگر قبلا فعالیت بدنی نداشته اید، یک باره آغاز به انجام فعالیت بدنی نکنید. بلکه به آرامی آغاز و بتدریج مدت و شدت آن را افزایش دهید.

یزدانی انجام حداقل 60 دقیقه فعالیت روزانه برای بچه ها 2 تا 18 سال را ضروری دانست و اضافه کرد: برای افراد 18سال به بالا، داشتن حداقل فعالیت بدنی با شدت متوسط به مدت 30 دقیقه، 5 روز در هفته و یا 150 دقیقه در یک هفته توصیه می گردد و افراد بالای 40 سال نیز قبل از آغاز فعالیت بدنی و ورزش باید با پزشک مشورت نمایند.

وی بیان کرد: فعالیت بدنی داشتن، به معنای انجام تمرینات سخت ورزشی نیست، بلکه فعالیت هایی نظیر انجام کارهای منزل، پیاده روی و یا نرمش جزء فعالیت بدنی محسوب می شوند و اگر با شدت متوسط انجام شوند اثرات مطلوبی بجا می گذارند.

یزدانی بهترین نوع فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا را فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن، قایق سواری، طناب زدن، شنا، اسکی، دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه ثابت خواند و تاکید نمود: برای بیماران مبتلا به فشار خون انجام فعالیت هایی مانند وزنه برداری که به کوشش بیش از حد احتیاج دارند، توصیه نمی گردد.

وی اعلام نمود: پیاده روی، ارزان ترین، مؤثرترین و آسان ترین نوع فعالیت بدنی است و افراد مبتلا به فشارخون بالا قبل از آغاز پیاده روی، بهتر است حرکات کششی انجام دهند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

به "آیا فعالیت بدنی باعث کاهش فشار خون می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فعالیت بدنی باعث کاهش فشار خون می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید