خبرنگاران طرح انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به سروستان 51 درصد پیشرفت دارد

به گزارش وبلاگ هوانورد، شیراز-خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه هم اینک طرح انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به دشت سروستان با 51 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، گفت: با انتها یافتن این طرح، سالانه 81 میلیون متر مکعب آب و پساب تصفیه شده برای استفاده کشاورزی و صنعت به دشت سروستان منتقل خواهد شد.

خبرنگاران طرح انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به سروستان 51 درصد پیشرفت دارد

حمید رضا دهقانی، سه شنبه در بازدید نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پروژه انتقال پساب تصفیه شده شیراز به دشت سروستان، این طرح را یکی از پروژه های زیربنایی توسعه آب و خاک در فارس ارزیابی کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای فارس از سال 70 مطالعات آن را انجام داد و سپس عملیات اجرایی آن شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه نمود: این خط انتقال حدود 63 کیلومتر طول دارد که تا به امروز بخشی از آن ساخته شده است و منتظر تامین اعتبار لازم هستیم تا آن را به سرانجام برسانیم.

به گفته دهقانی، پس از به انجام رسیدن این طرح، سالانه حدود 81 میلیون مترمکعب آب از تصفیه خانه سلطان آباد شیراز به دشت سروستان انتقال می یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه نمود: در قالب این طرح، منابع آب سطحی دشت شیراز حاصل از رودخانه خشک، توسط بند انحرافی و منابع آب زیرزمینی با احداث زهکش های زیرزمینی و پساب تصفیه شده فاضلاب شیراز توسط کانال ،خطوط لوله و ایستگاه پمپاژ به جنوب شیراز و دشت سروستان منتقل خواهد شد.

دهقانی بیان داشت: در پی توسعه روزافزون شهر شیراز، عوامل متعددی موجب شده که سطح آب زیرزمینی در قسمت وسیعی از محدوده این کلانشهر بالا آمده و به تبع آن مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد، از سوی دیگر برداشت بی رویه از منابع دشت سروستان مسائل مخاطره آمیز و نگران کننده ای را برای این دشت ایجاد نموده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: آب زیر زمینی و سطحی دشت شیراز و همچنین پساب تصفیه شده فاضلاب این شهر می تواند به عنوان یک منبع مطمئن به دشت سروستان و قسمتی از اراضی جنوب شیراز انتقال یابد.

او اعلام کرد: صنعت، گردشگری و اراضی جنوب شرقی شیراز و همچنین اراضی کشاورزی سروستان و حوزه زیست محیطی از جمله بخش هایی هستند که از انتقال این آب بهره مند خواهند شد.

دهقانی ادامه داد: کاهش آب زیرزمینی جنوب شرقی شیراز، حذف ماندآب ها و احیای اراضی کشاورزی و شهری جنوب شیراز، آبرسانی به اراضی کشاورزی سروستان و شرق شیراز و تامین آب مورد احتیاج بخش صنعت شیراز و سروستان از مزایای این طرح است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به سروستان 51 درصد پیشرفت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به سروستان 51 درصد پیشرفت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید