پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرنگاران/کرمانشاه با حضور معاون اول رییس جمهور کلنگ احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب به زمین زده شد.

پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد

این طرح عظیم امروز (18 بهمن) با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و جمعی از مدیران ملی و استان کرمانشاه با سرمایه گذاری 545 میلیون دلار و در زمینی به وسعت 54 هکتار در منطقه ویژه مالی اسلام آباد غرب کلنگ زنی شد.

ظرفیت فراوری این طرح 965 هزارتن متانول، پروپیلن، پلی پروپیلن و بنزین پیرولیز در سال است.

در زمان ساخت این پتروشیمی 4500 نفر مشغول به کار خواهند شد و قرار است تا سال 1403 به بهره برداری برسد.

درآمد سالیانه این پتروشیمی 220 میلیون دلار پیش بینی شده است.

به گزارش وبلاگ هوانورد، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب که امروز(18 بهمن) با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزارشد، حجم سرمایه گذاری این پروژه را 545 میلیون دلار گفت و گفت: این پروژه در زمان ساخت 4500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ظرفیت فراوری این پروژه را 965 هزارتن پروپلین از گاز طبیعی در سال دانست و توضیح داد: پیش بینی می کنیم این پروژه در سال 1403 به فراوری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: بخشی از آب مورد احتیاج برای این پروژه از سد آزادی تامین می گردد، اما در مجموع نگرانی هایی را درباره تامین آب آن داریم که امیدواریم در این رابطه همکاری های لازم را از سوی وزارتخانه مربوطه ببینیم.

وی تاکید نمود: با راه اندازی این پروژه سالانه 220 میلیون دلار درآمد خواهد داشت و احتیاج استا های منطقه غرب و شمال غرب کشور را نیز تامین می نماید.

محمدی مهمترین شاخصه این طرح را ایرانی بودن آن دانست و اضافه کرد: برای احداث این پتروشیمی از دانش فنی مهندسین ایرانی استفاده می کنیم و در بحث کاتالیست ها هم که یکی از مهمترین مواد مصرفی پتروشیمی ها محسوب می گردد که به علت وارداتی بودن همیشه از معضلات ما بود، با فراوری آنها توسط مهندسین ایرانی مشکل چندانی نیز در این رابطه نخواهیم داشت.

وی گفت: هرچند طی سالهای گذشته حدود 20 مجوز برای سرمایه گذاران جهت احداث این دست از پتروشیمی ها صادر نموده ایم، اما به دلیل نبود دانش فنی تا به امروز هیچکدام به مرحله عملیاتی نرسیده اند و طرح اسلام آبادغرب اولین طرح سبد فراوری پروپیلین شرکت صنایع ملی پتروشیمی است که می توان کارگاه های عظیم و کوچک در پایین دست را برای آن تعریف کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی اسلام آبادغرب کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید