طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرایی شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، برای اولین بار در کشور، طرح دانشگاه بدون دخانیات به عنوان یک برنامه راهبردی در دانشگاه تهران به طور رسمی وارد مرحله اجرایی شد.

طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرایی شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هوانورد، به نقل از دانشگاه تهران، طرح دانشگاه بدون دخانیات پس از آنالیز و تدوین در شورای راهبری و سیاست گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاه تهران در خردادماه 1395، طی برگزاری جلسات متعدد با افراد متخصص و نمایندگان تشکل ها و نهاد های دانشجویی و آنالیز تجارب دانشگاه های داخلی و خارجی در زمینه اجرای برنامه های کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات، در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب و در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در تاریخ 5 مرداد 98 به تصویب نهایی رسید.

تشکیلات اجرایی خط مشی دانشگاه بدون دخانیات شامل شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی با ریاست رئیس دانشگاه (دکتر محمود نیلی احمدآبادی)، نایب رئیس معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه (دکتر سعید حبیبا) و سه کارگروه فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه (دکتر محمدعلی زارع چاهوکی)، مشاوره و درمان با مسئولیت رئیس مرکز مشاوره دانشگاه (آقای حمید پیروی) و اطلاع رسانی و رسانه با مسئولیت مدیر کل روابط عمومی دانشگاه (دکتر عباس قنبری باغستان) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است برنامه های عملیاتی این طرح در اسفند ماه سال گذشته به تصویب نهایی رسید و جهت اجرا در سال 1400 ابلاغ گشت. در این راستا نایب رئیس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی دانشگاه بدون دخانیات (دکتر سعید حبیبا) بر فرایند اجرای برنامه های کارگروه های دانشگاه بدون دخانیات نظارت می نمایند.

دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه در ایران است که طرح دانشگاه بدون دخانیات را به صورت مدون تصویب نموده و در حال اجرای آن می باشد. با توجه به اهمیت مقوله مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها و پیشگامی دانشگاه تهران در این حوزه به عنوان یک دانشگاه نسل چهارمی، انتظار می رود این طرح به عنوان یک الگوی ملی مورد توجه قرار گرفته و گامی مؤثر در فرهنگ سازی در زمینه کاهش و کنترل مصرف دخانیات داشته باشد.

در جلسات شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی دانشگاه بدون دخانیات، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و سازمان بهداشت جهانی (WHO) حضور داشتند و امید است که با بهره مندی از پشتیبانی فنی و تخصصی و اجرایی سازمان های مذکور، گواهی اولین دانشگاه بدون دخانیات ایران در خرداد ماه 1400 از دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی اخذ شود.

لازم به ذکر است؛ علاقه مندان برای اطلاع از گام های اولیه طرح دانشگاه بدون دخانیات می توانند به صفحه اختصاصی این طرح در وب سایت رسمی دانشگاه تهران مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید