پوشش هوایی سنت پترزبورگ توسط سامانه جدید موشکی اس-400

به گزارش وبلاگ هوانورد، ناحیه نظامی غربی روسیه سامانه های جدید موشک های اس-400 را تحویل گرفته است که پوشش هوایی شهر سن پترزبورگ را برعهده خواهد داشت و این سیستم در ماه فوریه سال 2020 به حالت آمادگی رزمی در خواهد آمد.

پوشش هوایی سنت پترزبورگ توسط سامانه جدید موشکی اس-400

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوانوردُ پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون ازوزدا روسیه روز آدینه اطلاع داد که شهر سن پترزبورگ این کشور تحت پوشش مطمئن سامانه های موشکی اس- 400 قرار می گیرد. جدیدترین سیستم پدافند هوایی در اختیار واحد توپخانه و ضدهوایی ناحیه نظامی غربی روسیه قرار گرفته است.

قبل از دریافت این فناوری نظامی جدید، خدمه رزمی این واحد تحت آموزش های مجدد لازم برای کار با این سامانه قرار گرفتند.

نیروهای واحد توپخانه و ضدهوایی ناحیه نظامی غربی با موفقیت در منطقه نظامی کاپوستین یار در منطقه آستاراخان از این سامانه موشکی شلیک نموده و در رزمایش های گسترده نیروهای هسته ای راهبردی تندر-2019 نیز شرکت کردند.

سامانه های جدید اس- 400 در فوریه سال آینده (2020) به حالت آمادگی رزمی در خواهند آمد.

سامانه پدافند هوایی اس- 400 (معروف به Triumph ) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیهاست که توسط مرکز طراحی الماس

(Almaz Central Design) طراحی شده و نمونه مدرنیزه سازی شده از خانواده پدافند هوایی اس-300به شمار می رود و به منظور از بین بردن انواع حملات هوایی-فضایی مدرن امروزی و آینده طراحی شده است.

این سامانه قادر به از بین بردن هر نوع موشک بالستیک است. سکوی پرتاب موشک اس- 400 قادر است در هر منطقه ای حرکت کند. در عین حال، زمان استقرار این سامانه برای پرتاب موشک، تنها پنج دقیقه طول می کشد .

برد پوشش این سامانه 400 کیلومتر بوده و برد نابودی هدف آن تا 600 کیلومتر است و اهداف را در ارتفاع 5 الی 30 کیلومتری منهدم می کند.

در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه 16 هنگ از سامانه جدید موشکی اس- 400 وجود دارد. این سامانه پوشش هوایی نیروهای هوا-فضای روسیه در خاک سوریه را برعهده دارد.

کشورهای چین، ترکیه و عربستان سعودی تاکنون قرارداد خرید این نوع سامانه پدافند هوایی را با روسیه امضاء نموده اند. هند نیز درصدد انعقاد این قرارداد است. نمونه جدید سیستم، سامانه موشکی اس- 500 است که در سال 2018 فراوری شده است.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پوشش هوایی سنت پترزبورگ توسط سامانه جدید موشکی اس-400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش هوایی سنت پترزبورگ توسط سامانه جدید موشکی اس-400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید