تویوتا هایلندر 2020 معرفی گردید؛ کامل تر از همواره

به گزارش وبلاگ هوانورد، تویوتا هایلندر یک کراس اوور سایز متوسط ژاپنی است که از سال 2000 روی خط فراوری واقع شده است. این خودرو تا به امروز در چهار نسل متفاوت راهی بازار شده و جزو نخستین کراس اوورهایی است که از پلتفرمی مشترک با مدلی سواری بهره می برد. تا سال 2006 و قبل از اوج دریافت استقبال از RAV4، هایلندر پرفروش ترین شاسی بلند تویوتا به شمار می رفت.

تویوتا هایلندر 2020 معرفی گردید؛ کامل تر از همواره

نسل چهارم هایلندر آوریل گذشته در نمایشگاه خودروی نیویورک به عنوان مدل 2020 رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم یکپارچه تویوتا - موسوم به TNGA - توسعه یافته و می توان آن را نسخه شهری 4Runner که از محبوبیت بالایی در بین آفرودبازان برخوردار است، نامید. از لحاظ ظاهری هایلندر 2020 خشن تر از تمامی اجداد خود دیده می گردد. نمای روبرویی این خودرو تحت تاثیر جلوپنجره بزرگ و چراغ های LED کشیده ای که در دو طرف آن جا خوش کرده اند، قرار گرفته است. دو ورودی هوای موجود در زیر این چراغ ها نیز میزبان چراغ های مه شکن هستند.

در نمای جانبی برآمدگی حجیمی که از روی گلگیر جلو آغاز شده و به روی گلگیر عقب منتهی می گردد، بیش از هر چیز جلب توجه می نماید. قوس مربعی شکل گلگیرها دیگر المان شاخص بوده و هایلندر را خودرویی قرص و باصلابت نشان می دهد. این قوس ها بسته به تریم انتخابی با رینگ های 18 یا 20 اینچی پر می شوند.

در نمای عقب اسپویلر نصب شده روی شیشه عقب، چراغ های افقی باریک و دو تکه و فرورفتگی مخصوص جای پلاک از بارزترین خصوصیات تویوتا هایلندر 2020 هستند. در این بخش نمایان بودن اجزای مربوط به سیستم اگزوز از زیر سپر یک نکته منفی به حساب آمده و به جذابیت بصری خودرو ضربه زده است.

تویوتا هایلندر 2020 در داخل کابین نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. داشبورد این شاسی بلند ژاپنی دارای طراحی شکیلی بوده و در قسمت میانی آن یک المان پنج ضلعی به چشم می خورد. نمایشگر 8 یا 12.3 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت همراه با سایر دکمه های کنترلی درون این المان تجمیع شده اند. آنطور که تویوتا اعلام کرده، سیستم اینفوتینمنت نسخه پایه از هایلندر 2020 در حالت استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و به وسیله 6 بلندگو موزیک های مورد علاقه راننده را پخش می نماید. همچنین جایگاه برقی این نسخه در هشت جهت قابل تنظیم بوده و سیستم تهویه مطبوع آن از نوع سه ناحیه ای است.

برخلاف بسیاری از مدل های روز که در آنها از نمایشگر کاملا دیجیتال در پشت فرمان استفاده شده، تویوتا ترجیح داده هایلندر 2020 را با همان نشان دهنده های آنالوگ مدور راهی بازار کند. البته در بین نشانگر سرعت و دور موتور یک صفحه نمایش کوچک قرار گرفته است که اطلاعاتی را درباره شرایط خودرو و شرایط سفر در اختیار راننده می گذارد.

شاسی بلند هشت نفره تویوتا با پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 به فروش می رسد. این پکیج دربردارنده سیستم های کمکی متعددی است که از مهم ترین آنها باید به مواردی چون اخطار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، اخطار خروج از بین خطوط، سیستم کمکی دنبال کردن خطوط، چراغ های نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل با رادار پیشرفته، سیستم تشخیص علایم جاده و سیستم تشخیص دوچرخه سوار اشاره نمود.

نسل چهارم از تویوتا هایلندر فعلا با یک موتور بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی قابل انتخاب است. نسخه بنزینی این کراس اوور جدید نیروی خود را از موتور 3.5 لیتری V6 دریافت می نماید. این موتور توانایی فراوری 295 اسب بخار قدرت و 356 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در حالت استاندارد با همکاری گیربکس هشت سرعته اتوماتیک چرخ های جلو را به حرکت وادر می نماید. در صورت پرداخت 1600 یا 1950 دلار (بسته به تریم) و سفارش آپشن AWD قدرت موتور به سمت هر چهارچرخ راهنمایی می گردد.

پیشرانه هیبریدی تویوتا هایلندر 2020 از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی و باتری هیدرید نیکل-فلز تشکیل یافته و قادر است در مجموع 243 اسب بخار قدرت فراوری کند. این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه نسخه هیبریدی نسل قبل 63 اسب بخار قدرت کمتری دارد که دلیل اصلی آن به جایگزین موتور V6 با نمونه چهار سیلندر مربوط می گردد.

کمپانی تویوتا برای مدل پایه یا همان تریم L از هایلندر 2020 قیمتی برابر با 36400 دلار مشخص کرده که نشان از افزایش 2770 دلاری دارد. البته با توجه به اینکه بر میزان تجهیزات استاندارد نسل جدید افزوده شده، این افزایش قیمت توجیه پذیر است. قیمت تریم LE از هایلندر 2020 از 36800 دلار آغاز می گردد. پوشش چرم برای فرمان، در عقب برقی، سیستم کنترل نقاط کور، مه شکن های LED و سیستم اینفوتنیمنت پیشرفته تر با رادیوی HD رجحان های تریم LE نسبت به مدل پایه L هستند.

علاقه مندان برای خرید تریم XLE باید 39600 دلار پرداخت نمایند. جایگاه راننده ده جهته، جایگاه چهارجهته سرنشین کناری و جایگاه های کاپیتانی ردیف دوم از مهم ترین وجوه تمایز تریم XLE با تریم LE به شمار می فرایند؛ ضمن اینکه برای جایگاه ها از نوع خاصی از پوشش چرم سنتتیک با نام SofTex استفاده شده و جایگاه های ردیف جلو به گرمکن مجهز هستند. سایر ویژگی های مهم تریم XLE عبارتند از نمایشگر 7 اینچی چندمنظوره، نورگیر ردیف دوم، آینه های مات شونده اتوماتیک، ریل های سقفی، سقف شیشه ای و رینگ های 18 اینچی آلومینیومی.

مشتریانی که خواستار نسخه ای لوکس تر هستند، می توانند با پرداخت 43650 دلار به سراغ نسخه لیمیتد (Limited) بفرایند. در نمای بیرونی می توان با نشانه هایی مثل رینگ های 20 اینچی و چراغ های روشنایی در روز یکپارچه با چراغ های اصلی، تریم لیمیتد را از سایر تریم ها تمییز داد. باز شدن اتوماتیک در قسمت بار بدون دخالت دست و پروژکتور کوچکی که نام هایلندر را روی زمین منعکس می نماید، از دیگر مشخصات این تریم محسوب می شوند. چرم مشبک جایگاه ها، تزئینات چوبی و سیستم صوتی باکیفیت ساخت JBL، جایگاه های جلوی گرم و سردشونده، مسیریاب GPS و سیستم نورپردازی، حافظه جایگاه ها، پوشش قسمت بار و خروجی های 12 ولتی ردیف دوم جزو ویژگی های کابین تریم لیمیتد از هایلندر 2020 هستند.

کامل ترین تریم تویوتا هایلندر با نام پلاتینوم (Platinum) شناخته شده و به غیر از تمامی مواردی که برشمردیم، از چراغ های تطبیق پذیر، سقف شیشه ای پانورامیک، رینگ های 20 اینچی اختصاصی، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران و سیستم دوربین 360 درجه بهره می برد. چرم مخصوص، لوگوی نورانی حک شده در چارچوب درها، سیستم اینفوتینمنت با نمایشگر 12.3 اینچی، سیستم هداپ دیسپلی و جایگاه های گرم شونده ردیف دوم سایر امکانات قابل ذکر تویوتا هایلندر پلاتینوم 46850 دلاری هستند.

شایان ذکر است فروش تویوتا هایلندر 2020 از 18 دسامبر (27 آذر) آغاز می گردد؛ نسخه هیبریدی هم از فوریه 2020 راهی نمایندگی ها خواهد شد. این خودرو در بازارهای بین المللی رقبایی چون هوندا پایلوت، سوبارو اسنت (Ascent)، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را پیش رو دارد. در جدول زیر می توانید بطور خلاصه قیمت تریم های مختلف این کراس اوور ژاپنی را مشاهده فرمایید.

منبع: carscoops

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تویوتا هایلندر 2020 معرفی گردید؛ کامل تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا هایلندر 2020 معرفی گردید؛ کامل تر از همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید