خبرنگاران اختصاص سالانه 90 میلیارد ریال هزینه درمان برای خانواده های ایثارگر قزوینی

به گزارش وبلاگ هوانورد، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: سالانه 90 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه های درمانی خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران استان اختصاص پیدا می نماید.

خبرنگاران اختصاص سالانه 90 میلیارد ریال هزینه درمان برای خانواده های ایثارگر قزوینی

غلامرضا حقایق پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هوانورد هزینه سالانه ارایه خدمات درمانی به جامعه هدف بنیاد در استان قزوین را 9 میلیارد تومان اعلام کرد و اضافه کرد: با توجه به تعامل و همکاری مدیریت درمان استان تا حدود زیادی مسائل درمانی ایثارگران استان قزوین مرتفع شده است.

این مسوول یادآور شد: هم اکنون هشت هزار نفر از جامعه ایثارگران قزوینی زیرپوشش بیمه پایه و 22 هزار و 500 نفر از این قشر معظم جامعه زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی گفت: بنیاد شهید قزوین با بیش از200 مرکز درمانی شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، داروخانه، درمانگاه و مطب های شبانه روزی، متخصصین، دندانپزشکی، سایر مراکز پاراکلینیک و شبکه اورژانس درمانی با هدف ارایه خدمات بهداشت و درمان به جامعه ایثارگران قرارداد منعقد نموده است.

حقایق پور توضیح داد: جامعه ایثارگران اعم از جانبازان و خانواده های آنها، همسران، فرزندان و والدین شهدای استان قزوین می توانند با مراجعه روزانه و شبانه به مراکز پزشکی طرف قرارداد بنیاد استان، خدمات مورد احتیاج خود را در حوزه درمان و بهداشت دریافت نمایند.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران اضافه کرد: پایش سلامت از جمله طرح های بنیاد است که پزشکان ضمن مراجعه به منزل جامعه هدف، شرایط سلامتی آنها را رصد نموده و خدمات مورد احتیاج بهداشتی و درمانی را به آنها ارائه می دهند.

حقایق پور اضافه کرد: والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان نخاعی، شیمیایی، اعصاب و روان و ویژه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه هدف زیر پوشش این طرح هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرای طرح پایش سلامت را از روینمودهای اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و ادامه داد: اجرای این طرح با هدف افزایش سطح درمان و بهداشت، کاهش هزینه های درمانی جامعه هدف، تشخیص زود هنگام بیماری ها، پیشگیری از هزینه های درمان، یاری به بهبود سلامت و کاهش مسائل و دغدغه های درمانی جامعه ایثارگران انجام می گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اعلام کرد: استان قزوین 2 هزار و 908 شهید، 7 هزار و 257 جانباز و 665 آزاده دارد که این آمار 1.2 درصد جمعیت ایثارگری کشور را تشکیل می دهد.

حقایق پور با اشاره به اینکه بنیاد استان قزوین بیش از 43 هزار ایثارگر را تحت پوشش خود دارد، گفت: مسئولان بنیاد خدمات حمایتی و خدماتی را به این افراد ارایه می دهند هر چند که در برابر رشادت های و ایثارگری های آنها بسیار ناچیز است.

حقایق پور به مسائل ایثارگران در حوزه درمان اشاره نمود و اضافه کرد: باید با اتخاذ راهکارهای قانونی در جهت برطرف این مشکل اقدامات لازم انجام گردد تا این قشر با کمترین مشکل خدمات مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

استان قزوین دارای سه هزار شهید و هفت هزار جانباز است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اختصاص سالانه 90 میلیارد ریال هزینه درمان برای خانواده های ایثارگر قزوینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص سالانه 90 میلیارد ریال هزینه درمان برای خانواده های ایثارگر قزوینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید