لکسوس LBX: کراس اوور لوکس کوچک

به گزارش وبلاگ هوانورد، لکسوس LBX با توانی هیبریدی 134 اسب بخار به عنوان یک کراس اوور لوکس کوچک معرفی گردید.

لکسوس LBX: کراس اوور لوکس کوچک

شایعاتی درباره یک Yaris Cross با شیک و شور برای سال ها در حال پخش شدن بود و اکنون لکسوس LBX به طور رسمی معرفی شده است. این مدل را به عنوان نسل نو ورودی در سطح پایین جایگزین CT hatchback قرار داده اند. این خودرو بر روی یک شاسی GA-B واقع شده است که از همان شاسی تویوتا استفاده می نماید، اما با طراحی متفاوتی برای بهتر جلوه دادن به زبان طراحی لکسوس به صورت داخلی و خارجی.

طول LBX برابر با 4190 میلی متر (165 اینچ)، عرض 1825 میلی متر (71.8 اینچ) و ارتفاع 1545 میلی متر (60.8 اینچ) دارد و دارای بزرگ ترین فاصله بین دو محور در مقدار 2580 میلی متر (101.5 اینچ) است. لکسوس کوچک با چرخ های 18 اینچی به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه می گردد و در واقع کمی بزرگتر از Yaris Cross است و وزن آن 1280 کیلوگرم (2821 پوند) است. این خودرو با گزینه های جلو و چهار چرخ موجود خواهد بود و همه تنظیمات تنها با یک گیربکس متغیر پیوسته عرضه می شوند.

در قلب LBX یک موتور هیبریدی مستند به موتور بنزینی سه سیلندر 1.5 لیتری واقع شده است. این موتور باعث فراوری 134 اسب بخار (100 کیلووات) قدرت ترکیبی و گشتاور بیشینه 185 نیوتن-متر (136 پوند-فوت) می گردد. این توان الکتریکی کافی برای شتاب دهی 0 تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) در 9.2 ثانیه و ظرفیت کشش بیشینه 750 کیلوگرم (1653 پوند) است.

تمام نسخه های نو لکسوس از سیستم تعلیق جلویی مکفرسون استرات استفاده می نمایند در حالی که تعلیق عقب برای مدل های دوچرخ محرک جلو از بالشتک مارپیچی و برای مدل های چهارچرخ محرک جلو از چرخش دوگانه استفاده می نماید. مشخصات فنی برای مدل چهارچرخ محرک جلو هنوز اعلام نشده است، اما ما می دانیم که در قسمت عقب یک موتور الکتریکی اضافه خواهد شد. به طور جالب، این کراس اوور کوچک دارای کاپوت آلومینیومی و بعلاوه قالب چرخ نو، قاب های جانبی و قسمت های پایینی درب ها است که به منظور کاهش وزن طراحی شده اند.

اما داخل خودرو، LBX دارای یک کلاستر دیجیتال کامل 12.3 اینچی با یک صفحه نمایش سرنشین جلو به صورت اختیاری به همراه یک صفحه نمایش لمسی 9.8 اینچی است. سیستم تفریح از هر دو Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می نماید، اما فقط Apple CarPlay امکان اتصال بی سیم را دارد. لکسوس بار دیگر با Mark Levinson همکاری نموده است که سیستم صدای 13 بلندگویی را همراه با یک ساب ووفر فراهم می نماید.

اگر مدل دوچرخ محرک جلو را انتخاب کنید، ظرفیت بارگیری 332 لیتر (11.7 فوت مکعب) با نشستن صندلی های عقب را دریافت خواهید کرد. LBX مجهز به چهارچرخ محرک جلو احتمالاً به علت سخت افزار اضافی نصب شده در قسمت عقب کمتر کاربردی خواهد بود. LBX اولین محصول این شرکت است که عمده توسعه آن در اروپا صورت گرفته است.

این خودرو برنامه ریزی شده است تا تا خاتمه سال جاری فراوری گردد و در اروپا به همراه بازارهای دیگر در اوایل سال 2024 به فروش برسد.

منبع: فوت و فن / motor1.com

به "لکسوس LBX: کراس اوور لوکس کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس LBX: کراس اوور لوکس کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید