ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید

به گزارش وبلاگ هوانورد، اگر ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید چند احتمال را باید در نظر گرفت. برای عیب یابی مشکل ابتدا آنالیز کنید که آیا سیم برق به پریز وصل است؟ و آیا پریز جریان برق دارد یا خیر؟ اگر مشکل از برق دستگاه نبود، احتمالا فیوز یا قطع کننده مدار ایراد پیدا نموده اند.

ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید

در بیشتر مواقع دلیل روشن نشدن ماکروفر خرابی تایمر است. حال اگر ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید مشکل از کجاست؟ در چنین شرایطی باید نقص تایمر را فراموش کنید و احتمالات دیگر را در نظر بگیرید.

گاهی پیش می آید که تایمر ماکروفر کار می نماید اما روشن نمی گردد. معمولا این مشکل به دلیل تنظیم نبودن تایمر یا تنظیمات اشتباه آن است یا باز بودن درب، سوختن مگنترون یا دیود رخ می دهد. در حالت کلی شش دلیل احتمالی را می توانیم به این مشکل مربوط بدانیم.

بیشتر این مسائل جزئی هستند که می توانید در چند ثانیه آنها را حل کنید. چنانچه شما هم با این مشکل روبرو هستید که ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید، با مجله وبلاگ هوانورد همراه باشید تا راهکارهای برطرف این مشکل را توضیح دهیم.

اگر در هر مرحله متوجه شدید از عهده این کار بر نمی آیید با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. برای این کار کافی است به وسیله وبسایت وبلاگ هوانورد، در بخش تعمیر ماکروفر درخواست خود را ثبت کنید و از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اگر تایمر ماکروفر کار می نماید اما دستگاه گرم نمی گردد ممکن است به دلیل معیوب بودن سوئیچ درب آن باشد.
  • احتمال دیگر این است که مگنترون سوخته باشد. این قطعه مایکروویوهایی را فراوری می نماید که غذا پخته گردد.
  • گاهی اشتباه بودن تنظیمات تایمر ماکروفر دلیل اصلی روشن نشدن دستگاه با وجود فعال بودن تایمر است.
  • قفل نشدن درب ماکروفر هم دلیل روشن نشدن آن است گرچه تایمر فعال است.
  • اگر غذای منجمد یا غلات را داخل ماکروفر بگذارید ممکن است روشن نگردد. با این که تایمر آن در حال کار است.

ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید؛ عیب یابی مشکل در یک نگاه!

  • تایمر تنظیم نیست. برای حل این مشکل تایمر ماکروفر را ریست کنید.
  • تایمر به اشتباه تنظیم شده است. حالت نمایشی یا کنترل قفل را خاموش کنید و در صورت پایین بودن سطح توان را افزایش دهید.
  • مشکل به غذای داخل ماکروفر مربوط است. از گذاشتن غذاهای خشک و گوشت منجمد داخل ماکروفر خودداری کنید.
  • درب ماکروفر به خوبی قفل نشده است. برای حل این مشکل مواد غذایی و سایر موانع احتمالی را بردارید تا درب بسته گردد. اگر بسته نشد سوئیچ و قفل درب ماکروفر را آنالیز کنید و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض نمایید.
  • مگنترون سوخته است. مگنترون را آنالیز کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.
  • دیود سوخته است. اگر دیود سوخته باشد باید آن را تعویض کنید یا از تعمیرکار بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

چرا ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید؟

اگر ماکروفر شما روشن نمی گردد اما به نظر می رسد تایمر آن کار می نماید برای عیب یابی مشکل موارد زیر را در نظر بگیرید.

1. تایمر ماکروفر تنظیم نشده است

شاید برای شما پیش آمده باشد که ماکروفر را به برق زده اید و روشن شده و فراموش کردید تایمر آن را تنظیم کنید. در چنین شرایطی منتظر می مانید تا ماکروفر کار کند؛ اما هیچ اتفاقی نمی افتد. پس قبل از هر کاری مطمئن شوید که تایمر تنظیم شده است.

برای آنالیز این مشکل که چرا تایمر ماکروفر کار می نماید اما روشن نمی گردد تایمر را چک کنید. برای تنظیم تایمر مراحل زیر را انجام دهید.

  • دکمه Clock را فشار دهید.
  • زمانی را که می خواهید ماکروفر کار کند وارد کنید.
  • یک بار دیگر Clock را فشار دهید و بین AM و PM یکی را انتخاب کنید.
  • برای آغاز شمارش معکوس، آغاز، ok یا Enter را فشار دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

2. تایمر ماکروفر اشتباه تنظیم شده است

گاهی اوقات مشکل به تنظیم اشتباه تایمر ماکروفر مربوط است که شامل هر یک از این موارد می گردد.

  • قفل کنترل

فعال بودن قفل کنترل یا قفل کودک تمام عملکرد ماکروفر را قفل می نماید. این بدان معناست که ماکروفر شما بعد از فعال شدن دکمه قفل کودک، کار نمی نماید یا گرم نمی گردد.

  • روشن بودن دکمه دمومد

با فعال شدن عملکرد حالت نمایشی می توانید آنچه که ماکروفر می تواند انجام دهد را بدون آغاز به کار آن تجسم کنید. گاهی تایمر شمارش معکوس بسیار سریع کار می نماید که البته غیرعادی است.

  • پایین بودن سطح توان

اگر ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید احتمالا سطح توان بالای دستگاه را تنظیم نکرده اید. در این شرایط ماکروفر شما روشن نمی گردد حتی اگر تایمر درست باشد.

برای برطرف این مشکل آنالیز کنید که آیا عملکرد کنترل قفل یا حالت نمایشی فعال است و آن را خاموش کنید. سپس به سطح توان دستگاه نگاه کنید. اگر سطح توان آن کم است آن را بالا ببرید تا ماکروفر شما قدرت بیشتری داشته باشد.

3.مگنترون سوخته است

اگر تا این مرحله نتوانسته اید دلیل این مشکل را بیابید که چرا ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید، مگنترون را آنالیز کنید. وظیفه مگنترون تبدیل DC با جریان بالا یا ولتاژ بالا به فرکانس ماکروفر است تا دستگاه گرم گردد. اگر مگنترون سوخته باشد از گرم شدن ماکروفر جلوگیری می گردد.

مگنترون سوخته باید تعویض گردد. از قلم نیاندازید که مگنترون قطعه ای با ولتاژ بالا است؛ بنابراین باید احتیاط کنید چون ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. حتی زمانی که مایکروویو از برق جدا است احتیاط لازم را داشته باشید. بهتر است تعویض این قطعه را به متخصص تعمیرات بسپارید.

4. درب ماکروفر به خوبی قفل نشده است

اگر درب مایکروویو به درستی قفل نگردد برد کنترل ممکن است آن را به عنوان یک خطا تشخیص دهد و ماکروفر آغاز به کار نکند. بعلاوه مسدود شدن قسمت های مختلف درب ماکروفر به دلیل تجمع مواد غذایی یا گرد و خاک می تواند دلیل این مشکل باشد.

اگر سوئیچ مایکروویو معیوب باشد و نتواند با برد کنترل ارتباط برقرار کند ماکروفر کار نمی نماید. خرابی سوئیچ درب باعث می گردد درب به درستی بسته نگردد و ماکروفر آغاز به کار نکند. ممکن است قفل در شکسته باشد و به همین خاطر محکم نگردد و ماکروفر خاموش بماند.

برای برطرف این مشکل قسمت های مختلف درب ماکروفر را از نظر گرفتگی آنالیز کنید. اگر درب بسته نمی گردد قفل آن را از نظر آسیب دیدگی آنالیز کنید و آن را تعویض نمایید. اگر چفت درب سالم است سوئیچ درب را با مولتی متر تست کنید و در صورت عدم تداوم آن را تعویض نمایید.

5. غذای نامناسب را داخل دستگاه گذاشته اید

هر غذایی مناسب مایکروویو نیست و حتی اگر تایمر درست باشد دستگاه ممکن است کار نکند. به عنوان مثال، اگر غذاهای خشک مانند نان و غلات پخته نشده داخل ماکروفر بگذارید ممکن است روشن نگردد. از گذاشتن گوشت منجمد داخل ماکروفر خودداری کنید.

برای جلوگیری از این مشکل غذاهای خشک و گوشت منجمد را در مایکروویو نپزید. گزینه های مرطوب را در نظر بگیرید. کتابچه راهنما را آنالیز کنید تا ببینید سازنده چه نوع غذایی را مناسب پخت داخل مایکروویو می داند.

نصب و تعمیرات تخصصی ماکروفر با تیم وبلاگ هوانورد

6. دیود سوخته است

اگر ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید ممکن است دیود سوخته باشد. دیود قطعه دیگری است که ممکن است بسوزد و در کارکرد ماکروفر اختلال ایجاد کند. زمانی که دیود به دلیل مشکل برق می سوزد مانع دریافت توان کافی مگنترون می گردد. در نتیجه با این مشکل روبرو خواهید شد که ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید.

با آنالیز تداوم دیود با مولتی متر می توانید دیود معیوب را تشخیص دهید. اگر دیود تداوم ندارد آن را تعویض کنید. برای ایمنی بیشتر مانند تعویض مگنترون، بهتر است این کار را به متخصص تعمیرات بسپارید.

جمع بندی

اگر ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید ممکن است تنظیمات آن اشتباه باشد. در این صورت آنالیز کنید که آیا دمومد یا قفل کنترل روشن است یا خیر. اگر یکی از آنها فعال است آن را خاموش کنید.

گاهی سوختگی دیود یا مگنترون را هم می توان به روشن نشدن ماکروفر با وجود فعال بودن تایمر آن مرتبط دانست. بهتر است این مشکل را به یک متخصص تعمیرات بسپارید تا ایراد را مورد آنالیز قرار دهد و تعیین گردد که چرا ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید؟

سوالات متداول

چرا ماکروفر روشن نمی گردد اما برق دارد؟

اگر ماکروفر شما روشن نمی گردد اما برق دارد ممکن است تنظیمات دستگاه اشتباه باشد. مواردی مانند فعال بودن قفل کنترل یا دمو مد از جمله دلایل این مشکل هستند.

چرا ماکروفر متوقف می گردد اما تایمر به کار خود ادامه می دهد؟

اگر ماکروفر شما گرم نمی گردد اما تایمر آن همچنان کار می نماید به احتمال زیاد به دلیل خرابی برد کنترل است. برد کنترل معیوب نمی تواند به خوبی با سایر اجزای ماکروفر ارتباط برقرار کند. در نتیجه دستگاه به طور ناخواسته متوقف می گردد و گاهی مجبور می شوید آن را ری استارت کنید.

رایج ترین دلیل خرابی ماکروفر چیست؟

معمو ل ترین دلیل خرابی ماکروفر سوختن مگنترون است. اگر این قطعه معیوب باشد ماکروفر غذا را گرم نمی نماید. گاهی اوقات سوختن و خرابی مگنترون می تواند مانع از روشن شدن ماکروفر شما گردد حتی اگر تایمر درست باشد.

چگونه ماکروفر را ریست می کنیم؟

می توان بیشتر برندهای ماکروفر را با جدا کردن آنها از برق به مدت حداقل 5 دقیقه مجدداً تنظیم کرد. اگر نشد دکمه Cancel/Reset را فشار دهید و منتظر بمانید تا ببینید آیا ماکروفر دوباره تنظیم می گردد یا خیر.

منبع: آچاره

به "ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکروفر روشن نمی گردد اما تایمر کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید