طرز تهیه چوروس خانگی: شیرینی اسپانیایی

به گزارش وبلاگ هوانورد، چوروس نوعی شیرینی اسپانیایی است که طرز تهیه بسیار آسان و راحتی دارد. در واقع، شما در کمتر از نیم ساعت می توانید کل مراحل آماده سازی تا پخت این شیرینی خوشمزه و دلچسب را پیش ببرید. چوروس بافتی کاملا ترد و طعمی دلپذیر دارد که با غلطانیدن در شکر و دارچین و غوطه ور شدن در سس شکلاتی به جذابیتش چندین برابر اضافه می گردد.

طرز تهیه چوروس خانگی: شیرینی اسپانیایی

چوروس را می توانید در کنار انواع بستنی بسته به میل و ذائقه خودتان سرو کنید. این دسر از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به بامیه های خودمان دارد. با این تفاوت که چوروس نیازی به شهد ندارد و با سس شکلاتی یا بستنی سرو می گردد. در ادامه با طرز تهیه این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چوروس خانگی

  • روغن نباتی (برای سرخ کردن) یک قاشق چای خوری
  • دارچین آسیاب شده نصف فنجان
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • آب یک فنجان
  • کره نرم شده نصف فنجان
  • نمک کوشر نصف قاشق چای خوری
  • آرد همه منظوره یک فنجان
  • تخم مرغ بزرگ سه عدد
  • سس شکلات سوربن کال به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس شکلات چوروس

  • مخلوط شکلات تلخ و شیرین (خرد شده) 120 گرم
  • خامه فرادما کاله خرید آنلاین نصف فنجان
  • عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه چوروس خانگی

مرحله اول

برای آغاز طرز تهیه چوروس، ابتدا داخل یک قابلمه میانه حدود پنج سانتی متر روغن بریزید. بعد از آن، دارچین و نصف فنجان شکر را داخل یک کاسه مخلوط نموده و کنار بگذارید تا در مراحل بعدی بهره ببرید.

مرحله دوم

آب، کره، نمک و دو قاشق غذاخوری شکر را داخل یک قابلمه بزرگ روی حرارت میانه مخلوط کنید تا زمانی که مواد به جوش آیند. سپس آرد را به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مخلوط به شکل یک توپ گردد. تقریبا با مدام هم زدن حدود سی ثانیه زمان برای مخلوط شدن کافی است.

مرحله سوم

بعد از این مدت، مواد را از روی حرارت برداشته و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. در حین اضافه کردن تخم مرغ ها، مدام همزدن را ادامه دهید. همزدن باید به گونه ای باشد که بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ، خمیر یکدست و کشدار گردد.

مرحله چهارم

مایه چوروس آماده است. خمیر چوروس را داخل قیفی که سر آن ماسوره ستاره شکل دارد، بریزید. اگر قیف و ماسوره در دسترس نداشتید، مخلوط را داخل یک کیسه پلاستیکی بزرگ ریخته و گوشه آن را برش دهید تا حفره ای به میزان چهار سانتی متر ایجاد گردد.

مرحله پنجم

شعله زیر قابلمه را روش کنید تا حسابی داغ گردد. به صورت دسته ای مواد را با شکل لوله ای از قیف یا کیسه پلاستیکی داخل روغن بریزید تا سرخ شوند. گاهی اوقات آن ها را بچرخانید تا همه قسمت ها قهوه ای طلایی گردد. حدود هشت تا 10 دقیقه زمان برای سرخ شدن کافی است.

مرحله ششم

چوروس های سرخ شده را داخل یک بشقاب روی دستمال بچینید تا حسابی روغن شان گرفته گردد. سپس، بلافاصله تا داغ هستند داخل مخلوط شکر و دارچین بغلتانید تا مخلوط روی چوروس ها خوب بنشیند.

طرز تهیه سس شکلاتی چوروس

مرحله اول

برای تهیه سس شکلاتی روی چوروس، شکلات تخته ای را با دست خرد نموده و داخل یک کاسه بریزید. سپس، خامه را داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. حواستان باشد خامه نباید بجوشد. در حد گرم شدن کافی است.

مرحله دوم

بعد از آن که خامه گرم شد، آن را روی شکلات های تخته ای خرد شده بریزید. وانیل را هم اضافه کنید. سپس، حدود دو دقیقه صبر کنید تا خامه شکلا ت ها را ذوب کند. مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند و وانیل به خوبی به خورد تمام قسمت ها برود.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن سس شکلاتی چوروس را داخل آن بزنید و سرو کنید. می توانید سس شکلات را جداگانه کنار چوروس ها سرو کنید.

پیشنهاداتی برای طرز تهیه چوروس اسپانیایی

  • اگر حوصله درست کردن سس شکلاتی را ندارید، از سس شکلاتی آماده بهره ببرید. اما اگر حوصله داشتید، حتی می توانید از طرز تهیه سس شکلات خانگی هم به جای سس شکلاتی مخصوص چوروس بهره ببرید.
  • یک پیشنهاد مجذوب کننده برای چوروس می تواند استفاده از مربای شیر به جای سس شکلات باشد. مربای شیر با طعم بهار نارنج، مربای شیر با طعم ارده یا حتی مربای شیر کلاسیک همگی با چوروس خوشمزه می شوند.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه چوروس خانگی: شیرینی اسپانیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چوروس خانگی: شیرینی اسپانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید