محصولات ارگانیک خراسان جنوبی کدامند؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید حدود 111 تن محصول ارگانیک در یک سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

محصولات ارگانیک خراسان جنوبی کدامند؟

به گزارش وبلاگ هوانورد به نقل از ایسنا، غلامرضا قوسی، یکشنبه 15 تیرماه به رسانه های گروهی گفت: محصولات ارگانیک تولید شده در استان در یک سال گذشته شامل؛ 103 تن زرشک، 234 کیلوگرم زعفران و 7 تن و 624 کیلوگرم گل محمدی است که سالم و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی، تولید شد.

وی افزود: در خراسان جنوبی، 151 هکتار زمین زیر کشت محصولات ارگانیک است که از این مقدار، 38 هکتار مربوط به زرشک، 84 هکتار مربوط به زعفران و 29 هکتار مربوط به گل محمدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: محصولات ارگانیک استان در شهرستان های قاین، زیرکوه، سرایان، بیرجند و سربیشه تولید می شود که بیشترین آن مربوط به شهرستان های زیرکوه و قاین است.

قوسی یادآور شد: محصولات ارگانیک تولید شده در خراسان جنوبی به استان های خراسان رضوی و تهران و همچنین کشورهای اروپایی، آلمان و فرانسه فرستاده می شود.

خراسان جنوبی تنها تولیدکننده زرشک بی دانه در جهان است که سالانه 21 هزار تن زرشک در آن تولید می شود.

زعفران نیز یکی از محصولات کشاورزی ارزشمند صادراتی ایران است که در زمین های خشک و نیمه خشک جنوب خراسان و برخی نقاط کشور کشت می شود.

سطح کشت گل محمدی نیز در خراسان جنوبی 260.7 هکتار است، که از این میزان 155.5 هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

منبع: همشهری آنلاین

به "محصولات ارگانیک خراسان جنوبی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ارگانیک خراسان جنوبی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید