مشکل پینگ بازی ها و وعده های حل آن

به گزارش وبلاگ هوانورد، برای افرادی که به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در دنیای بازی و گیم فعالیت دارند مهمترین قاعده حضور، داشتن اینترنتی پرسرعت و البته با پینگ بسیار بالاست. مسئله ای که مدت هاست گیمرهای ایرانی با آن دست و پنجه نرم می نمایند و می توان به تعداد بازی های این حوزه، وعده هایی از مسئولین برای برطرف و بهبود آن را مثال زد. در ادامه با هم به آنالیز این موضوع و وعده های هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برای برطرف آن می پردازیم.

مشکل پینگ بازی ها و وعده های حل آن

کاربران در شبکه های اجتماعی از اختلال در اینترنت خود خبر می دهند و نسبت به کاهش سرعت اینترنت خود شکایت دارند، با این حال حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت معتقد است که شرایط شبکه زیرساختی کشور در شرایط مناسب و ثابتی قرار گرفته است و هیچ قطعی در راستا شبکه زیرساخت ایجاد نشده که باعث کاهش سرعت اینترنت گردد.

فتاحی اعلام می نماید که قطع راستا یکی از خطوط فیبر انتقال داده در خلیج فارس که راستا ارتباطی مناسب برای انجام بازی های آنلاین را فراهم می نماید باعث پایین آمدن پینگ بازی ها و تجربه ناخوشایند برای افرادی که بازی انجام می دهند شده است. فتاحی تاکید می نماید که او و همکارانش در شرکت ارتباطات زیرساخت در حال رایزنی هستند تا با ایجاد راستاهای جایگزین بیشتر مشکل پینگ در بازی های رایانه ای و موبایلی را حل نمایند.

به گزارش پیوست، این اولین بار نیست که بالا رفتن پینگ سبب شکایت گروهی می گردد که از کاربران بازی های آنلاین رایانه ای یا موبایلی هستند. برای نمونه آخرین بار 29 فروردین ماه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک استوری اینستاگرامی ضمن پوزش از کاربران، با اعلام اینکه در یک راستا بین المللی فیبرنوری با قطعی روبرو شده که بهترین راستا پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) برای بازی ها را فراهم می نموده و همین هم شرایط باعث شده تا بازی دوستان با مشکل و اختلال هنگام استفاده از اینترنت و انجام بازی های خود روبه رو شوند.

حالا حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه آنها در کوشش برای برطرف این قطعی هستند به پیوست گفت:

راستا فیبر در خلیج فارس که دچار قطعی شده یکی از نزدیک ترین نقطه های جغرافیایی است که بازی های مختلف در منطقه ما در آن میزبانی می شوند و در واقع این راستا آنقدر مناسب است که به واسطه آن گیمر ها می توانند بهترین پینگ را دریافت نمایند. تامین زیرساخت از این مرکز داده نسبت به اروپا برای ما مسائل زیادی در پی داشته؛ اما برای پاسخ به درخواستهای طیف وسیع کاربران این حوزه، شرکت زیرساخت این ارتباط را برای کاربران داخل کشور برقرار کرد.

آنطور که فتاحی می گوید با این کار و در قدم اول کیفیت بعضی از بازی ها به شکل مطلوبی بهبود یافت؛ اما به علت قطع شدن فیبر در خلیج فارس، راستا ارتباطی قطع شده و در موردی بسیار نادر راستا جایگزین نیز همزمان با این قطعی، دچار مشکل شده است.

او یکی از عوامل اصلی در طولانی شدن بازیابی این راستا ارتباطی را شیوع ویروس کرونا می داند و شرح می دهد:

به دلیل شیوع ویروس کرونا بازیابی این راستا ارتباطاتی چندین بار به تعویق افتاده است. این مساله باعث شده نزدیک به دو هفته کشتی مربوط به تجهیزات برطرف خرابی فیبر را قرنطینه و آن را ایزوله نمایند. طبق قراری که از قبل داشتیم، بنا بود مشکل کاملا برطرف گردد؛ اما به دلیل شیوع این ویروس کارها با تاخیر همراه شد و نتوانستیم سر زمان مشخصی که به گیمرها قول داده بودیم مشکل را حل کنیم.

فتاحی اعلام می نماید که تیم های زیرساخت به صورت 24 ساعته در حال پیگیری برطرف این مشکل هستند و به همین دلیل هم به وسیله برگزاری جلسات مجازی کوشش نموده اند تا حدودی تاخیر رخ داده برای بازیابی این راستا را جبران نمایند. او تاکید می نماید که می داند بازی های رایانه ای یا موبایلی برای بعضی صرفا جنبه تفریحی دارد اما این حوزه برای بعضی دیگر منبعی برای درآمد است، بنابراین آنها در کوشش برای برطرف هرچه سریعتر این قطعی رخ داده هستند.

او در این زمینه شرح داد:

به دنبال اتفاق اخیر تصمیم گرفته شده تا برای پایداری راستاهای ارتباطی با سرورهای بازی، راستاهای جدیدی را با راستاهای قبلی جایگزین کنیم تا از این طریق بتوانیم به احتیاج کاربران در این بخش جوابگو باشیم.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک

به "مشکل پینگ بازی ها و وعده های حل آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پینگ بازی ها و وعده های حل آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید