دلیل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی و روش تعمیر آن

به گزارش وبلاگ هوانورد، کار نکردن دکمه های لباسشویی به معنای این است که شما نمی توانید برنامه شست وشو به دستگاه بدهید و به طور کلی لباسشویی شما از کار افتاده است. عوامل مختلفی باعث بروز این مشکل می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا دلیل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی را آنالیز کنیم و راهکارهای برطرف آن را بشناسیم.

دلیل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی و روش تعمیر آن

چنانچه با راهکارهای ارائه شده در این مطلب راه اندازی مجدد دکمه های لباسشویی امکان پذیر نبود یا در زمینه های دیگر احتیاج به خدمات تعمیر لباسشویی دارید، می توانید به وسیله ثبت سفارش در صفحه تعمیر لباسشویی سایت وبلاگ هوانورد ضمن آگاهی از قیمت تعمیر ماشین لباسشویی، از متخصصان وبلاگ هوانورد مشاوره رایگان دریافت کنید.

بعلاوه یادآور می شویم که یکی از خدمات پرتکرار وبلاگ هوانورد، خدمات نظافت منزل با نظافتچی خانم و آقا است که به وسیله نیروهای خدماتی کاربلد و باتجربه ارائه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • فعال کردن قفل کودک ازجمله رایج ترین علت کار نکردن ماشین لباسشویی است.
  • گاهی اوقات علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی می تواند باز بودن درب دستگاه و خراب بودن سوئیچ درب باشد.
  • از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان هایی که مقدار رطوبت بالایی دارند مانند نصب لباسشویی در نزدیکی حمام یا کنار سینک ظرفشویی خودداری کنید.

علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی یک وسیله کاربردی و ضروری است که با شست وشوی لباس ها به وسیله آن، بخش بزرگی از امور روزمره اشخاص به راحتی انجام می گردد و بدون شک از کار افتادن آن کاربران را به زحمت می اندازد.

یکی از مسائل شایع، کار نکردن پنل لباسشویی و دکمه های آن است. با توجه به اهمیت این موضوع مسائلی که علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی هستند را در ادامه آنالیز می کنیم.

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان خبره وبلاگ هوانورد بسپارید.

  • اعزام تعمیرکار لباسشویی به منزل
  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی

نصب و تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ هوانورد

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان خبره وبلاگ هوانورد بسپارید.

  • اعزام تعمیرکار لباسشویی به منزل
  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی

نصب و تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ هوانورد

1. خرابی سنسورها

سنسورهای قدیمی و فرسوده می توانند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی باشند. اگر دکمه های ماشین لباسشویی سفت شده اند و به سختی کار می نمایند یا در حین فشردن حالت دندانه دار دارند، باید سنسورهای ماشین لباسشویی را چک کنید.

معمولاً مشکل و اختلال سنسورها در ماشین لباسشویی های دیجیتال به سادگی برطرف می گردد. عموماً خاموش و روشن کردن پنل های دیجیتال در بعضی موارد می تواند چاره راه باشد

اما بازهم ضروری است برای برطرف علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه و مشورت با متخصصان و کارشناسان صاحب نظر در این حوزه مطمئن ترین راه است.

2. اختلال در سیستم برق ماشین لباسشویی

در بعضی موارد مشکل و نقص در سیستم برق ماشین لباسشویی می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی باشد. پس در صورت از کار افتادن دکمه های ماشین لباسشویی ابتدا دوشاخه اصلی ماشین لباسشویی را آنالیز کنید.

گاهی شل بودن دوشاخه برق می تواند علت قطع و وصل شدن دکمه ها و اختلال در روند کار گردد.

3. اختلال در بریکر ماشین لباسشویی و جعبه فیوز

اگر موارد فوق علت کار نکردن دکمه های لباسشویی نبود، به سراغ جعبه فیوز خانه بروید و توجه کنید که تمام کلیدهای جعبه فیوز باید در یک جهت باشند. اگر یکی از کلیدها مخالف دیگر کلیدها باشد.

امکان سوختن فیوز وجود دارد و این همان علت عمل نکردن دکمه های ماشین لباسشویی یا به بیان بهتر از کار افتادن ماشین لباسشویی است. در چنین مواردی تعویض کلید فیوز به وسیله برقکار می تواند تنها راهکار باشد.

(برای ثبت سفارش جهت انواع خدمات برقکاری و سیم کشی با هزینه مصوب اتحادیه کلیک کنید.)

4. داغ کردن ماشین لباسشویی

استفاده مداوم و کارکرد بیش ازحد ماشین لباسشویی می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی باشد. در چنین مواردی بهتر است با دست به قسمت بالا و جانبی ماشین لباسشویی دست بزنید و دمای آن را آنالیز کنید. توجه داشته باشید که دستتان خیس نباشد زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد.

اگر دستگاه بیش ازحد داغ بود، آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد گردد. پس از خنک شدن ماشین لباسشویی، مجدداً آن را روشن کنید و نحوه عملکرد دکمه ها را مورد آنالیز قرار دهید. اگر علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی داغ کردن دستگاه باشد، به این روش باید مشکل برطرف گردد.

هرگاه در هنگام کار ماشین لباسشویی متوجه بوی سوختن قطعه پلاستیکی، صداهای ناخوشایند، بوی سوختگی لاستیک یا بیرون آمدن دود از ماشین لباسشویی شدید، حتماً دستگاه را قطع کنید و با تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

5. باز بودن درب ماشین لباسشویی

گاهی اوقات علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی می تواند باز بودن درب دستگاه و خراب بودن سوئیچ درب باشد. در بسیاری از موارد اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی باز نگردد دکمه ها کار نمی نمایند تا خطر و احتمال آب گرفتگی را به صفر برسانند.

پس اگر دکمه های پنل به علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی کار نکردند حتماً مخزن قرارگیری لباس های چک را بازنموده و مجدداً ببندید، درصورتی که این محفظه دارای شکستگی یا اختلال است، حتماً آن را در اسرع وقت تعویض یا تعمیر کنید.

6. نشتی و گرفتگی فیلتر و لوله تخلیه

نشتی و گرفتگی محفظه ورود و خروج آب می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی باشد. پیشنهاد ما این است که با سرویس کامل ماشین لباسشویی، سالم بودن قطعات و عدم نشتی دستگاه را آنالیز کنید.

7. اختلالات ماشین لباسشویی؛ علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی

برای شناخت بعضی از دلایل احتیاج به ابزارهای خاصی نظیر مولتی متر است. گاهی اختلال در اجزای داخلی نظیر پمپ، درام، سوئیچ درب و صفحه کنترل اصلی می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی باشد.

با توجه به این موضوع گاهی برای برطرف مشکل دکمه های لباسشویی باید با یک کارشناس حرفه ای تماس گرفت.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی به زبان ساده

8. فعال شدن قفل کودک

در 50 درصد مواقع علت کار نکردن دکمه ماشین لباسشویی می تواند فعال شدن قفل کودک باشد. در چنین مواقعی با غیبرطرفال کردن این قابلیت ماشین لباسشویی می تواند مانند سابق به خوبی کار کند.

اگر نمی دانید چگونه قفل کودک را غیبرطرفال کنید بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید چراکه نحوه فعال و غیبرطرفال کردن قفل کودک در هر دستگاه ماشین لباسشویی فرق دارد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم راهنمای فعال و غیبرطرفال کردن ماشین لباسشویی بوش، غیبرطرفال کردن قفل کودک لباسشویی سامسونگ و فعال کردن قفل کودک لباسشویی پاکشوما را مطالعه فرمایید.)

9. رطوبت بیش ازحد محیط؛ علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی

معمولاً ساکنین مناطقی که آب وهوای مرطوب دارند، بیشتر با مشکل کار نکردن دکمه ماشین لباسشویی روبرو هستند. رطوبت موجب زنگ زدگی قطعات و اختلال در سیستم برق رسانی دستگاه می گردد.

در حالت کلی بهتر است از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان هایی که مقدار رطوبت بالایی دارند مانند نصب لباسشویی در نزدیکی حمام یا کنار سینک ظرفشویی خودداری کنید.

عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ هوانورد

10. به هم ریختگی تنظیمات ماشین لباسشویی

گاهی علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی دقیقا معین نیست و اصطلاحا دستگاه هنگ نموده است. در چنین مواردی بهتر است ماشین لباسشویی ریست گردد.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی تنها کافی است دستگاه را برای 60 الی 70 ثانیه از برق بکشید و سپس آن را به دستگاه متصل کنید. این کار سبب تنظیم شدن برنامه های دستگاه خواهد شد.

(برای مطالعه راهنمای آموزش ریست ماشین لباسشویی ال جی کلیک کنید.)

11. رسوب گیری و شکستگی دکمه

در بسیاری از موارد رسوب گرفتگی اطراف دکمه یا شکستگی آن درنتیجه فشرده ناصحیح دکمه می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی است. در چنین مواردی بهتر است دکمه تعویض گردد.

موارد فوق همگی علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی بودند که باهم آنالیز کردیم اگر همیشه با اختلال کار نکردن دکمه ها روبرو هستید، بهتر است از یک تعمیرکار یاری بخواهید.

کدهای خطاهای دکمه های دستگاه ماشین لباسشویی

دانستن خطاهای ماشین لباسشویی گاهی می تواند در عیب یابی دستگاه مؤثر باشد. جدول زیر بعضی از خطاها و کدهای ماشین های لباسشویی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ردیفبرند ماشین لباسشوییعنوان خطاعلت
1سامسونگ44C/E1/Eآنالیز نشتی ها گرفتگی ها
2سامسونگ5E/E2/5Cاختلال در فیلتر
3سامسونگE1/PH1/9E2/PLO9قطعی برق دستگاه
4سامسونگ12E/14E/BE2/BE1اختلال و سفتی دکمه ها
5سامسونگDDCباز بودن درب ماشین لباسشویی
6سامسونگHE3دمای بالای دستگاه
7ال جیDEباز بودن درب دستگاه
8ال جیCLفعال بودن قفل کودک
9دووLEباز بودن درب ماشین لباسشویی
10دووE4نشتی در لباسشویی
11دووH4دمای بیش ازحد دستگاه
12بوشعلامت کلید یا CHILD LOCK ACTIVEفعال بودن قفل کودک
13بوشE16 یا F16باز بودن درب ماشین لباسشویی

جمع بندی

با توجه به اینکه علت کارنکردن دکمه های ماشین لباسشویی می تواند متفاوت باشد، راهکارهای برطرف این مشکل هم متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال در صورت رطوبت و شکستگی دکمه، پنل باید تعویض گردد.

در بعضی موارد دیگر نیز تعویض فیوز یا غیبرطرفال کردن دکمه قفل کودک می تواند به برطرف مشکل دکمه های لباسشویی یاری کند.

توجه داشته باشید که پنل های لباسشویی حساس هستند و ممکن است با دستکاری شما بسوزند و کاملا از کار بیفتند؛ در اینصورت برای تعویض پنل لباسشویی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

اگر در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی مهارت کافی ندارید، توصیه می کنیم از یک تعمیرکار بخواهید تا برای برطرف علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی به شما یاری کند.

سؤالات متداول

چرا ماشین لباسشویی من روشن نمی گردد؟

روشن نشدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی اعم از اختلال در سیستم برق، دمای بالا، رطوبت و غیره داشته باشد؛ اما به طورکلی اگر ماشین لباسشویی به یاری دکمه ها روشن نمی گردد یا پس از روشن شدن هیچ کاری نمی کند احتمالاً زباله در ماشین لباسشویی گیرنموده است. بهتر است بخش فیلتر ماشین لباسشویی را آنالیز کنید و در صورت وجود سکه، دکمه، زیپ و غیره حتماً آن ها را خارج کنید.

چگونه کنترل پنل ماشین لباسشویی را ریست کنم؟

برای تنظیم مجدد کنترل های الکترونیکی در ماشین لباسشویی، کلید مدار یا فیوز ماشین لباسشویی را ببندید یا ماشین لباسشویی را به مدت 1 الی 2 دقیقه از برق بکشید. سپس مجدداً ماشین را راه اندازی کنید.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را غیبرطرفال کنم؟

غیبرطرفال سازی قفل کودک در هر نوع و مدل ماشین های لباسشویی فرق دارد. ازاین رو بهتر است با تماشا خطای قفل کودک به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

منبع: آچاره

به "دلیل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی و روش تعمیر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی و روش تعمیر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید