انتقاد کلمبیا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا در مجمع عمومی سازمان ملل، بی عدالتی منجر به توسعه سویه های خطرناک می شود

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس جمهور کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برخی کشورها شش یا هفت برابر جمعیت خود دز واکسن فراهم کرده اند و در فکر دز یادآور هستند، در حالی که برخی دیگر از کشورها حتی قادر نبودند دز اول را به تعداد نیاز جمعیت خود تهیه کنند.

انتقاد کلمبیا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا در مجمع عمومی سازمان ملل، بی عدالتی منجر به توسعه سویه های خطرناک می شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری وبلاگ هوانورد به نقل از رویترز ایوان دوک، رئیس جمهور کلمبیا در روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت جامعه بین المللی باید واکسن های کوید-19 را عادلانه توزیع کند تا از پیدایش سویه های تازه و وحشتناک ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید.

کشور کلمبیا که در آمریکای جنوبی واقع شده در نظر دارد حداقل 70% از جمعیت 50 میلیونی خود را واکسینه کند. تاخیر در تولید واکسن از طریق تولیدکنندگان در هفته های اخیر سبب شده تعداد زیادی از شهروندان کلمبیایی در انتظار دزهای واکسن بمانند.

ایوان دوک در خلال صحبت های خود در هفتاد و ششمین مجمع سازمان ملل بیان نمود: من از جامعه بین المللی درخواست می کنم در موضوع سلامتی، چندجانبه گرایی را تقویت کند و فرایند توزیع واکسن را تسریع بخشد. این وظیفه اخلاقی ما است. اگر تاخیر در توزیع عادلانه واکسن در همه کشورها ادامه پیدا کند، ما، بشریت، با انواع مهاجم تری از سویه های ویروس کرونا روبرو خواهیم شد. مصون ماندن در سطح جهانی به همبستگی نیاز دارد، بنابراین در مقابل نیاز دیگران، احتکار جایز نمی باشد.

او در ادامه تاکید کرد برخی کشورها شش یا هفت برابر جمعیت خود دز واکسن فراهم نموده اند و در فکر دز یادآور هستند در حالی که برخی دیگر از کشورها حتی قادر نبودند دز اول را به تعداد نیاز جمعیت خود تهیه کنند.

بنابرگزارش وزیر بهداشت کلمبیا بیشتر از 126،000 مرگ ناشی از کرونا در این کشور اتفاق افتاده است. حدود 16.1 میلیون نفر از مردم کشورهای آند کاملا واکسینه شده اند و 22.4 میلیون نفر دیگر اولین دز خود را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتقاد کلمبیا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا در مجمع عمومی سازمان ملل، بی عدالتی منجر به توسعه سویه های خطرناک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کلمبیا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا در مجمع عمومی سازمان ملل، بی عدالتی منجر به توسعه سویه های خطرناک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید