ورزشی که برای همه سنین فوق العاده است!

به گزارش وبلاگ هوانورد، ورزش فواید زیادی برای بدن و ایجاد سلامتی در فرد دارد. یکی از بهترین ورزش ها پیاده روی است. پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود فرایند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد. این ورزش که به صورت تک نفره و گروهی قابل انجام است، فرایند درمان بسیاری از بیماری ها را تسریع می بخشد.

ورزشی که برای همه سنین فوق العاده است!

شرایط پیاده روی

هنگام پیاده روی مانند هر ورزشی، بدن احتیاج به گرم شدن دارد، به همین خاطر هم ضروری است تا 10 دقیقه اول پیاده روی را برای گرم شدن بدن آرام و آهسته قدم بردارید و راه بروید. این کار باعث می گردد تا به تدریج ماهیچه ها گرم شده و قلب نیز تحریک گردد.

با تحریک قلب ضربان قلب نیز بالا می رود و در این حالت بدن آماده انجام حرکات سنگین تر و تندتر است. بعد از گرم شدن بدن برای پیاده روی به مدت 20 دقیقه با سرعت بالا راه بروید و به آرامی آغاز به دویدن کنید. در انتها برای فشار نیامدن به بدن باید به آرامی سرعت تان را کم کنید. در حین پیاده روی باید به استیل و چگونگی راه رفتن تان نیز توجه کنید.

در زمان پیاده روی باید کمر صاف و شکم داخل باشد و تنفس تنها از راه دم و بازدم با دهان صورت گیرد. در ابتدای پیاده روی سعی کنید با قدم های کوتاه آغاز به حرکت نموده و زمانی که می خواهید سرعتتان را بالا ببرید بر طول قدم هایتان بیافزایید. توجه داشته باشید اگر زمان پیاده روی ضربان قلبتان بیش از حد افزایش یافت به یک باره نایستید بلکه به تدریج سرعتتان را کاهش دهید.

فواید ورزش پیاده روی

چربی سوزی

به دلیل نداشتن تحرک کافی و یکجا نشینی مداوم، بدن سوخت و ساز لازم را برای از بین بردن میزان قابل توجهی از چربی ها و کالری های را ندارد، به همین خاطر افراد چاق می شوند. پیاده روی ورزش است که به طور مداوم و تحت هر شرایطی می توان آن را انجام داد. این ورزش با سرعت بالا و یا به صورت دویدن سبب می گردد تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد و در نتیجه فرد در حین پیاده روی میزان قابل توجهی کالری و چربی بسوزاند که در صورت انجام مداوم این ورزش می توانید تا حدی وزن خودتان را کاهش دهید.

تقویت قلب و رگ های خونی

پیاده روی به صورت روزانه باعث می گردد تا به مرور زمان، قلب و رگ های خونی قلب تقویت گردد و در نتیجه آن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مخصوصاً در سنین پیری و میانسالی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

پیاده روی باعث می گردد تا بافت های آسیب دیده قلب به طور مجدد بازسازی گردد. اما باید توجه داشت که بیماران قلبی باید تحت نظر پزشک به پیاده روی بپردازند.

درگیر شدن همه ماهیچه ها

پیاده روی بر تمام اعضاء و اندام های بدن تاثیر می گذارد. افرادی که ورزش پیاده روی را انتخاب می نمایند تا حد زیادی سلامت تمام اعضای خود را تضمین نموده اند. پیاده روی باعث می گردد تا در حین انجام این ورزش تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه های پا، شکم، قلب و... درگیر شوند و این امر باعث می گردد تا افراد از ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی در امان باشند.

چگونه پیاده روی کنیم؟

شاید مشکل بعضی از افراد این باشد که زمان مناسب را برای رفتن به پارک و پیاده روی نداشته باشند. در چنین شرایطی می توانند به جای استفاده مکرر از آسانسور در محل کارشان و یا منزل از پله ها بالا پایین بروند و یا هنگامی که از اتوبوس استفاده می نمایند برای رسیدن به مقصد شان 1 الی2 ایستگاه زودتر پیاده شوند و راستا باقی مانده را پیاده بروند.

همچنین افراد می توانند در هنگام خرید، فروشگاه هایی را انتخاب نمایند که از محل سکونت شان دورتر است تا مجبور باشند این مسافت را پیاده طی نمایند. برای جذابیت بیشتر پیاده روی می توانید از موسیقی یا کتاب صوتی در حین پیاده رویی بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "ورزشی که برای همه سنین فوق العاده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشی که برای همه سنین فوق العاده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید