خبرنگاران ورزشکار پیوند اعضا ابهری به قله آلاقاپو خدابنده صعود کرد

به گزارش وبلاگ هوانورد، زنجان - خبرنگاران - دبیر هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: ورزشکار پیوند اعضا شهرستان ابهر با موفقیت به قله 2 هزارو 900 متری آلاقاپو در شهرستان خدابنده صعود کرد.

خبرنگاران ورزشکار پیوند اعضا ابهری به قله آلاقاپو خدابنده صعود کرد

رقیه کامران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هوانورد، اضافه کرد: این صعود موفقیت آمیز، آدینه /17 اردیبهشت ماه جاری/ به مناسب گرامیداشت روز جهانی بیماران خاص و صعب العلاج با حضور تیم کوهنوردی هشت نفره از ابهر، پنج نفره از زنجان و چهار نفره از خدابنده صورت گرفت که نعمت بابایی پور تنها ورزشکار پیوند اعضا این گروه تیمی بود.

وی با بیان اینکه بابایی پور تنها ورزشکار پیوند اعضا (پیوند کلیه) بود که توانست در قالب تیم ابهر به این قله صعود کند، گفت: فرهاد محرمی قیداری، سرپرستی این گروه کوهنوردی را بر عهده داشت.

کامران، توضیح داد: بطور معمول بیماران پیوندی با توجه به وضعیتی جسمی خود نمی توانند به ارتفاعات صعود نمایند و صعود به چندین قله از سوی این ورزشکار پیوند اعضا در واقع به عنوان یک شاهکار است که این قابل تقدیر و تحسین است.

وی اضافه کرد: صعود به قله سبلان و سهند در طی سال های گذشته از افتخارات این ورزشکار پیوند اعضا استان زنجان است و با این صعودها نشان داده است که بیماری پیوند اعضا در روحیه و توان این ورزشکار که از ملی پوشان این هیات ورزشی در رشته دوچرخه سواری می باشد اثر منفی نگذاشته است.

این کوهنورد ابهری نیز گفت: ساعت 6/30 صبح آدینه /17 اردیبهشت ماه/ صعود گروه کوهنوردی به قله شروع شد و ساعت 12:20 پس از (حدود 6 ساعت پیمایش) به قله رسیدیم و با توجه به اینکه این هدف از این کار نه صعود بلکه کوهپیمایی بود بنابراین هیچ عجله برای رسیدن به قله نداشتیم.

نعمت بابایی پور، اضافه کرد: تنها عضو پیوندی در میان این گروه کوهنوردی بودم و در حال حاضر نیز 40 ساله هستم و 21 شهریور ماه پارسال به قله چهار هزار و 811 متری سبلان و تیر ماه سال 96 نیز به قله سه هزار و 707 متری سهند صعود نموده ام.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ورزشکار پیوند اعضا ابهری به قله آلاقاپو خدابنده صعود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزشکار پیوند اعضا ابهری به قله آلاقاپو خدابنده صعود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید