جاذبه ها و مکان های دیدنی یونشوپینگ سوئد

به گزارش وبلاگ هوانورد، جاذبه های دیدنی یونشوپینگ | Jönköping

شهر یونشوپینگ در جنوب سوئد قرار گرفته و بیش از 135 هزار نفر جمعیت دارد. شهر یونشوپینگ در انتهای جنوبی دومین دریاچه عظیم سوئد به نام واترن (Vättern) در استان اسمالند (Småland) قرار گرفته و عظیمترین شهر این استان می باشد. علاوه بر این یونشوپینگ دارای بخش حومه ای بوده در مجموع جمعیتی بیش از 340 هزار نفر را شامل می گردد. این شهر زیبا بعضی از بهترین تجربه ها در کشور سوئد را ارائه می نماید. طبیعت فوق العاده این منطقه با دریاچه های زیبا و بی نظیر و همچنین تپه های پوشیده شده از صخره ها و تالاب ها در کنار یک ساحل طولانی چند کیلومتری بر جذابیت های این شهر می افزاید. از سوی دیگر شهر یونشوپینگ سوئد محلی ایده آل برای برگزاری جلسات تجاری می باشد. موقعیت این منطقه به دلیل قرارگیری آن در میان سه شهر استکهلم، گوتنبرگ و مالمو باعث این موضوع شده و ساکنان آن به مهمان نوازی مشهور می باشند. در این مطلب قصد داریم تا جاذبه های دیدنی یونشوپینگ سوئد را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

جاذبه ها و مکان های دیدنی یونشوپینگ سوئد

موزه کبریت | Matchstick Museum

کبریت های بی خطر در یونشوپینگ سوئد اختراع شده است. در موزه کبریت که از جاذبه های دیدنی یونشوپینگ می باشد می توانید از این اختراع در سال های 1845 تا 1970 آگاه شوید که این شهر را به فراوری نماینده این نوع از کبریت تبدیل کرده است. این موزه داستان هایی از برادران لندستروم که امروزه این کارخانه را اداره می نمایند بازگو می نماید. آن ها در سال 1858 میزان 12 میلیون جعبه کبریت بی خطر را فراوری می کرده اند. شخصیت دیگر موثری که خواهید دید ایوار کروگر بوده که در قرن بیستم این صنعت را وارد سطح جدیدی کرده است. در این موزه انواع کبریت ها و تجهیزات مورد استفاده در فراوری آن ها به نمایش گذاشته شده است.

کلیسای هابو | Habo Church

یکی از جاذبه های دیدنی یونشوپینگ سوئد کلیسای هابو می باشد. این کلیسا به اندازه یک کلیسای جامع عظیمی داشته اما به طور کامل از چوب ساخته شده است. این کلیسای شگفت انگیز 15 دقیقه در شمال شهر یونشوپینگ و در غرب دریاچه واترن واقع شده است. تصویر کلیسا در سراسر سوئد شناخته شده بوده و حتی تمبر پستی نیز از آن چاپ شده است. سابقه این کلیسا به سال 1680 بازگشته اما ساختار بیرونی آن در سال 1723 به طور کامل تغییر کرده است. از کف تا سقف کلیسا را نقاشی هایی از کتاب مارتین لوتر که در سال 1741 تا 1743 ترسیم شده پوشانده شده است.

یونشوپینگ استادس پارک | Jönköping Stadspark

استادس پارک که در غرب شهر واقع شده است یک پارک شهری متوسط نمی باشد. استادس پارک بیشتر یک منطقه سبز با مجموعه ای از جاذبه های دیدنی یونشوپینگ بوده که در سال 1900 کاشته شده اند. موزه روباز یونشوپینگ در این پارک قرار گرفته و دارای 10 ساختمان تاریخی است که برای جلوگیری از تخریب به پارک منتقل شده اند. یک برج ناقوس دار متعلق به قرن هفدهم و همچنین یک سولداتورپ (Soldattorp) که محل اقامت سربازان در قرن نوزدهم بوده است را می توانید در این پارک مشاهده نمایید. بچه ها با دیدن مزارعی که گوسفندان و بزها در آن ها می باشد بسیار راضی می شوند. علاوه بر این ها موزه پرنده نیز در استادس پارک قابل مشاهده است. موزه پرندگان از یک ساختمان آجری زیبا متعلق به 1914 تشکیل شده که بیش از 1450 پرنده از 330 گونه را در خود جای داده است.

سوفیاکایرکان | Sofiakyrkan

این کلیسای قرن نوزدهمی یکی از نمادها و نشانه های اصلی شهر و همچنین یکی از جاذبه های دیدنی یونشوپینگ سوئد بوده که به عنوان نقطه عطفی در طراحی مجدد گوتیک می باشد. معمار این کلیسا گوستاو دال (Gustaf Dahl) بوده که در همزمان تاثیر بسیاری بر منظر شهر استکهلم داشته است. ساختار بیرونی این بنا با آجرهای قرمز و سنگ های سفید به صورت درهم پوشیده شده و پنجره های گل و لنست در میان آن قرار گرفته است. بر روی محراب کلیسا یک اصلوب از کارل یوهان دیفرمن (Carl Johan Dyfverman) طراحی شده و همچنین نقاشی زیبای ایتالیایی باروک که در قرن شانزدهم خریداری شده نیز در بالای آن نصب شده است.

روزنلوند روزاریوم | Rosenlunds Rosarium

در نزدیکی دریاچه و چند قدم دورتر از ساحل شهر یک باغ کوچک اما بی نظیر وجود داشته که بیش از 500 نوع گل رز در خود جای داده است. همانطور که تصور می شود از ماه می تا ژوئیه اینجا شبیه به بهشت می باشد. این باغ بخشی از یک عمارت بوده که در سال 1788 بنا شده و درون آن صدها بوته گل رز چندین ساله را در کنار درختان عجیبی مانند هیکور (hickory)، درخت باران طلایی و گردوی قفقازی قرار گرفته است. همه بوته های گل رز دارای برچست بوده و باغ تمایل دارد تا به خوبی از آن ها مراقبت نماید. این باغ نیز همانند بسیاری دیگر از جاذبه های دیدنی یونشوپینگ رایگان بوده و در تابستان نیز یک کافه درون آن فعالیت می نماید.

کریستین کایرکا | Kristine Kyrka

کلیسای دیگری که از جمله جاذبه های دیدنی یونشوپینگ می باشد به نیمه دوم قرن 17 میلادی باز می شود. این کلیسای ماسه سنگی به افتخار ملکه سوئد که در آن موقع بر تخت پادشاهی قرار داشت به نام کریستین نامگذاری شده است. این ساختمان ماسه سنگی در سبک باروک ساخته شده است. بر روی دیواره شمالی این کلیسا می توانید نقاشی هنرمند قرن 18 ادوارد اورم (Edvard Orm) را به خوبی ببینید. بخش های مختلف کلیسا در سال 1912 توسط شرکت سوئدی آکرمن اند لوند (Åkerman & Lund) مورد بازسازی قرارگرفته و یکی از بخش های حفظ شده در دوره رومانتیک ملی این کشور در شروع قرن بیستم می باشد.

ویزینگسو | Visingsö

ویزینگسو عظیمترین جزیره ای است که در میان دریاچه واترن قرارگرفته است و محیطی فوق العاده با اهمیت تاریخی را به نمایش می گذارد. در قرن های 1100 و 1200 میلادی قلعه ناس (Näs) یک پایگاه قدرت در این منطقه بود که خرابه های آن در سواحل جنوبی کشف شده است. گفته می شود که در آن موقع سراسر این جزیره را درختان بلوط فراگرفته بود اما برای مدت صدها سال این درختان برای ساخت کشتی ها و نیروی دریایی سوئد قطع شده اند. البته که قلعه هیجان انگیز ویزینگزبورگ (Visingsborg) و خرابه های آن همچنان در بخش غربی جزیره و محل عبور و مرور افراد از گرانا واقع شده است. این قلعه در ابندای دهه 1700 و در طول جنگ عظیم شمالی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار می گرفته است تا اینکه در قرن هجدهم در اثر یک آتش سوزی ویرانگر بخش های زیادی از آن از بین رفت.

گرانا | Gränna

شهر کوچک گرانا در ساحل شرقی دریاچه واترن و در جایی قرار گرفته که کشتی ها به جزیره ویسینگسو (Visingsö) رفت و آمد می نمایند. شهر گرانا که از جمله جاذبه های دیدنی یونشوپینگ می باشد در دامنه های کوه گرانابرگت (Grännaberget) قرارگرفته و دارای خیابان های پر پیچ و خم و بسیاری ساختمان های چوبی قدیمی و زیبا می باشد. این شهر به خاطر نوعی آبنبات نعنایی شهرت خود را به دست آورده است. این آبنبات در قرن نوزدهم محبوبیت بسیاری پیدا کرد و آمالیا اریکسون (Amalia Eriksson) مخترع آن تا زمان مرگش دستور آن را مخفی نگاه داشت. در حال حاضر مجسمه او در پایین کوه قرارگرفته است.

منبع: www.thecrazytourist.com

منبع: الی گشت

به "جاذبه ها و مکان های دیدنی یونشوپینگ سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ها و مکان های دیدنی یونشوپینگ سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید