استقبال مدیر طراحی هیوندای از بازگشت دکمه های آنالوگ به کابین های خودرو های نو

به گزارش وبلاگ هوانورد، فناوری نقش مهمی در طراحی خودرو ایفا می کند، اما این روز ها کابین خودرو با نمایشگر ها پر شده که چندان ایمن به نظر نمیرسند.

استقبال مدیر طراحی هیوندای از بازگشت دکمه های آنالوگ به کابین های خودرو های نو

فناوری نقش بسیار مهمی در طراحی خودرو ایفا کرده است، در نتیجه کابین خودرو با نمایشگر ها پر شده است. هاک سو ها، رئیس بخش طراحی هیوندای معتقد است که هنوز جایی برای کنترل آنالوگ وجود دارد.

این طراح در نمایشگاه بین المللی خودروی کانادا گفت یکی از دلایلی که این برند شروع به تعامل با تاریخچه خود و تولید کانسپت های وفادار به سبک طراحی گذشته مانند هیوندای پونی و N Vision74 کرده است، وادار کردن طراحان به در نظر گرفتن چگونگی ترکیب امکانات دیجیتال و کنترل آنالوگ است.

ها در این باره گفت: پیش از رونمایی از پونی، ما خودرو هایی برای نمایشگاه CES می ساختیم. در خودرو های خودران فرمان حذف می شود و در نهایت چیزی دارید که مانند یک خانه چرخدار به نظر می رسد. من فقط می خواستم هیجان خودرویی را بیشتر وارد فضای داخلی و به طور کلی طراحی محصولات هیوندای کنم. اما همه چیز دیجیتالی و لمسی و بدون دکمه شده بود و من می خواستم کنترل آنالوگ و دیجیتال را با هم ترکیب کنم.

این طراح می گوید که احساس چندان خوبی نسبت به نمایشگر های لمسی و کابین های تمام دیجیتال ندارد. او می گوید که به عنوان یک طراح به چیز های نو علاقمند است. باید با موارد نوآورانه و تازه همگام باشد، اما فقط نباید این نکات را در نظر گرفت. کنترل آنالوگ بخشی از این عادات هستند.

کنترل آنالوگ، آشنا برای انسان ها

او گفت: شما به عنوان یک طراح خودرو باید فاکتور های انسانی یعنی ارگونومی و ایمنی را نیز در نظر بگیرید. مردم به نوعی موجوداتی اهل عادت هستند؛ بنابراین وقتی شما همه چیز را تغییر می دهید، مردم گیج می شوند و در شرایط اضطراری ممکن است وحشت کنند، بنابراین باید همه چیز را در نظر داشته باشید. ها اگرچه معتقد است که هنوز جایی برای فضای داخلی پیشرفته در خودرو های هیوندای وجود دارد، اما معتقد است که این فناوری ها باید یکپارچه باشند تا در یک خودرو جواب دهند.

کنترل آنالوگ ها گفت: اگر از گوشی خود برای انجام هر نوع ارتباطی استفاده می کنید. یا از آن برای مسیریابی، یا چک کردن برنامه زمانی خود، یا پیدا کردن مقصد استفاده می کنید. لحظه ای که سوار خودرو می شوید همه این اطلاعات باید به صورت یکپارچه برای ماشین ترجمه شود. اگر مجبور باشید صفحه نمایش گوشی را به خودرو متصل کنید، یا مجبور به انتقال داده از طریق بلوتوث باشید، این کار بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد؛ بنابراین راهکار این مسئله یکپارچه کردن فناوری ها با خودرو است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "استقبال مدیر طراحی هیوندای از بازگشت دکمه های آنالوگ به کابین های خودرو های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مدیر طراحی هیوندای از بازگشت دکمه های آنالوگ به کابین های خودرو های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید