خوب، بد، زشت سدان های اسپورت کوپه

به گزارش وبلاگ هوانورد، فاصله قیمتی این سه محصول از همدیگر حدود یک میلیارد تومان است. عددی که با آن می توان 25 دستگاه پراید خرید و بین فقرای شهر توزیع کرد. ولی آیا سنجیدن معیار قیمت برای این سه محصول کار درستی است؟ یا چون این سه خودرو فروش چندان بالایی در ایران نداشته اند آیا می توان آنها را به بد بودن یا عدم محبوبیت متهم کرد؟

خوب، بد، زشت سدان های اسپورت کوپه

اینجا در یک گزارش جالب روی ارزش های فنی، رفاهی و ظاهری سه اتومبیل سدان تمرکز می کنیم. سه خودرو جذابی که سازندگان با ترکیب خطوط به هم پیچیده در بدنه، تلفیق چرم و چوب و فلز در کابین، استفاده از آخرین سطوح تکنولوژی در جریان ساخت و البته یک مهندسی سطح بالا آنها را برای مانورهای سریع و لذت بردن از رانندگی آماده کرده اند. از این سه خودرو تنها لکسوس است که به موتور شش سیلندر تنفس طبیعی مجهز است و دو رقیب آلمانی از پیشرانه های توربو و چهار سیلندر استفاده می کنند. در کل اما سازندگان سعی کرده اند تا در کنار توانایی های حرکتی شگفت انگیز، این سه خودرو به صورت استاندارد در استفاده های شهری هم بادوام، زیبا و کاربردی به نظر برسند. شما فکر می کنید کدام خودرو از رقابت امروز ما پیروز بیرون می آید؟

خوب/ مرسدس بنز CLA45

برنده بی چون و چرای جدال این یاغی ستاره نشان است که بین 1.9 تا 2.1 میلیارد تومان قیمت داشته و با مدل 2016 به کشور پای گذاشته است. پیشرانه CLA45 که توسط بخش AMG ارتقا یافته یک نسخه دو لیتری 390 اسبی است که شتاب و کشش عجیبی را عاید این سدان 4.62 متری می کند. نکته جالب درباره CLA45 اما خوی دوگانه آن است. در واقع این سدان نسبتا کوچک آلمانی قادر است هم مثل یک اتومبیل اشرافی عمل کند و هم در مواقع ضرور مانند سوپراسپورت ها ظرف چهار ثانیه شما را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و حتی به مرز سرعت 300 کیلومتر در ساعت هم برسد. پس اگر بابت CLA45 چیزی نزدیک به سه برابر مبلغ یک / لکسوس IS250 اف اسپورت پرداخت کردید ابدا ناراحت نشوید چون این سدان کوپه طور آلمانی نسخه ارزان و کوچک CLS63 است که دمار از روزگار بسیاری از سدان های اسپورت جهان درآورده!

بد / لکسوس IS250 اف اسپورت

ارزان ترین خودرو گروه که سال 2015 وارد بازار ایران شده و اگر پسندیده شود، همین حالا حدود 700 تا 900 میلیون تومان هزینه روی دست خریدارانش می گذارد. مثل همه مدل های اسپورتی که لکسوس ساخته این سری هم ایراد تقسیم وزن دارد و موتور سنگین و شش سیلندر آقای اف اسپورت از پس حجم زیاد گوشت و چربی که دارد برنمی آید! در واقع 204 اسب بخار برای بدنه 1650 کیلویی این لکسوس حکم چند اسب پیر و فرتوت را دارد که به گاری بزرگ و تعداد زیادی مسافر باید سرویس دهد! کاری که طبیعتا از موتور لکسوس برنمی آید و در نهایت هم لذت رانندگی کمی را عاید سرنشینان می کند. البته انصافا طراحی جلوپنجره، کناره ها و بخش عقب این سری از مدل IS هیجان انگیز است و اگر از مرسدس بهتر نباشد ولی بر ب.ام.و رجحان دارد.

زشت / ب.ام.و 428i

برخلاف دو خودرو دیگر این جدال، ب.ام.و 428 ابدا خودرو زیبایی نیست و با آن چراغ های جلو مسخره بیش از آنکه محصولی اسپورت به نظر برسد، به یک خودرو معمولی می ماند. گرن کوپه اما برخلاف IS250 که به یک اسباب بازی گرانقیمت شبیه است، در جاده پا به پای مرسدس بنز حرکت می کند و کیفیت سواری کم نظیری دارد. محصولی کوپه مانند و خشن که در بازه قیمتی 1 تا 1.3 میلیارد تومان رد و بدل شده و عمده مدل هایی که از آن در ایران هست مدل سال 2016 هستند. این خودرو که به یک پیشرانه دو لیتری توربو مجهز است، با ارائه 241 اسب بخار قدرت و وزنی کمتر از مرسدس شتابی بهتر از لکسوس را از خود بروز می دهد؛ گرچه در همان ابتدای رقابت کاملا از مرسدس بنز عقب می افتد. موردی که نه عجیب است و نه تازه.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: دیوار

به "خوب، بد، زشت سدان های اسپورت کوپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوب، بد، زشت سدان های اسپورت کوپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید