جاذبه های گردشگری اسپانیا

به گزارش وبلاگ هوانورد، دیدنی های کشور اسپانیا

اسپانیا از آن مقاصدی است که تمامی جاذبه ها را با هم در خود خلاصه نموده است. از سواحل آفتابی و فستیوال های رنگارنگ بگیر تا مراکز خرید فوق العاده و آثار تاریخی کهن در این کشور رنگارنگ پیدا می گردد. همه چیز برای یک سفر خاطره انگیز در این سرزمین مهیاست. کافی است بدانید چطور باید از جاذبه های آن بهره ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا برایتان از 10 جاذبه برتر این شهر بگوییم.

جاذبه های گردشگری اسپانیا

قصر سلطنتی (Palacio Real)، مادرید

قصر سلطنتی مادرید، اقامت گاه رسمی پادشاهان اسپانیا بوده است که محلی برای برگزاری جشن ها و مراسم دولتی نیز می باشد. قصر سلطنتی بین سال های 1738 تا 1755 ساخته شد و کالوس سوم در سال 1764 آن را برای اقامت خود انتخاب کرده است.

فرار از گاوهای وحشی، پامپلونا

در شهر پامپلونا هر ساله از 6 تا 14 جولای، فستیوال سن فرمین برگزار می گردد که مراسم جالب و خطرناکی می باشد. در این مراسم، مردم از میان حدود 10-12 گاو وحشی که در خیابان رها شده اند فرار می نمایند.

لا کونچا(La Concha)

لاکونچا از برترین شهرهای ساحلی نه تنها اسپانیا بلکه کل اروپا می باشد.گردشگران این شهر در امواج دریا به موج سواری پرداخته و در تفرجگاههای ساحلی و رستوران های عالی آن از منظره ها زیبای ساحلی لذت می برند.

قنات سگویا(Aqueduct of Segovia)

قنات سگویا یکی از معروف ترین آثار تاریخی حفاظت شده است که از دوران رومی ها به جا مانده است. این قنات باستانی از 24000 بلوک بزرگ گرانیت ساخته شده و آب یک مسافت 16 کیلومتری را از رودخانه فریو به سگویا انتفال می دهد. نکته قابل توجه اینجاست که با وجود گذشت سالیان دراز، این قنات هنور تامین نماینده آب شهر است.

کوئنکا(Cuenca)

شهر کوئنکا بین والنسیا و مادرید در قسمت های تند شیب دار کوه قرار گرفته است و یکی از حیرت آورترین نمونه های شهرهای قرون وسطایی است. بسیاری از خانه ها بر لبه صخره ساخته و این امر کوئنکا را به یکی از جالب توجه ترین شهرهای اسپانیا تبدیل کرده است.

ایبیزا(Ibiza)

ایبیزا یکی از جزایر دریای مدیترانه در بین سواحل اسپانیا و از پرطرفدارترین سواحل کل اروپا می باشد. در روزهای تابستان، جمعیت جزیره دو برابر شده و دسته های گردشگرانی که برای خوشگذرانی و رستوران های ساحلی و زیبا به ایبیزا می آیند در همه جای جزیره دیده می شوند.

ساگرادا فامیلیا(Sagrada Familia)

کلیسای ساگرادا فامیلیا از بزرگ ترین کلیساهای کاتولیک قرون وسطی در بارسلونا و یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار می رود. طرح معماری این کلیسا متعلق به Antoni Gaudí معمار کاتالان است که 40 سال روی این پروژه کار کرد که تا زمانی که در سال 1926 مرگش فرا رسید.

ال اسکوریال(El Escorial)

کاخ ال اسکوریال مرکز سیاسی امپراطوری اسپانیا در زمان حکومت شاه فیلیپ دوم بوده است. شاه فیلیپ، ژان باتیستا دتولدوJuan Bautista de Toledo را به عنوان معمار این پروژه برگزید و او با همراهی شاه فیلیپ، کاخ تاریخی ال اسکوریال، مرکز دنیای مسیحیت، را طراحی نمود. امروزه از کاخ ال اسکوریال به عنوان صومعه، موزه، قصر سلطنتی و مدرسه استفاده می گردد.

مسجد کوردوبا(Mezquita of Cordoba)

مسجد کوردوبا، بنایی خیره نماینده است که به ستون ها و آرک های درون سالن اصلی اش مشهور است. این بنا ابتدا یک معبد رومی بود و پس از سال ها به کلیسا و مسجد تبدیل شد.

مسجد الحمرا(Alhambra)

این مسجد بنایی در جنوب اسپانیاست که در قرن 14 قسمتی به عنوان دژ و قسمتی به عنوان قصر همراه با باغی زیبا در درون آن ساخته شده است. این بنا اکنون یکی از مجذوب کننده ترین و پربازدید ترین اماکن توریستی در اسپانیا می باشد.

منبع: الی گشت

به "جاذبه های گردشگری اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید