لبنان، تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد

به گزارش وبلاگ هوانورد، نخست وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس جریان آزاد ملی لبنان هریک در بیانیه های جداگانه خواستار انجام دقیق حسابرسی و شفاف سازی حساب های بانک مرکزی در زمینه مقابله با فساد شدند.

لبنان، تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوانورد به نقل از روزنامه الجمهوریه، حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه ای در شبکه های اجتماعی درباره فرایند انجام اصلاحات و مقابله با فساد در این کشور گفت که استقلال بدون انجام اصلاحاتی که فساد را متوقف کرده و اجازه تشکیل دولتی قدرتمند و عادل برای حمایت از ملت را بدهد کامل نمی شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ هوانورد بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ هوانورد بخوانید. (کلیک کنید)

دیاب تاکید کرد که خطر فساد برای کشور کمتر از خطر اشغالگری نیست و سختی رها شدن از آن نیز کمتر از دشواری رسیدن به آزادی نیست.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با تکمیل استقلال لبنان، مردم این کشور آزادی را بیش از پیش احساس کند.

جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان نیز در همین زمینه گفت که استقلال تنها آزاد شدن از شر اشغالگری نیست؛ بلکه استقلال به این معناست که تصمیمات لبنان نیز مستقل بماند.

از سوی دیگر هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان در نشست دوره ای خود که به شکل مجازی به ریاست جبران باسیل برگزار گشت با صدور بیانیه ای از دولت پیشبرد امور خواست تا به عنوان طرف رسمی امضا کننده سند حسابرسی و تحقیقات جنایی افرادی را که مسئول متوقف کردن تحقیقات در حساب های بانک مرکزی لبنان هستند شناسایی کند.

این هیئت هشدار داد که عدم حسابرسی به حسابهای بانک مرکزی به معنای موفقیت سیستم فساد در پنهان کردن حقیقت سرنوشت پول سپرده گذاران و نیز هزینه های عمومی است. علاوه بر آن لغو حسابرسی و شفاف سازی حساب های بانکی به معنای جلوگیری از اجرای اصلاحات به ویژه اصلاحات مالی و در نتیجه عدم امکان بهره مندی از کنفرانس سیدر (کنفرانسی که به منظور حمایت مالی از لبنان در پاریس برگزار گشت) و کمک های صندوق بین المللی پول در کنار نابودی ابتکار فرانسه است.

هیئت مذکور گفت که جریان آزاد ملی از سال 2005 اقدامات زیادی برای شفاف سازی حسابهای دولتی در همه گروه ها انجام داده و آنها را پیگیری کرده است ؛ بنابراین اکنون نیز به همه لبنانی ها قول می دهد که هرگز در برابر سیستم فساد مالی و سیاسی تسلیم نشده و نبرد خود را برای کشف حقیقت و بازگرداندن حقوق مردم ادامه خواهد داد.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان همچنین از نخست وزیر مکلف امور خواست تا وقت بیشتری را اتلاف نکرده و تلاش ها را وقف همکاری جدی با رئیس جمهور بر اساس اصول و مبانی دقیق مطابق با مفاد قانون اساسی کند تا در نهایت یک دولت نجات ملی متشکل از وزرای آگاه و با تجربه و شایسته جهت مقابله با چالش های انباشته شده تشکیل دهد.

این هیئت سیاسی گفت که برخی کمپین های رسانه ای متمرکز بر تضعیف چهره جریان آزاد ملی که در تلاش برای مقابله با فساد و محافظت از وحدت ملی است، می باشند.

این هیئت گفت که این کمپین های برنامه ریزی شده بخشی از فرایند هجمه سیاسی و رسانه ای علیه جریان آزاد ملی و رئیس آن بوده و یک بازی است که برخی طرفهای داخلی لبنان نیز در آن مشارکت می کنند، اما این توطئه ها در سایه انسجام و اتحاد و یکپارچگی جریان آزاد ملی و رئیس آن هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی در خاتمه شرح داد که تلاش برای از هم پاشیدن جریان آزاد ملی کاملاً بی فایده بوده و تجربه های قبلی این موضوع را ثابت می کند.

روز گذشته میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز گفت که هیچگاه از جهت مبارزاتی خود در مواجهه با فساد سازمان یافته در کشور عقب نشینی نمی کنیم. در همین جهت از تمامی سیاستمداران و اهالی رسانه نیز برای دریافت کمک استقبال می کنیم.

حزب الله لبنان نیز با ارائه طرحی خواستار مقابله جدی با فساد مالی و به دنبال آن شفاف سازی واقعیت مالی کشور شد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره فرایند مقابله با فساد و انجام اصلاحات در این کشور گفت که توجیهات ذکر شده برای عدم موفقیت در تحقیقات جنایی درباره واقعیت مالی بانک مرکزی لبنان قابل پذیرش نبوده و ادامه مبهم ماندن این واقعیت منجر به فروپاشی بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لبنان، تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید