ثروت پادشاه انگلیس از مادرش سبقت گرفت

به گزارش وبلاگ هوانورد، بر اساس تخمین ساندی تایمز، ثروت شخصی پادشاه انگلیس بالغ بر 600 میلیون پوند است که او را بیش از 60 درصد ثروتمندتر از مادرش می نماید.

ثروت پادشاه انگلیس از مادرش سبقت گرفت

به گزارش ایسنا، سال گذشته میلادی روزنامه ساندی تایمز ثروت شخصی الیزابت ملکه درگذشته انگلیس را 370 میلیون پوند برآورد نموده بود.

بخشی از درآمد چارلز، پادشاه انگلیس از مدیریت املاک سلطنتی دوک نشین کورنوال می آید که شامل 130 هزار هکتار زمین، 260 اراضی کشاورزی و املاکی در سراسر انگلستان و ولز است و شامل یک زمین کریکت در جنوب لندن هم می گردد. این دوک نشین از قدیم به وسیله بزرگترین پسر شاه حاکم اداره می گردد.

گزارش شده که بین سال های 2011 و 2022، چارلز درآمد سالانه این دوک نشین را 42.6 درصد افزایش داده که از راه فروش کالاهای مختلف مانند بیسکوئیت و نوشیدنی و بعلاوه اجاره املاک تجاری است. شاه انگلیس فقط از دوک نشین مذکور در بازه زمانی 2012 تا 2022، مبلغ 212.7 میلیون پوند درآمد داشته است.

این گزارش از قول یکی از مشاوران سابق شاه که خواسته نامش فاش نگردد، ادامه می دهد، چارلز پس از طلاق خود از دایانا، پرنسس ولز در 1996 که برایش 17 میلیون پوند آب خورد، خانواده سلطنتی تصمیم گرفت تا یکسری از مبالغ دریافتی از این دوک نشین را مخفی نگهدارد.

چارلز پس از مرگ مادرش در سپتامبر 2022 در سن 96 سالگی، تاجگذاری کرد.

الیزابت برای بیش از 70 سال ملکه انگلیس بود که بیشترین زمان سلطنت در تاریخ بریتانیا محسوب می گردد.

منبع: فرارو

به "ثروت پادشاه انگلیس از مادرش سبقت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت پادشاه انگلیس از مادرش سبقت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید