انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای سلیقه های مختلف

به گزارش وبلاگ هوانورد، قبل از آنکه درباره انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون صحبت کنیم، باید بدانید که: در سال 1785 کریستوپ فیلیپ اوبرکامف اولین دستگاه برای چاپ رنگی روی ورق های کاغذ دیواری اختراع کرد. از آن زمان تا به امروز ساخت کاغذ دیواری تکامل یافت تا به یک بخش مهم در دنیای طراحی داخلی تبدیل شود. امروزه از کاغذ دیواری یا دیوارپوش برای پوشش نهایی دیوار قسمت های مختلف فضای داخلی استفاده می شود.

انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای سلیقه های مختلف

یکی از این بخش ها که اغلب مورد توجه بیشتر افراد است، دیوار پشت تلویزیون است. درواقع، این دیوار به دلیل قرار دریافت تلویزیون، جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر دیوارهای خانه دارد و می تواند تداعی کننده زیبایی، احساس و سرگرمی باشد. بنابراین، برای اینکه بدانید بهترین کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون کدام است، با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون

انتخاب هر یک از مدل های کاغذ دیواری ، برحسب مقدار بودجه و علاقه شخصی قابل خریداری هستند. هرکدام خصوصیات فیزیکی و ظاهری متفاوتی دارند و می توانند براساس سبک محیط داخل و سلیقه افراد انتخاب شوند. انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون به شرح زیر هستند:

کاغذ دیواری سنتی

کاغذ دیواری سنتی یکی از محبوب ترین نوع از کاغذ دیواری های پشت تلویزیون است. این مدل می تواند یک یا دو لایه باشد. سلولز ماده اصلی این محصول است. کاغذ دیواری سنتی، بسیار اکولوژیکی است (مطابق با عناصر طبیعت است)، به همین دلیل اجازه می دهد دیوارها نفس بکشند، بنابراین به طور گسترده ای برای دیوار پشت تلویزیون و حتی هر دیوار دیگری از محیط خانه قابل استفاده هستند. این کاغذ دیواری بسیار مقرون به صرفه بوده و در همه جا یافت می شود. سبک سنتی این کاغذ دیواری می تواند برای فضاهای کلاسیک که از عناصر و اشیا طبیعی به وفور استفاده می کنند، بهترین انتخاب باشد. برای مثال، ممکن است چوب المان اصلی فضای نشیمن و پذیرایی شما باشد، بنابراین چه چیزی می تواند از یک کاغذ دیواری سنتی با طرح برگ های سبز درختان، ایده آل تر باشد.

درخواست اجرای کاغذ دیواری خود را رایگان، در سامانه کارگشا ثبت نمایید

کاغذ دیواری وینیل

این مدل کاغذ دیواری از یک لایه پشتیبان، کاغذ یا الیاف و یک پوشش پلاستیکی تشکیل شده است. مزایای کاربردی کاغذ دیواری وینیل، قابل شستشو بودن، مقاوم در برابر نور، نسبتاً ارزان و بسیار با دوام هستند که باعث شده است برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب فوق العاده ای باشد. کاغذ دیواری های وینیل از نظر رنگ و الگوی بسیار متفاوت هستند، می توانند دارای طرح چوب، سنگ و حتی بتن باشند. با این حال، سبکی مدرن دارند که برای هر فضایی مناسب نیستند. احساس زنده بودن کاغذ دیواری سنتی را القا نمی کنند، ولی به دکوراسیون داخلی روحی تازه و جدید می دمند. این سبک کاغذ دیواری اغلب برای فضاهای هنری که رنگ های خاکستری، سفید به وفور دید می شود، مناسب است. برای مثال، شما می توانید طرحی از چهره الویس پریسلی را روی این کاغذ دیواری چاپ کنید و بر روی دیوار پشت تلویزیون نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید کاغذ دیواری : چه طرح و رنگی مناسب خانه شماست؟!

کاغذ دیواری برجسته

یکی از جدیدترین انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون که در قسمت های دیگر خانه نیز قابل استفاده است، کاغذ دیواری برجسته است. این مدل دارای بافت برجسته بوده که عمق و کنتراست جالب توجهی به دیوارهای لخت پشت تلویزیون می بخشد. نوع بافت این کاغذ دیواری می تواند از پارچه های ظریف و نرم الهام گرفته شده باشد یا دارای طرح های هندسی باشد. محبوب ترین رنگ ها برای دیوارپوش برجسته اغلب کرم، خاکستری و سفید هستند، زیرا این ها یک پالت رنگی طبیعی را ایجاد می کنند که می توانند با دیگر رنگ ها در هماهنگی کامل باشند. کاغذ دیواری برجسته می تواند نقص های دیوار پشت تلویزیون را پنهان کند، برای مثال، ترک یا زبری دیوارها را می توان با این مدل کاغذ دیواری به طور کلی پنهان کرد. برای فضاهای مدرن و کلاسیک، کاغذ دیواری برجسته می تواند انتخابی همه کاره باشد.

کاغذ دیواری مایع

این کاغذ دیواری از سلولز و الیاف پنبه تشکیل و ساخته شده است. به دلیل داشتن پالت مخصوص باید به صورت مایع اعمال شود. چنین کاغذ دیواری از تعمیر و نگهداری آسانی برخوردار است، فقط باید پوشش را از قسمت مورد نظر جدا کنید، با آب مخلوط کرده و یک پرکننده تازه به آن اضافه کنید و اسپاتول را دوباره به آن بمالید. 24 ساعت طول می کشد تا کاملاً خشک شود. از عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز برخوردار است و خاصیت ضد استاتیکی (از ایجاد بار الکتریکی ساکن در اجسام پلاستیکی جلوگیری می کند) دارد. از نظر سبک طراحی، یک ظاهر زنده به دیوار می بخشد؛ به طوری که برای دیوار پشت تلویزیون می تواند الهام بخش پویایی و تحرک باشد. برای فضاهایی که سرشار از رنگ هستند، بهترین انتخاب ممکن است.

مطلب پیشنهادی: بهترین برند کاغذ دیواری خارجی موجود در بازار ایران

کاغذ دیواری نانوون

یکی دیگر از انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون، نوع نانوون است. این کاغذ دیواری از ترکیب خاصی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده است که باعث می شود شسشتو این محصول بسیار آسان شود. این پوشش دیوار همچنین در برابر پارگی مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. کاغذ دیواری نانوون کاربرپسند بوده و سازگار با عناصر طراحی کلاسیک هستند. جزئیات طراحی این کاغذ دیواری اغلب از پیچ و تاب درختان، گل ها و طرح های هندسی الهام گرفته است. سادگی برای ناوون مفهومی ندارد، زیرا این کاغذ دیواری مظهر لوکس بودن و جذابیت است. برای محیط هایی که از مبلمان و اشیای تزئینی کلاسیک استفاده شده است، کاغذ دیواری ناوون انتخاب اول است.

کاغذ دیواری فایبرگلاس

همان طور که از نامش پیدا است، کاغذ دیواری فایبرگلاس از الیاف شیشه ای ساخته شده و با یکدیگر پیوند می خورند تا ورق های نازکی را تشکیل دهند. به دلیل طریقه تولید، این نوع کاغذ دیواری فوق العاده قوی است و دوام بالایی دارد. از مواد غیرسمی طبیعی مانند کوارتز، سودا و دولومیت ساخته شده اند که به عنوان محصولات سبز شناخته می شوند. آن ها در برابر شعله و حرارت نیز مقاوم هستند و از انتشار شعله نیز جلوگیری می کنند. کاغذ دیواری فایبرگلاس یک روش عالی برای پوشاندن ترک های دیوار پشت تلویزیون هستند. همچنین، چسب مخصوص و مقاوم در برابر آب و الیاف شیشه ای، مانعی برای نفوذ رطوبت است. از نظر سبک طراحی داخلی، باید بگوییم که کاغذ دیواری فایبرگلاس در انواع طرح ها وبافت ها در بازار موجود بوده و برای محیط های مدرن و سنتی قابل استفاده هستند.

کاغذ دیواری بامبو

کاغذ دیوای ساخته شده از بامبو، محصولی طبیعی و سازگار با محیط زیست است. از آنجا که بامبو یک ماده طبیعی است، می تواند در اثر رطوبت زیاد تغییر حالت دهد. بسیاری از تولیدکنندگان توصیه می کنند که از این نوع کاغذ دیواری تنها برای دیوار پشت تلویزیون استفاده شود. استفاده از محصول برای مناطقی که ممکن است با رطوبت، نور و موارد دیگر در تماس باشند، مناسب نیست. بامبو دارای خاصیت ضد عفونی کننده است، بنابراین نه تنها از رشد خزه جلوگیری می کند بلکه برخی از میکروب ها را نیز از بین می برد. معایب آن عبارتند از، قیمت بالا و سطح بالای تجمع گرد و غبار است. به هر روی، آنچه این کاغذ دیواری را مهم جلوه می دهد، سبک زنده، گرم، آرامش بخش و منحصربه فردی است که به نمای پشت تلویزیون می دهد، به طوری که باعث القا احساس مثبت در افراد می شود.

کلام آخر

طیف گسترده ای از انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون در بازار موجود هستند که هر کدام می توانند معنا و مفهوم خاصی به دکوراسیون داخلی شما ببخشند. در نظر دریافت معیارهای زیباشناسی برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون بسیار مهم است، زیرا اهالی خانه در زمانی که همگی در کنار یکدیگر جمع می شوند، اغلب به تماشای تلویزیون می نشیند. بنابراین مدل کاغذ دیواری در عین حال که باید انعکاسی از زیبایی فضای داخل باشد، باید بتواند بر روی خلق و خوی افراد نیز تأثیری مثبت بگذارد. از این رو، ضرروی است در زمان خرید کاغذ دیواری، این موارد مو به مو در نظر بگیرید.

منبع: ویکی ساختمان

به "انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای سلیقه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای سلیقه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید