جاذبه های گردشگری مالزی، کوالالامپور

به گزارش وبلاگ هوانورد، جاذبه های گردشگری کوالالامپور | Kuala Lumpur Tourist Attractions

جاذبه های گردشگری کوالالامپور در مالزی آنچنان بسیار است که تنها در 4 روزی که بیشتر تورهای گردشگری در این شهر به سر می برند، نمی توان به دیدن تمام این جاذبه ها رفت. با این وجود، حدود 10 جاذبه در این شهر هستند که به طور یقین باید از آن ها دیدن نمود. جاذبه هایی که هر چند همگی ساخته دست بشر هستند و پیشرفت تکنولوژی را نشان می دهند اما با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و بهترین های این شهر را به شما نشان می دهند. جاذبه های تاریخی و مذهبی در کنار جاذبه های دیدنی از حیات وحش یا حتی بهترین خیابان ها برای خرید و بهترین رستوران ها برای سفارش انواع غذاهای چینی، مالایی و هندی را در این مطلب پیدا خواهید نمود. گردشگران در تور مالزی خبرنگاران می توانند از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که در تور مالزی که در این مقاله به شما معرفی می شود، بازدید می کنند.

جاذبه های گردشگری مالزی، کوالالامپور

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

شاید تمام مردم دنیا شهر کوالالامپور مالزی را با تصویری از این برج ها بشناسند. بر روی بیشتر کارت پستال ها تصویر و عکسی از برج های دوقلوی پتروناس می بینید. بدون شک یکی از جاذبه های دیدنی و معروف ترین ساختمان های دنیا که توسط معماری به نام سزار طرای شده، برج های دوقلوی پطروناس در مرکز شهر کوالالامپور است. در محوطه اطراف این برج ها می توانید استخرها و آبگیرها به همراه بهترین مراکز خرید و بهترین رستوران ها را پیدا کنید. همچنین به دنیاگرد ها اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشای شهر داده می شود. این برج ها در واقع جدای از یکدیگر هستند و به دلیل سازه خاصی که دارند، به یکدیگر متصل شده اند. دو ساختمان 88 طبقه این مجموعه، توسط پلی در میانه طبقه های 41 و 42 و تقریبا در مکان 175 متری بالاتر از سطح اتکای فلزی آن، به یکدیگر متصل شده اند. طول این پل اتصالی، 58 متر بوده و دارای سکوی بازدیدی برای گردشگران است.

موزه ملی مالزی | National Museum of Malaysia

یکی از موزه های دیدنی و تماشایی در میان جاذبه های گردشگری کوالالامپور موزه ملی مالزی است که در نزدیکی باغ های دریاچه پردانا واقع شده و نشانگر تاریخ این کشور است. همچنین منطقه جالان دامانسارا در کوالالامپور مالزی یکی از دیدنی ترین محله های مالزی است. ساختمان موزه ملی بنایی دیدنی با معماری بومی آن است که در آن دستاوردهای افراد سیاسی مالزی به همراه گنج هایی که از سلطان ترنگانو باقی مانده را در این موزه می توانید ببینید.

برج کی ال | KL Tower

برجی است که در منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس قرار گرفته است و گردشگران می توانند برای تماشای شهر از نمای بالا به تراس دیده بانی آن بفرایند. ارتفاع برج کی ال در میان جاذبه های گردشگری کوالالامپور 421 متر بوده که در حال حاضر این بنا را تبدیل به پنجمین سازه بزرگ دنیا کرده است. نام دیگر آن مناره کی ال است و به راحتی از برج های دوقلوی پطورناس دیده می شود. تراس بازدید و تماشای این برج حداقل 100 متر از تراس بازدید برج های دوقلو بالاتر قرار گرفته است. اگر می خواهید برای ورود به این برج، بلیط رایگان بگیرید، باید صبح خیلی زود خود را به اول صف بازدیدکنندگان برسانید. برج مخابراتی کی ال هر روز برای بازدید گردشگران از ساعت 9 صبح تا ساعت 10 شب باز است.

بوکیت بینتانگ | Bukit Bintang

اگر می خواهید به مرکز شهر و جاذبه های گردشگری کوالالامپور بروید، بایستی خود را به خیابان بوکیت بینتانگ یا همان جالان آلور برسانید. نام دیگر این خیابان جالان بوکیت بینتانگ بوده و اساسا پر از رستوران های غذاهای دریایی چینی با تهویه مطبوع است. تهویه های مطبوع و پنکه ها از بوی غذاهای دریایی در این خیابان می کاهند. در بیرون مغازه ها با میز و صندلی های پلاستیکی پر شده اند و هر شب اگر به این خیابان بروید، آن را شلوغ خواهید یافت. هیچ ماشین نقلیه موتوری حق ورود به این خیابان را ندارد و تنها عابرین پیاده گرسنه را خواهید دید که در صف رستوران مورد نظر خود ایستاده اند یا روی صندلی ها نشسته اند. غذاهای متنوعی از گوشت های باربیکیو، انواع نودل ها و دسرها را می توانید با قیمت هایی ارزان در این منطقه از شهر سفارش دهید. این جاذبه در نزدیکی خیابان سلطان اسماعیل قرار گرفته است.

بازار مرکزی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور | Central Market

یکی از بازارهایی که در محله چاینا تاون واقع شده و برای خریداران و گردشگران به زیبایی طراحی شده، سنترال مارکت یا بازار مرکزی است. بازار مرکزی از جمله مکان های فرهنگی در کوالالامپور بوده که تنها با کمی پیاده روی از خیابان پتالینگ به آنجا خواهید رسید.به این بازار محلی ها و مردم خود کوالالامپور، پاسار سنی (Pasar Seni) می گویند. هنگامی که برای اولین بار این بازار در سال 1928 میلادی ساخته شد، به بازار فروش ماهی معروف بود تا اینکه در دهه 1980 آن را بازسازی کردند و محصولاتی همچون صنایع دستی را درون آن به فروش رساندند. با این حال هنوز انواع میوه های مالزی و غذاهای خیابانی مالایی را در این راسته بازار خواهید یافت. همچنین بیشتر صنایع دستی که در این بازار به فروش می رسد با قیمت های مناسب و ارزانی به فروش می رسند تا بیشتر گردشگران بتوانند از آن ها خریداری کنند.

غارهای باتو یا میمون ها | Batu Caves

یکی از مراکز دنیاگردی مالزی یا جاذبه های گردشگری کوالالامپور باتو کیو یا غار میمون ها است. اگر از شهر کوالالامپور 11 کیلومتر دورتر شوید به غارهای باتو می رسید. غارهایی که در میان صخره ها و تپه هایی با قدمت 400 میلیون سال قرار گرفته اند. همچنین بنای مذهبی این منطقه با مجسمه های بسیار بزرگ و دیدنی اش، 100 سال قدمت دارد. گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند می توانند نه تنها مراسم ها و جشنواره های مذهبی درون آن را از نزدیک ببینند. بلکه می توانند مردمی با لباس ها، گوشواره ها، تزئیتات عجیب و غریب و گردنبندهای مذهبی را ببینند که برای عبادت به بالای پله ها و درون غار می فرایند. امروزه درون غار را با نورپردازی های رنگارنگ تزئین کرده اند. این غارها در سال 1881 کشف شده اند.

پارک موضوعی سانوی لاگون | Sunway Lagoon

رودخانه ای را تصور کنید که انسان ها ساخته اند و در امتداد آن، سرسره های پیچان و حلقه ای قرار داده اند. مکانی که ساحل های مصنوعی با موج های مصنوعی دارد و عاشقان موج سواری را به سمت خود جذب می کند. پارک تفریحی سانوی لاگون با تفریحاتی مانند استخر موجی و قایق دزدان دریایی که 360 درجه می چرخد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوالالامپور است. اگر بخواهیم لیستی از تمام تفریحات و جاذبه های درون محوطه شهر آبی سانوی را که مساحتی نزدیک به 323 هزار و 749 متر مربع را احاطه کرده، نام ببریم، باید تا انتهای این مطلب ادامه دهیم. این پارک موضوعی در پتالینگ جایا واقع شده و دارای 5 بخش جداگانه با موضوع های مختلف است. نام این 5 بخش شامل پارک آبی، پارک جیغ، پارک تفریحی، پارک بی نهایت و پارک زندگی وحشی خواهد بود. امکانات رفاهی پارک کامل بوده و از ساعت 11 صبح تا ساعت 6 عصر در میان هفته باز است. در روزهای آخر هفته پارک تفریحی از ساعت 10 صبح باز می شود.

پارک پروانه کوالالامپور | KL Butterfly Park

در منطقه نمایشگاهی جالا سندراساری و در میان جاذبه های گردشگری کوالالامپور ساختمانی سرپوشیده با نام پارک پروانه ها ساخته شده است. این ساختمان با ارتفاع بسیار و باغی درون خود، مکانی است که حدود 120 گونه و تعداد 6 هزار پروانه در آن زندگی می کنند. می توانید با قدم زدن درون مسیرهای پیاده روی تعبیه شده درون پارک و تماشای میز میوه و پروانه های نشسته روی آن از دیدن پروانه ها لذت ببرید. می توانید با پرداخت مبلغی با خود دوربین به درون پارک برده و از پروانه ها عکاسی کنید. پروانه را روی گل ها و میوه ها خواهید یافت اما به هیچ عنوان به آن ها دست نزنید.

همچنین این پارک مجموعه ای بی نظیر از گیاهان مناطق گرمسیری است. بخش نمایشگاهی و موزه حشرات نیز، مکانی برای بازدید از عجیب ترین حشرات دنیا مانند حشره شاخه مانند، هزارپاها، بزرگترین سوسک های درختی و عنکبوت ها است. این پارک، فروشگاهی نیز دارد که می توانید برای کلکسیون خود از آن خرید نمایید. اگر می خواهید بیشتر از این جاذبه گردشگری کوالالامپور بدانید می توانید نام آن را در مجله وبلاگ هوانورد جستجو کرده و مطلب آشنایی با پارک پروانه کوالالامپور را بخوانید.

آکواریوم کوالالامپور | KL Aquaria

آکواریوم مالزی از دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور بوده که در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارد. این آکواریوم در مرکز کنوانسیون مالزی قرار گرفته و منطقه به اندازه 464 هزار و 515 متر مربع را پوشش می دهد. در این آکواریوم که بیشتر تونلی به اندازه 90 متر دارد، می توانید بیش از 150 گونه آبزی را تماشا کنید. از آبزیان و ماهی های کوچک گرفته تا ماهی های پستاندار بزرگ در این آکواریوم نگهداری می شوند. هر چند که ورودی این آکواریوم برای بسیاری از گردشگران زیاد است اما ارزش دیدن را دارد. در اینجا با گونه های گیاهی که درون اقیانوس ها زندگی می کنند، نیز آشنا خواهید شد. این آکواریوم هر روزه از ساعت 11 صبح تا ساعت 8 شب باز است. برنامه های آموزشی بسیاری نیز برای مدارس و نوجوانان در این آکواریوم برگزار می شود. کوسه های آکواریوم از پرطرفدارترین حیوانات درون آکواریوم هستند.

اگر با خانواده و بچه ها خود به مالزی سفر کرده اید، حتما به تماشای این آکواریوم با دنیای جذاب زیر آب ها بروید. البته این مکان برای جوانان پر شور و کنجکاو نیز مکانی عالی برای گشت و گذار و یا دریافت عکس های عجیب اینستاگرامی است.

محله چینی ها از جاذبه های گردشگری کوالالامپور | China Town

محله چینی ها بازاری رنگارنگ و پر از فروشنده هایی است که از صحبت با مشتری خسته نمی شوند و به همین دلیل این بازار و محله بهشتی برای خریداران است. منطقه ای که به هیچ عنوان خواب نداشته و جدای از فرهنگ غنی، تاریخی و آداب و رسوم چینی ها، یکی از شلوغ ترین نقاط گردشگری در مالزی است. این محله با اینکه در کنار دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند برج های دوقلوی پطورناس و بوکیت بینتانگ قرار گرفته است اما همچنان منحصر به فرد بودن خود را حفظ کرده است. تقریبا تمام گردشگرانی که وارد مالزی می شوند، به این محله می آیند. اینجا نه تنها با فرهنگ مختلف مردم چینا تاون آشنا می شوید، بلکه از هر نوع اجناس و کالای چینی که می خواهید پیدا خواهید کرد. بعضی از این اجناس درجه یک بوده و حتی به کشورهای اطراف صادر می شوند.

منبع: kuala-lumpur.ws

منبع: الی گشت

به "جاذبه های گردشگری مالزی، کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مالزی، کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید