برای بلند شدن قد بعد 18 سال دست به کار شوید

به گزارش وبلاگ هوانورد، عوامل بسیاری هستند که بر رشد قد تاثیر می گذارند قد حتی بعد از 18 سالگی نیز می تواند رشد کند و بلندتر گردد فقط کافیست چندین حرکت ورزشی انجام دهید و تغذیه خوبی داشته باشید.

برای بلند شدن قد بعد 18 سال دست به کار شوید

به گزارش وبلاگ هوانورد به نقل از نمناک، بعضی از مردم به طور طبیعی از ژن های سالم بهره مند هستند اما با این حال افرادی هستند که بلند قد نیستند و آرزو دارند چند سانت بلندتر باشند. برای کسانی که مشتاق دانستن چگونگی افزایش قد بعد از 18 هستند، بعضی روش های ساده و تست شده را گردآوری نموده ایم که قطعا کارساز هستند و به افزایش قابل توجه قد شما یاری می نمایند.

قد افراد تا حد زیادی با عوامل ژنتیکی مرتبط است. صرف نظر از این عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری نیز در اندازه قد دخیل هستند. باور عمومی بر این است که افزایش قد پس از بزرگسالی متوقف می گردد.

این بخش از در سه بخش کلی برای افزایش قد بعد از 18 سالگی را آورده ایم ؛ خاطرنشان می کنیم این روش ها راهکار هایی طبیعی با اثر متوسط بر افزایش قد هستند نباید در سن بالا انتظار غیرمعمول از این روش ها داشت.

عوامل موثر در رشد قد

بخش اول :حرکات و ورزش ها

جهش و پرش انجام دهید :

بند کفش خود را ببندید و آماده شوید که قد خود را بلند کنید تمرینات ورزشی مانند پریدن و جهش بر افزایش پمپاژ قلب تاثیر دارد هنگام پریدن و جهش تمام ماهیچه ها و رباط ها دربدن با تماس و کشش راست می گردد که منجر به افزایش خون می گردد و بر توده استخوان فشار وارد می نماید و باعث می گردد که فرد بلندترشوند می توانید تنوع بیشتری را به تمرین اضافه کنید 4 هفته هر روز 25 بار این کار را انجام دهید.

آویزان شوید و در همان شرایط بمانید:

سطحی نهایی کشش آویزان شدن و ماندن چند ثانیه ای در همان شرایط است علم پایه در ورای این موضوع این است که وزن نیم تنه پایین ستون فقرات را کشش می دهد و کشش ، شکاف بین مهره ها را کاهش می دهد که در نهایت به نخاع اجازه نگهداری مایعات بیشتری را می دهد در نتیجه آن با افزایش ترشح هورمون رشد ، قد را بلند می نماید.

اکنون تنها چیزی که احتیاج دارید یک میله افقی است که در ارتفاعی باشد که می تواند بدن شما را راضی کند تا در بهترین حالت گسترش یابد. برای بالا بردن سطح می توانید وزنه هایی را نیز به قوزک پا ببندید.

اگر جایی برای قرار دادن میله ندارید، یک جایگزین شگفت انگیز دیگر برای شما داریم 25 بار در روز این کار را تکرار کنید و سعی کنید بیش از 20 ثانیه ادامه دهید.

عوامل تاثیرگذار بر رشد قد بزرگسالان

چه عواملی موجب رشد قد می شوند؟

شنا کنید:

این یک تمرین آرامش بخش است که می تواند چند سانت به قد نیز اضافه کند شنا کردن یک ورزش بدنی کامل است که از هر طرف رباط ها، تاندون ها را بسط می دهد و ستون فقرات را بلند می نماید.

تمرین منظم می تواند نتایج موثر تری به شما بدهد. بعد از انجام یک جلسه شنا با غذای مناسب و مغذی مثل تخم مرغ و یا یک کاسه از بلغور جو دو سرمصرف کنید هر روز یا یک روز درمیان شنا کنید تا با کوتاهی قد غلبه کنید.

تمرینات کششی انجام دهید:

در یک جلسه روزانه 15 دقیقه و یا بیشتر شرکت کنید. این یک روش عالی برای کاهش استرس بر قسمت پایین کمر است بگذارید ستون فقرات به طور کامل کشیده گردد. تمرینات متعددی از قبیل کشش کبری، کشش پهلو ، پیلاتس ، لمس پا ، وجود دارد هر کدام از موارد بالا در ورزش روزانه را با تغذیه مناسب انجام دهید که در نهایت راه را برای حداکثر رشد قد هموار می نماید.

یوگا انجام دهید:

کشش همواره یاری می نماید اما یوگا در صدر جدول واقع شده است این کار باعث می گردد که شما بلندتر و خوش اندام شوید و و با انرژی بیشتری فعالیت انجام دهید. انجام ورزش های خاص که نه تنها شما را از ترشح هورمون های بدن تسهیل می نماید بلکه شما را برای زندگی بهتر آماده می نماید.

مدیتیشن انجام دهید:

غده هیپوفیز، هورمون رشد انسانی را آزاد می نماید که مسئول افزایش قد است. پس، 5 دقیقه وقت بگذارید و مدیتیشن انجام دهید آن غده هیپوفیز را تحریک می نماید که به انتشار هورمون رشد یاری می نماید.

غده هیپوفیز در وسط جمجمه و درست پشت برآمدگی بینی قرار گرفته است تقریبا به اندازه نخود فرنگی است شما تاثیر مدیتیشن را می بینید. پس آن را امتحان کنید و قد خود را به طور قابل توجهی و به روش علمی افزایش دهید.

بخش دوم :تغذیه

نحوه افزایش قد بعد از 18 سالگی با تنظیم رژیم غذایی

مصرف مواد مغذی:

چیزی که باید انجام دهید اگر چه بدن مقادیر کمتری از هورمون های رشد را فراوری می نماید اما هنوز هم امکان افزایش فراوری آن ها با تغذیه درست وجود دارد. یک رژیم غذایی سالم باید غنی از پروتئین ها، چربی های ضروری، کربو هیدرات ها پیچیده و همه مواد مغذی و ویتامین های ممکن باشد.

غذا، سوخت بدن برای رشد است شیر، گوشت ، برگ سبزیجات و آجیل ها در رژیم غذایی به افزایش قد یاری می نماید.

تامین سوخت مناسب بدن باعث بهبود عملکرد تمام سیستم های شما خواهد شد. افزایش گردش خون، بالا بودن متابولیک ، استخوان های قوی تر و بلند تر را ایجاد می نماید اینها همه محصولات غذایی درست هستند. ویتامین د لازم است چون به استخوان ها یاری می نماید تا کلسیم جذب نمایند که مستقیما مسئول رشد و استحکام استخوان است.

عوامل خوراکی موثر بر افزایش و رشد قد

افزایش و رشد قد با خوردن غذای سالم

اسفناج:

اسفناج به خاطر مزایایی که دارد مشهور است همه ما می دانیم چگونه اسفناج را بخوریم چیزی که بیشتر ما نمی دانستیم این است که قد را نیز افزایش می دهد آن یک مجموعه غذایی با مقدار زیادی از ویتامین ها، کلسیم، آهن و فیبر است که رشد مناسب بدن را تضمین می نماید.

تخم مرغ:

وقتی نوبت به تناسب اندام و بدن خوب و احتیاجهای سلامتی می رسد، نخوردن تخم مرغ کاری سخت است. آن حاوی پروتئین زیادی است که به استخوان های قوی و افزایش رشد قد یاری می نماید.

مرغ:

مرغ فواید شگفت انگیزی برای بدن و سلامتی یک انسان دارد. مرغ پروتئین فراوانی دارد که بافت و ماهیچه ها را به طور موثر می سازد بنابراین آن هایی که در شرایط بد زندگی می نمایند قد آنها پس از 18 سال رشد نمی نماید باید روزانه 50 گرم پروتئین مصرف کنید.

ماهی:

ماهی یکی از غذاهای لذیذ است و گوشت ماهی اساسا به کشش ماهیچه ها یاری می نماید و شما را قد بلند می نماید.

سویا:

برای همه گیاه خواران، این یکی درمان تغذیه ای است که بیش ترین و بالاترین پروتئین با کیفیت را دارد. این محتوای خالص بافت و استخوان را بهبود می دهد. به منظور بلند شدن قد 50 گرم در روز، یک روز برای شما عالی خواهد بود.

مهم ترین عوامل رشد قد چه هستند؟

عواملی که باعث رشد قد می شوند

آشواگاندا:

جینسنگ هندی غذای عالی است که می توانید برای رسیدن به یک قد عالی از آن بهره ببرید. می توانید به راحتی آن را از فروشگاه گیاهی بخرید و چندین راه برای تهیه کردن آن وجود دارد. می توانید به سادگی آن را با مقداری شکر به شیر اضافه کنید و در هر زمان از روز آن را بخورید این برنامه به طور حتم قد را افزایش می دهد.

پنیر:

در تمام این مدت ما شنیده ایم که فقط گوشت می تواند برای افزایش قد مفید باشد اما این تنها چیزی نیست که ما می توانیم بخوریم کلسیم موجود در پنیر به شما در ساخت استخوان ها و بلند شدن قد به طور عمده یاری می نماید.

شیر:

شیر منبع اولیه کلسیم است که منبع استخوان سازی برای بدن شما و دارای پروتئین های ویژه ای است که استخوان های شما را قوی تر از همواره می سازد.

موز:

این یکی میوه جالب و سرگرم نماینده ای است که قد شما را بلند می نماید پتاسیم موجود در موز استخوان های شما را تقویت و محکم می نماید استخوان های قوی مسئول رشد قد هستند موز میوه مهمی برای رشد قد است.

بخش سوم :تغییر سبک زندگی

استرس نداشته باشید:

استرس، علت اصلی بسیاری از بیماری ها است و همچنین تاثیر منفی بر رشد ما با دخالت در کار سیستم غدد درون ریز دارد.

ایمنی بدن را بالا ببرید:

تامین امنیت به معنی سالم بودن است و بدن سالم به معنی زمانی برای رشد است.

خواب خوب داشته باشید:

بهترین زمان برای رشد ماهیچه تان خوابیدن به اندازه کافی و حداقل 8 ساعت در روز است گفته می گردد که بچه ها بیشتر در خواب رشد می نمایند دقت کنید که در حالت صحیح و روی کمر بخوابید به این معنی که بالش را زیر سر خود قرار ندهید به جای آن زیر زانوهایتان قرار دهید.

این کار به شما یاری می نماید بهترین نتیجه را بگیرید چون این یک شرایط طبیعی برای ستون فقرات است.

عوامل رشد قد بعد 18 سالگی

عوامل رشد قد در سنین بالا

در هوای آفتابی بیرون روید:

برای رسیدن به این ظاهر بلند، از نور خورشید دریغ نکنید، بلکه ساده ترین راه جذب ویتامین د بیرون رفتن در آفتاب است که کلسیم را در بدن تغییر می دهد که به بلند شدن قد یاری می نماید.

از سیگار کشیدن اجتناب کنید:

سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است این کار باعث خواهد شد که رشد کلی شما همراه با آن، هورمون های شما را مبهم می نماید بنابراین برای رهایی از خشم فقط از سیگار کشیدن اجتناب کنید.

از مکمل ها و یا استروئید ها استفاده نکنید:

این یک افسانه است که مکمل ها یا استروئیدها رشد قد را در زمان کمتری انجام می دهند. مطمئن نیستیم که آن ها این کار را بنمایند، اما مطمئنم که آن ها برای شما تاثیرات جانبی زیادی خواهند داشت و مصرف منظم آن می تواند برای رژیم کلی شما بسیار خطرناک باشد.

شرایط بدنی خوب را حفظ کنید:

شرایط بدنی خوب، کلید رسیدن به قد خوب است موقعیت ایده آل برای رسیدن به این هدف این است که مستقیم با شانه حرکت کنید، صاف بنشینید و چانه تان موازی با زمین باشد با بالش زیر زانوی خود بخوابید این نه تنها قد را افزایش می دهد بلکه اعتماد به نفس شما را بالا می برد و ظاهر شما را به صورت فیزیکی بهبود می دهد.

سعی کنید هر ورزشی را انجام دهید:

زیاد در خانه نشینید و بازی های خارج از خانه و یا ورزش های مختلف مثل بسکتبال، بدمینتون، تنیس یا هر ورزشی در فضای باز را انجام دهید این باعث تحریک هورمون رشد می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "برای بلند شدن قد بعد 18 سال دست به کار شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بلند شدن قد بعد 18 سال دست به کار شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید