یحیی گل محمدی: 30 مهاجم خارجی را آنالیز نموده ایم

به گزارش وبلاگ هوانورد، یحیی گل محمدی درباره تمرینات پیش فصل پرسپولیس گفت: تمرینات بخاطر دیر شروع شدن مذاکرات با تمدیدی ها و چالش های مالی حداقل یک هفته دیرتر از روز مشخص شده شروع شد و سعی کردیم با برنامه ریزی و افزایش تایم یا فشار تمرینات این تأخیر را جبران کنیم. اردوی ترکیه هم مثل سال های قبل لغو شد.

یحیی گل محمدی: 30 مهاجم خارجی را آنالیز نموده ایم

سرمربی سرخپوشان تهرانی با انتقاد از شرایط پیش فصل گفت: این خیلی بد است که تیم بزرگی، چون پرسپولیس بخاطر یک سری قوانین دست و پاگیر و بعد هم عدم برنامه ریزی صحیح نتواند اردوی پیش فصل خود را در خارج از کشور برگزار کند. بدتر از آن اینکه عدم برپایی اردوی خارجی دارد به یک عادت و اتفاق تکراری تبدیل می گردد.

وی ادامه داد: با این وجود ما سعی کردیم با تمرینات مستمر و بازی های تدارکاتی مناسب برنامه های تاکتیکی و فنی و آماده سازی را پیش ببریم. جو خوبی در تیم حاکم است و بازیکنان در این مدت با انگیزه تکرار افتخارآفرینی ها فشار تمربنات را تحمل نموده اند.

گل محمدی درباره جابجایی تیمش گفت: با توجه به قوانین تازه مسیر جابجاییی ما عوض شد. در مجموع بعضی گزینه ها جذب شدند و بعضی هم نه و بعضی نفرات هم سر از تیم های رقیب درآوردند. در قلب خط دفاعی تیم تقویت شده. در خط میانی روی یکی از لژیونر ها حساب کردیم که جذب نشد. نمی دانم چرا این تصور وجود دارد که باید بازیکن رضایت نامه داشته باشد و در غیر این صورت جذب نمی گردد. هر سه گزینه مدنظر ما که قرارداد داشتند جذب نشدند. بعضی اتفاقات هم در بعضی پست ها به ویژه خط حمله و دروازه اتفاق افتاده که نیاز به تقویت این پست ها داریم.

گل محمدی توضیح داد: نمی خواهم نیمه خالی لیوان را نشان دهم، اما باید بعضی واقعیت ها را بپذیریم. می دانیم باشگاه محدودیت هایی دارد. من از مسئولان درخواست دارم فکر عاجلی برای باشگاه داری و بستر های درآمدزایی گردد. این محدودیت ها در درآمدزایی برای باشگاه هایی مثل پرسپولیس که بودجه دولتی ندارند موجب می گردد مسائل زیادی ایجاد گردد. به هر حال تحت تأثیر این محدودیت ها باشگاه هم مسائلی دارد.

گل محمدی در رابطه با جذب مهاجم خارجی گفت: بیشتر از 30 گزینه را آنالیز کردیم و ساعت ها وقت گذاشتیم، اما طرفداران عزیز بدانند تا الان گزینه ای نبوده که بتوانیم آن را با اطمینان خاطر جذب کنیم. مهاجم خوب خارجی هزینه زیادی دارد و خرید چنین بازیکنانی برای باشگاه ما راحت نیست. اگر تا به امروز راجع به این مسائل حرفی نزدیم بخاطر این بود که روحیه بازیکنان خودمان خراب نگردد، ولی کوشش می کنیم بتوانیم یک یا دو بازیکن تازه به تیم اضافه کنیم.

او ادامه داد: البته ما شهاب زاهدی را به خدمت گرفتیم که پتانسیل بالایی دارد و خیلی امیدواریم که به تیم یاری کند. امیدوارم طرفداران به زاهدی زمان دهند و از او ویژه حمایت نمایند تا بتواند در تیم جا بیفتد. در نقطه مقابل ما یکی از مهاجمان خوب خود عیسی آل کثیر را که همین جا از زحمات وی هم تشکر می کنم از دست دادیم و بعلاوه با دیاباته و پریرا هم خداحافظی کردیم. 3 مهاجم جدا شده و تنها یک مهاجم جذب شده است.

نفر اول کادر فنی پرسپولیس یادآور شد: در این شرایط ما دنبال جذب مهاجم خوب خارجی هم بودیم و هستیم و اتفاقا بخاطر جذب نشدن گزینه های داخلی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا نموده. زمانی که بازیکن خارجی بگیریم و عملکردش خوب نباشد هم حجم زیادی از حاشیه ایجاد می گردد و اثر معکوس دارد. ما دو راه داشتیم. یک اینکه با عدم اطمینان خاطر اقدام به جذب مهاجم خارجی کنیم و دوم اینکه صبر و آنالیز های بیشتری کنیم. این کاری است که در حال اجرا آن هستیم و هنوز از جذب بازیکن خارجی ناامید نشده ایم.

گل محمدی درباره جذب دروازه بان دوم گفت: ابتدا درخواست جذب یک دروازه بان زیر 23 سال را دادیم که فصل پیش فیکس تیمش بوده و در لیگ عملکرد خوبی داشت. این گلر با آتیه را رقیب ما جذب کردند. ما بخاطر پر بودن فهرست بزرگسالان در حال حاضر نمی توانیم گلر دوم مطمئن ایرانی زیر 23 سال داشته باشیم؛ به ناچار دنبال جذب گلر زیر 23 سال خارجی رفتیم. گزینه ها بسیار محدود بودند. آنالیز های خیلی زیادی داشتیم و به یک گزینه رسیدیم و آن را ده روزی است که به باشگاه معرفی کردیم. امیدواریم گزینه خوبی باشد و انتظارات را برآورده سازد.

او بعلاوه درباره شرایط مالی و پرداخت ها گفت: تا امروز مطالبات فصل گذشته بازیکنان بابت آپشن ها پرداخت نشده. این در حالی است که بعضی از رقبای ما و حتی تیم های میان جدولی تا 20، 30 درصد از رقم قرارداد های فصل تازه را هم پرداخت نموده اند. طرفداران عزیز بدانند در این چهار پنج سالی که افتخار حضور در پرسپولیس را داشته ام فقط یکی دو خرید ما همان موقع امضا یا چند روز بعدش پول گرفته اند.

وی ادامه داد: در حالی که پرداخت قسط اول به وقت امضا یک اتفاق عادی در بسیاری تیم هاست. خرید های ما حتی بخاطر مسائل و بدحسابی های باشگاه بعضا خودشان پول رضایت نامه خود را با فروش خانه یا دادن چک داده اند. حتی دستیاران خارجی بنده هم راضی شده اند یکی دو ماه بعد از امضا قسط اول را بگیرند. این ها ریشه در علاقه به پرسپولیس و احترامی بوده که این بازیکنان و مربیان برای ما قائل بوده و به همین دلایل شرایط را درک نموده اند. همه این ها مسائلی ست که وجود دارد. بازیکنان ما تاریخ سازی نموده اند و گمانم این برای دومین بار در تاریخ بوده که پرسپولیس سه گانه را جشن گرفته. آن هم در حالی که رقبای قدرتمند، پرمهره و بسیار پرهزینه تری داشتیم.

گل محمدی در سرانجام گفت: بار دیگر از طرفداران درخواست می کنم همه تمرکز و انرژی شان بر روی حمایت از تیم و نفرات فعلی باشد. مسابقات از هفته آینده آغاز می گردد و انرژی مثبت آن ها همیشه نقش بسیار مهمی در موفقیت های پرسپولیس داشته است. اینجا باید حسب وظیفه قدردانی و تاکید کنم اگر پرسپولیس در 10 بازی سرانجامی لیگ و حذفی توانست پیروز گردد به علت حمایت و شور ویژه طرفداران بوده و من این را تا آخر عمرم از یاد نمی برم. به خودمان می بالیم که برترین و هوشیارترین طرفداران را داریم و ایمان دارم که با حمایت آنها، بعضی چالش ها هم کم اثرتر خواهد شد. از آن ها بی نهایت متشکرم و تشکر می کنم که دغدغه تقویت تیم را دارند و اینگونه دلسوز تیم شان هستند.

منبع: فرارو

به "یحیی گل محمدی: 30 مهاجم خارجی را آنالیز نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی گل محمدی: 30 مهاجم خارجی را آنالیز نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید