شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی خارج گردد

به گزارش وبلاگ هوانورد، سرپرست تازه دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر میخواهیم در عرصه توسعه فناوری ورود کنیم، شیوه آموزشی که در حال حاضر در دانشگاه های کشور وجود دارد، جهش لازم را ایجاد نمی کند، لذا معتقدم شیوه آموزش در دانشگاه ها باید تغییر پیدا کند.

شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی خارج گردد

دکتر منصور انبیاء در گفت وگو با وبلاگ هوانورد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بنا بر آگاهی هایی که از نیازهای کشور و بعلاوه توانمندی های دانشگاه دارم، به نظر می رسد که ما باید در عرصه فناوری، فعالیت های بیشتری داشته باشیم و این مقدار فعالیت هایی که در عرصه فناوری داریم، نیازهای جامعه را تامین نمی کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ما باید جامعه محور باشند، ادامه داد: این بدان معناست که اگر چالشی در جامعه وجود دارد، روسا و اساتید دانشگاه ها باید بتوانند برای مشکل جامعه نسخه بنویسند. این مورد که در حال حاضر در دانشگاه های پیشرفته در حال اجرا است و کمبود آن در دانشگاه های کشور بدین معنا نیست که اساتید کشور، علم لازم در این زمینه را ندارند. بلکه با سند و مدرک می گویم بعضا، اساتید کشور ما عالم تر از بعضی اساتید دانشگاه های بنام کشورهای دیگر هستند.

دکتر انبیاء اعلام کرد: ما باید رویکردمان را جامعه محور کنیم و کشور بتواند از همه دانشی که در فکر و فکر اساتید و دانش آموختگان است، بهره ببرد.

سرپرست نو دانشگاه علم و صنعت در ادامه توضیح داد: اگر میخواهیم در عرصه توسعه فناوری ورود کنیم، شیوه آموزشی که در حال حاضر در دانشگاه های کشور وجود دارد، جهش لازم را ایجاد نمی کند بنابراین ضروری است که شیوه آموزش در دانشگاه ها تغییر پیدا کند؛ چراکه شیوه آموزش فعلی نمی تواند میان بخش آموزش و بخش تحقیقات کاربردی یک پل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه های ما کمی غیرکاربردی و انتزاعی است، گفت: شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی خارج گردد و به حالت عملی و کاربردی تغییر پیدا کند.

دکتر انبیاء با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها اظهار کرد: امیدواریم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها به صورت تدریجی انجام گردد و ما در دانشگاه علم و صنعت آماده می شویم که کلاس ها را به صورت پایلوت و محدود برای آموزش حضوری در ترم آینده آماده کنیم. البته در صورت بازگشت به آموزش حضوری نیز پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق رعایت خواهند شد.

سرپرست نو دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه گفت: ذائقه انسان ها، به ویژه جامعه دانشگاهی مدام در حال تغییر است.بنابراین نمی توان برنامه های فرهنگی که چند سال قبل برای جامعه دانشگاهی برگزار می شد را امروز نیز برگزار کرد. بلکه باید برنامه های فرهنگی را به گونه ای اصلاح کرد که با ذائقه امروز دانشجویان و اساتید سازگاری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید